Predstavljamo: je Volkswagen T-Roc mali Tiguan?

3. 10. 2017 | Dušan Lukič
Deli

Volkswagnova strategija Transform 2025 je namenjena predvsem elektrifikaciji njihove modelske vrste. To je tisto, kar VW po aferi Dieselgate (in glede na neustavljive trende avtomobilske industrije in ekologije) tudi najbolj potrebuje. Nemajhen del tega načrta pa je popolna prenova modelske palete.

Enega od prvih korakov so naredili ob jezeru Como v Italiji, kjer nam je Volkswagen predstavil svojega četrtega in hkrati najbolj kompaktnega športnega terenca. Imenuje se T-Roc. T pomeni pripadnost liniji športnih terencev, ki nosijo imena s črko T kot začetnico, Roc pa je okrajšava besede rock, angleškega izraza za skalo, ter namiguje na dominantni položaj športnega terenca z dinamiko kompaktnega avtomobilskega razreda.


Zakaj še en križanec? »Tržni delež tovrstnih avtomobilov se bo v naslednjih desetih letih povečal za polovico,« je bil v Comu prepričan dr. Herbert Diess, predsednik Volkswagnove uprave. »To pomeni kar 11 milijonov manjših križancev na leto in veliko jih bo imelo našo značko na nosu. To konec koncev s 400 tisoč prodanimi avtomobili od lanske predstavitve dokazuje tudi novi Tiguan,« nam je zatrdil.

Vštric koncernskega brata Audija Q2

Za osnovo T-Rocu služi koncernska modularna platforma MQB, ki si jo poleg drugih deli z večjima Tiguanom in Atlasom (in Terramontom), a se z dolžino 4,234 metra, širino 1,819 in višino 1,573 metra uvršča precej pod njiju. V njem se kljub temu lahko pelje pet potnikov s 445 litri prtljage, prtljažnik pa je mogoče povečati vse do 1.290 litrov – kar ga postavlja vštric oziroma tik nad koncernskega brata Audi Q2. Notranjost je sicer urejena prepoznavno terensko in sveže, a seveda tudi v skladu z novimi Volkswagnovimi oblikovnimi smernicami, kar prav tako velja za nabor infozabavnih sistemov.


Toda T-Roc je oblikovan bolj čustveno, bolj dinamično. Imel bo tudi dve podrazličici, eno bolj športne narave, drugo bolj urbano. »Ta čustvenost je tisto, kar bo pritegnilo,« nam je ob razkritju zatrdil šef Volkswagnovih oblikovalcev, Klaus Bischoff. »T-Roc se bo enako dobro počutil v urbani džungli kot na velikih avanturah.«

Sedem motorjev

Za pogon bo skrbelo sedem turbobencinskih in turbodizelskih motorjev z razponom moči med 115 in 190 'konji' ter z možnostjo kombinacije s šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim menjalnikom DSG ter sprednjega ali štirikolesnega pogona. Bencinski motorji se bodo začeli pri litrskem TSI (115 ’konjev’), nadaljevali z novim 1.5 TSI (150 ’konjev’, možnost izbire sedemstopenjskega DSG tudi v kombinaciji s štirikolesnim pogonom) ter dvolitrskim TSI (190 ’konjev’, vedno z DSG in 4Motion). Podobna je hierarhija pri dizlih: osnovni 1.6 TDI (115 ’konjev’), 2.0 TDI s 150 ’konji’ in kombinacijami pogonske tehnike ter najmočnejši TDI s 190 ’konji’ in kombinacijo DSG/4Motion.


Za varnost bosta že v osnovnih različicah skrbela Front Assist in Lane Assist, na voljo bo tudi pomoč v prometnih zastojih in podobno, kot drugi Volkswagni pa bo T-Roc lahko opremljen s povsem digitalnimi merilniki, tokrat nove generacije. Možnosti personalizacije bodo precejšnje, na voljo bo v dvobarvnih kombinacijah (druge barve je streha in strešni stebrički), vozniku pa se bo samodejno prilagajala tudi infozabavna vsebina.

Devetnajst križancev

Seveda T-Roc še vedno predstavlja bolj ko ne začetek Volkswagnove modelske palete križancev. Pred njim so na trg prišli Tiguan, Atlas (v ZDA) in Terramont (Kitajska), kmalu mu bo sledil večji (in tudi sedemsedežni) Tiguan Allspace, konec leta prihaja novi Touareg, naslednje leto T-Cross, ki bo zapolnil spodnji del palete križancev (še manjši bo od T-Roca in nastal bo na platformi MQB-A0, na kateri sta ustvarjena tudi nova Ibiza in Polo). »Seveda bo sledil tudi električni križanec, ki smo ga že napovedali s konceptom I. D. Crozz, na koncu pa bomo imeli paleto kar 19 križancev,« je napovedal dr. Diess.

besedilo: Dušan Lukič · foto: Dušan Lukič, VW

Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji