Škoda Fabia v četri generaciji nadaljuje pot, ki sta jo začela Favorit in Felicia, a se zdi, da tokrat najbolj suvereno doslej.
Številka 2 je številka, ki zaznamuje Škodo Fabio. Bila je drugi Škodin model, ki je bil predstavljen po preobrazbi znamke, predstavlja drugi najbolje prodajan model med limuzinami oziroma kombilimuzinami, do odhoda Citigoja pa je bila hkrati tudi drugi najmanjši model v ponudbi češke znamke. A očitno postaja, da njeni apetiti postajajo še večji, saj se odkrito začenja spogledovati s številko večjimi tekmeci.
Škoda je namreč že pred časom, ob predstavitvi novinke objavila informacijo, da je Fabia v dolžino pridobila več kot 11 centimetrov prostora, kar se že na papirju zdi zelo veliko, še posebej ob dejstvu, da je Fabia sedaj presegla dolžino štirih metrov. Kaj pa v resnici? Prav tako, kar smo uspeli izkusiti tudi na prvi testni vožnji, ki so jo pri Škodi pripravili v okolici poljskega mesta Gdansk. In šele na prvi testni vožnji pravzaprav.
Oblikovno namreč nova Fabia ohranja večino elementov prejšnje generacije, od linij, ki se stekajo proti sprednjemu delu vozila do dvobarvne karoserije, ki je na voljo za doplačilo, ostrih linij, zaznamujejo celotno podobo. Evolucija pred revolucijo torej. No, z nekaterimi potezami, kot so novi LED žarometi (za doplačilo so na voljo z LED-matrično tehnologijo) sedaj nekoliko spominja na Octavio, z vzpenjajočo linijo C-stebrička pa celo nekoliko spomni na Volkswagna ID.3.
A vzporednice lahko pri novi Fabii je moč vleči z nekim drugim Volkswagnom in sicer z Golfom. »Kako,« se morda sprašujete, »saj pa nastopata v različnih razredih?« Že res, a Fabia je, kot omenjeno precej zrasla, kar se najbolj pozna v sami kabini. Tudi na zadnji klopi bo namreč dovolj prostora za dva odrasla, četudi njuna višina presega 1,8 metra. Prtljažnik je medtem od Golfovega manjši za vsega en liter.
Kabina pa ni še precej bolj prijetna kot doslej zgolj zaradi dodatnih centimetrov, pač pa tudi drugih rešitev, ki so jih pripravili pri Škodi. Simetrična armaturna plošča namreč prinaša kombinacijo digitalne (infozabavni sistem s premerom do 10,25 palcev ter digitalna instrumentna plošča) in analogne (vmesnik klimatske naprave) izkušnje, s kombinacijo (relativno trde) plastike in tekstilnih dodatkov pa je privlačna tudi na pogled. Ta utegne biti še posebej svetel, saj lahko Fabia poslej pride opremljena s fiksno stekleno streho, ki se razteza preko sprednje in zadnje sedežne vrste.
In če se vrnem v zadnjo vrsto: za udobje je bilo tu poskrbljeno ne le z dodatnimi centimetri prostora v dolžino in širino, temveč tudi z dodatki, kot je sredinski predal med obema sedežema, kot prva v segmentu pa ima Fabia nameščene šobe za prezračevanje kabine, namenjene obema potnikom v drugi vrsti! Še en element, ki bo daljše poti v drugi vrsti naredil nekoliko bolj znosne.
Že omenjeni prtljažnik ne bo uporaben zgolj zaradi svoje prostornine, temveč tudi zaradi pametnih, Simply Clever rešitev. Teh je v avtomobilu 43, od tega 10 povsem novih. V prtljažniku so med njimi posebna mreža, nameščena pod polico prtljažnika in namenjena hrambi različnih predmetov, posebna vreča, nameščena nad dnom prtljažnika, v katero lahko spravite manjše predmete in pa posebna podloga, ki se raztegne preko odbijača ter lahko tako služi njegovi zaščiti ob nalaganju težjih predmetov – ali pa zgolj kot podlaga, če želite za trenutek sesti.
Na cesti Fabia z vidika vožnje ne izstopa, pač pa ponuja suvereno lego brez pretiranega nagibanja. V kombinaciji z litrski trivaljnikom z močjo 70 kilovatov (95 'konjev') se zdi prav prijeten paket, ki bi utegnil prepričati večino kupcev, tistim, ki bodo več časa preživeli na avtocesti oziroma z več potniki v vozilu pa bi brez dvoma priporočil močnejšo, 81-kilovatno (110-'konjsko') različico istega motorja, ki je na voljo z dodatno šesto prestavo – ali pa samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom.
Pri Škodi so očitno s Fabio v časih, ko se manjšim avtomobilom ne piše najbolje povečali apetite in začeli pogledovati stopničko višje. Vprašanje pa je, ali bodo temu sledili tudi kupci. Deležni bodo namreč, vsaj sodeč po prvih vtisih, enega bolj zanimivih paketov, vprašanje je le še - za kakšno ceno ga bodo deležni.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji