Pri Daimlerju so popolnoma obnovili Smartov vozni park, izdelavo večjega Forfoura pa zaupali novomeškemu Revozu. Znane so tudi že slovenske cene!
V slogu sproščenega duha znamke Smart je Dieter Zetche, predsednik Daimlerjevega koncerna, v kavbojkah in športnih copatih na predstavitvi v Berlinu s ponosom dejal, da so edini, ki lahko rečejo, da imajo najmanjšega. Gotovo je imel v mislih avto. Jasno, koncept Daimlerjeve znamke Smart ostaja enak: v smernicah modernega urbanega sloga ponuditi vozilo, zasnovano za čim boljšo mobilnost v mestnih središčih. Zato tudi niso šli proč od ideje vozila z edinstveno zasnovo, ki bo kos mnogim oviram v zgoščenih mestnih jedrih.
Brez skrbi, tudi z novim Smartom Fortwo boste na označenih parkirnih mestih lahko parkirali počez, saj ni zrasel niti za centimeter, še vedno je dolg 2,69 metra, Forfour pa 3,49 metra. Je pa že na oko opazno, da je novi Smart v primerjavi s predhodnikom širši za deset centimetrov. Pri Smartu fortwo je ostala enaka tudi zasnova – motor in pogon zadaj, kar pa je novost za štirisedežno različico, nekoč sestrsko različico Mitsubishija Colta. Nova sta menjalnika: petstopenjski ročni in šeststopenjski dvosklopčni sta zamenjala dosedanjega robotiziranega, ki je bil največja slabost prejšnje generacije Smartov. Ob prihodu na trg bosta na voljo dve različici bencinskega trivaljnika, in sicer atmosferski 999-kubični z močjo 52 kilovatov in turbinski 898-kubični z močjo 66 kilovatov, nekaj mesecev zatem pa bodo ponudili še najšibkejšega, 45-kilovatnega bencinarja.
Zavidanja vredni so tudi nekateri drugi podatki. Novi Smart Fortwo se lahko pohvali z izjemno majhnim obračalnim krogom, ki meri vsega 7,3 metra, medtem ko potrebuje večji Forfour za takšno pirueto 8,95 metra. Prtljažnik? V obeh je pod njim motor, pa je v Smartu Fortwo še vedno 260-litrski in v Smartu Forfour 255-litrski. Seveda, večji Smart ima tudi eno vrsto sedežev več, ki jo lahko podremo in dobimo skupaj 955-litrski prtljažni prostor.
Smart je v preteklosti že postavil nekatere smernice pri oblikovalskih rešitvah, so pa v vmesnem času tekmeci, predvsem Fiat 500 in Opel Adam, tukaj precej pripevali. Predvsem se je trg posvetil kupcu, ki si želi svoj avtomobil prilagoditi in ga poosebiti. Zato tudi nova generacija Smartov ponuja veliko dodatkov, ki avtomobilu dodajo vrednost. Poudarek je seveda na povezljivosti s pametnimi telefoni, ki so danes epicenter človeškega vira informacij, podatkov in zabave. V novem Smartu so novost tudi nekateri asistenčni sistemi, ki jih poznamo v večjih vozilih tega koncerna. Tako je del serijske opreme krmilna asistenca za ohranjanje smeri v bočnem vetru, ki deluje tako, da sistem pri močnejših sunkih vetra v bok neopazno zavira z notranjimi kolesi in s tem ohranja želeno smer. Za dodatno plačilo so na voljo tudi nekateri naprednejši elementi, na primer sistem proti zamenjavi voznega pasu in sistem proti naletu v mestu.
Z novim Smartom se nam še ni uspelo zapeljati, toda prvi občutki 'na otip' so spodbudni. Avtor teh vrstic se je s svojimi 195 centimetri z lahkoto skobacal na prednji sedež manjšega in tudi na zadnjo klop večjega Smarta. Materiali so kakovostni, a je treba zapisati, da so bili vsi avtomobili na predstavitvi opremljeni najbolje, kar je mogoče. V notranjosti je zaznati sorodstvene vezi z Renaultom, predvsem pri nekaterih gumbih in elementih. Naše skromno mnenje je, da bi si Smart zaslužil vsaj svojo prestavno ročico, saj pogled na dobro znano Renaultovo prikliče spomine na že nekatere izumrle Renaultove modele.
besedilo: Saša Kapetanovič, foto: tovarna
Znane so že cene!
Smartov veliki adut naj bi bila tudi njegova cena. Za Smarta Fortwo so na predstavitvi obljubljali začetno ceno deset tisoč evrov in za štirisedežnika 11 tisoč evrov. No, zdaj so že znane tudi slovenske cene, ki kaj dosti ne odstopajo - za manjšega Smarta Fortwo bo potrebnih 10.490 evrov, za večjega Forfour pa 10.990 evrov.
Kot že omenjeno, bodo Smarta Forfour izdelovali v Revozu, in sicer ga bodo sestavljali na istem tekočem traku kot Twinga.
Oba Smarta bosta na slovenske ceste zapeljala 22. novembra.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem