Peugeot RCZ

1. 6. 2010 | Dušan Lukič
Deli

RCZ, to je očitno, v imenu nima ničel. Ne ene ne dveh. In zato je jasno, da s tem avtomobilom Peugeot obrača nov list.

Ne le oblikovno, tudi z zasnovo modelne vrste. RCZ-ju se bodo v njej, tako vsaj pravijo pri Peugeotu, pridružili še drugi nišni avtomobili. Za ljudske torej številke z ničlami na sredini, za posebne imena oziroma kratice. In seveda svež videz.

RCZ oblikovno skoraj ne odstopa od konceptnega avtomobila, ki so ga predstavili (davnega) leta 2007 na frankfurtskem salonu. Že takrat je nakazal smer, v kateri so bo Peugeotovo oblikovanje gibalo v prihodnosti, in serijski RCZ to le še podkrepi.

Seveda pa to, da je RCZ med Peugeoti nekaj posebnega, še ne pomeni, da je tako zelo poseben tudi tehnično. Nastal je na platformi 2, torej na osnovi, na kateri so nastali tudi 308, 3008 in drugi. Nič slabega, gre namreč za že v osnovi dobro zasnovano mehaniko, ki jo je mogoče lepo prilagoditi zahtevam posameznih modelov.

Ta znak bo v 2025 obogatel: njegovo življenje se bo korenito spremenilo

Tako ima RCZ spredaj posamične obese, zadaj poltogo premo, oboje seveda prilagojeno bolj športni vlogi, ki jo igra RCZ. Zato so Peugeotovi inženirji ojačili dele sprednjih obes in utrdili vzmetenje, vse skupaj pa nastavili bolj na ljubo športni odzivnosti kot udobju.

Peugeoti, predvsem manjši in bolj športni, so od nekdaj znani po odličnem kompromisu med tema dvema lastnostma in tokrat ni nič drugače.

Pravzaprav sta na voljo dve podvozji: klasično in športno. Prvo je ravno prav trdo, da je občutek športen, avto pa odziven in dinamičen med ovinki, hkrati pa dovolj mehko za vsakdanjo uporabo na navadnih cestah, drugo je, vsaj z vidika vsakdanje uporabe, nekoliko pretrdo.

Končno sodbo bomo seveda lahko podali šele, ko RCZ dobimo na test, a na prvi vtis bi lahko zapisali, da je boljša izbira standardno podvozje.

Ob začetku prodaje, pri nas bo to junija, bo RCZ na voljo z dvema motorjema. 1, 6-litrski bencinski THP zmore 115 kilovatov oziroma 156 'konjev', dvolitrski HDi pa sedem 'konjev' več. Šibkejšega bencinca nam ni uspelo preizkusiti, zato pa so Peugeotovci na predstavitev pripeljali predserijske RCZ-je z močnejšo, 200-'konjsko' različico motorja 1.6 THP.

Dodali so ji športni paket (čvrstejše podvozje, manjši, bolj športen volan ter večja kolesa) in izkazalo se je, da je motor odličen. Turbopuhalo s tehnologijo Twin Scroll (dva vhoda iz izpušne pline) je odzivno, motor pa prožen in se rad vrti.

Pri Peugeotu so se poigrali tudi z zvokom: dodatna membrana ter cev, speljana proti potniški kabini, poskrbita (ob pospeševanju) za športen, precej glasen zvok, ki pa pri večjih hitrostih lahko postane na daljših poteh marsikomu odveč.

Pri šibkejši različici bo ta sistem doplačljiv, kar je boljša rešitev. In glede na cene (o njih več v nadaljevanju) se kot najprimernejša različica kaže osnovni THP s serijskim podvozjem.

Dvolitrski dizel, ki je bil drugi model, ki smo ga imeli možnost zapoditi v mokre, skoraj zasnežene severnošpanske hribe, je tih, udoben za vožnjo, toda med ovinki se pozna, da je dizel v nosu precej težji od bencinca. Temu so morali inženirji prilagoditi tudi nastavitve vzmetenja in rezultat sta malce manj natančen volan in manj živahna lega

na cesti.

ESP je mogoče popolnoma izključiti, za dobro lego pri večjih hitrostih pa skrbi tudi pomični spojlerček, vgrajen v prtljažni pokrov. Do hitrosti 85 kilometrov na uro je skrit, nad njo se za boljšo aerodinamiko in s tem manjšo porabo goriva dvigne za 19 ­stopinj.

Nad 155 km/h (ali pa ročno, če si tako zaželi voznik) se njegov kot poveča na 35 stopinj in takrat skrbi predvsem za stabilnost zadka pri velikih hitrostih.

Močnejšega bencinarja boste sicer prav tako lahko naročili že junija, le da jih bodo začeli dobavljati šele slaba dva meseca kasneje (hkrati s samodejnim menjalnikom za šibkejši THP), stal pa bo toliko kot dizelski model – 29 in pol tisočakov.

Šibkejši THP je kar tri tisočake cenejši in edino, kar mu manjka, je manjši, bolj športen volan – serijski je namreč prevelik in že na pogled ne spada v tak kompakten kupe.

Znotraj je oblikovno RCZ precej podoben 308CC, kar ni nič slabega. Zadnja, res zasilna sedeža (ki sta še najprimernejša za prevoz manjših kosov prtljage) je možno zložiti in še povečati že tako prostorninsko radodaren prtljažnik.

Zunanja oblika sicer daje slutiti, da bi se vanj nekoč v prihodnosti lahko zlagala tudi zložljiva trda streha, a pri Peugeotu vztrajajo, da nimajo namena narediti kupe-kabrioletske različice RCZ-ja (napovedujejo pa hibridno).

Škoda, RCZ CC (ali pa morda RCCZ) se prav lepo sliši . .

Dušan Lukič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem