Po navadi so prenove, še posebej oblikovne, bolj same sebi namen, pa gre vse pogosteje obenem tudi za povečanje ponudbe. Na primer pri prenovljenem Cliu.
Motor je (s takšnimi zmogljivostmi) nov za Clia, a ga tehnično že poznamo: na nekaterih trgih je namreč Clio na voljo z 1, 6-litrskim motorjem že od prej, le z manjšo močjo, tehnično še bolj pa mu je podoben motor enake prostornine iz Twinga Renaulta Sporta.
Za Clia GT je še nekoliko izpopolnjen; z novim izpušnim kolektorjem 4 v 1 je pridobil 13 kilovatov, preostale kilovate pa še z izboljšanim sesalnim kolektorjem, z boljšim pretokom svežega zraka mimo ventilov, z dlje odprtimi ventili z večjim hodom (in s tem v zvezi tudi z brezstopenjsko prilagodljivim kotom sesalne odmične gredi) ter z drugačno obliko zgorevalnega prostora (in s tem v neposredni zvezi s povečanim kompresijskim razmerjem).
Clio GT, ki želi biti vmesni člen med 'civilnimi' različicami ter športnodirkaškim Eresom, je, čeprav na voljo tudi s petimi vrati, tudi na oko približan bolj športnemu bratu: zunaj s posebnimi platišči, z več črnine spredaj (maska, žarometa), z razširjenima pragovoma, z zadnjim spojlerjem ter z dvojno izpušno cevjo; znotraj z bolj bočno oprijemljivima sedežema in z luknjičastimi stopalkami; pod kožo pa z (za 15 odstotkov) bolj togimi vzmetmi in blažilniki spredaj ter bolj togimi vzmetmi zadaj, s čvrstejšimi zadnjimi blažilniki, z debelejšim stabilizatorjem spredaj, z vpetjem zadnje preme po vzoru Clia RS ter s šeststopenjskim menjalnikom. Adrenalina sicer ne dviguje (oziroma kakor komu, vsekakor pa ne, če se vanj presedete iz Clia RS), je pa v vsakem primeru živahnejši in daje bolj športen občutek.
Če ne bi bilo te (nove) različice, bi se tokratna prenova brala kot večina drugih v teh časih: da sta nova odbijača (zaradi česar je rahlo – za 41 milimetrov – narasla skupna dolžina avtomobila), da so novi motorna maska, žarometa, zadnje luči in meglenke ter da ima zato zdaj Clio obraz podoben novemu Méganu.
Izjemno malo je notranjih sprememb: novi so materiali sedežnih prevlek, stikalo za vklop tempomata je zdaj ob prestavni ročici (delovanje pa je znotraj merilnikov bolje prikazano), nov je avdiosistem in za 450 evrov je mogoče dobiti vgradno navigacijo.
Spremembe se nanašajo na vse tri karoserijske različice – na tri- ter petvratno kombilimuzino in na kombi, vsi pa so ohranili svoje dobre značilnosti izpred prenove (varnostne elemente in možnosti dodatne opreme) ter celotno (tule ne posebej omenjeno) paleto motorjev in menjalnikov. S tem ostaja Clio eden tistih, pri katerem je zelo lahko najti sebi ustreznega, saj je ponudba izjemno pestra, avtomobil sam po sebi pa tudi čisto simpatičen.
Da je, upoštevaje različico GT in še posebej športni RS v dveh paketih (okvirček), v ponudbi zdaj tudi več in ne samo drugače, se mu seveda šteje le v dobro.
Renault Sport
Tudi zaradi te različice si je Renault Clio III ustvaril odličen imidž. In Clio RS je zares dober avtomobil, tokrat pa tudi temeljiteje spremenjen. Oblikovno seveda sledi splošnim spremembam, zanimivo pa je, da so se odločili ponuditi dve različni podvozji in iz tega izvirajoči (pod)različici.
Prvo podvozje se imenuje Sport (različica s tem podvozjem pa Luxe) in ima v primerjavi s prejšnjim Eresom za 15 odstotkov mehkejše blažilnike z dvojnimi ventili, za milimeter debelejši prednji stabilizator, za 30 odstotkov bolj togo zadnjo premo ter za pet odstotkov manjši kotalni upor gum (Continental Sport Contact 3 215/45 R 17).
Sport je namenjen udobnejši, drugi, Cup, pa bolj dirkaški vožnji, zato ima zadnji za 15 odstotkov bolj toge blažilnike kot prej, za 27 oziroma za 30 odstotkov bolj toge vzmeti kot Sport, za 7 milimetrov nižje podvozje in za 7, 5 odstotka bolj neposreden volan.
Takšen Clio RS je tudi za 36 kilogramov lažji in dosega dirkaško razmerje šest kilogramov na ‘konja’ moči. K temu nekaj doda tudi motor, ki je pri obeh podvozjih za 2, 5 kilovata zmogljivejši kot prej, njegov navor pa je v spodnjem območju (pod 3.000 vrtljaji v minuti) za 20 odstotkov večji kot prej. To so dosegli z novo motorno glavo, z brezstopenjsko prilagodljivostjo zasuka sesalne odmične gredi ter z novo motorno elektroniko.
Menjalniku so v prvih treh prestavah rahlo skrajšali prestavna razmerja; takšen Clio je zdaj za 10 kilometrov na uro hitrejši, njegova povprečna poraba pa za 0, 7 litra na 100 kilometrov na uro manjša. Skupaj z že od prej znanimi elementi mehanike (posebej z odlično prednjo premo) se je znova dokazal na istem dirkališču kot pred dvema letoma in pol – le da tokrat na mokrem asfaltu in v dežju.
Carminat TomTom
Ponudba cenovno ugodne navigacijske naprave je sledila željam vprašanih kupcev Clia, ki so v 70 odstotkih odgovorili, da bi si želeli takšno napravo. A zakaj vgradna?
Več razlogov je: zaradi boljše zaščite proti kraji, zaradi večje varnosti v primeru trka, zaradi popolne združljivosti z avdiosistemom (tudi Bluetooth), zaradi dodanega daljinskega upravljalnika (možnost upravljanja tudi z zadnje klopi), zaradi delovanja tudi ob izgubi signala GPS (dodaten žiroskop in povezava s tipali ABS), zaradi robustnosti (prilagoditev razmeram že v razvoju), zaradi vključenosti v splošno garancijo avtomobila, zaradi možnosti nadgradnje podatkov prek spleta (informacije so shranjene na kartici SD) in še zaradi česa. Njegov zaslon je tudi precej večji (15-centimetrska diagonala), pokriva pa 40 držav.
Model: Renault Clio GT
motor (zasnova): 4-valjni, vrstni
gibna prostornina (cm? ): 1.598
največja moč (kW/KM pri 1/min): 94 (128) pri 6.750
največji navor (Nm pri 1/min): 155 pri 4.250
menjalnik, pogon: R6, spredaj
prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
zadnja prema: poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki
medosna razdalja (mm): 2.575
dolžina × širina × višina (mm): 4.027 × 1.707 × 1.493
prtljažnik (l): 288/1.038
masa praznega vozila (kg): 1.140 (5-vratni: 1.150)
največja hitrost (km/h): 197
pospešek 0–100 km/h (s): 9, 3
poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 6, 9
Model: Renault Clio Renault Sport
motor (zasnova): 4-valjni, vrstni
gibna prostornina (cm? ): 1.998
največja moč (kW/KM pri 1/min): 147, 5 (200) pri 7.100
največji navor (Nm pri 1/min): 215 pri 5.400
menjalnik, pogon: R6, spredaj
prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
zadnja prema: poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki
medosna razdalja (mm): 2.585
dolžina × širina × višina (mm): 4.017 × 1.768 × 1.484
prtljažnik (l): 288/1.038
masa praznega vozila (kg): 1.240
največja hitrost (km/h): 225
pospešek 0–100 km/h (s): 6, 9
poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 8, 2
Vinko Kernc, foto:? Vinko Kernc
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem