»Freccia Tricolore«*

24. 6. 2021 | Primož Jurman
Deli

Freccie Tricolore so letalska akrobatska skupina italijanske vojske. Letenje v takšni skupini zahteva natančnost, usklajenost, odzivnost in mirnost. In prav s temi izrazi bi lahko opisal Aprilio RS 660, novo dvokolesno puščico iz Noaleja.

Leta 2018 se je pred salonom motociklov ECMA v Milanu šušljajo, da Italijani mrzlično pripravljajo nov projekt športnega motocikla srednjega razreda. Govorice so na salonu res dobile potrditev – kot koncept so predstavili Aprilio RS 660: s prostornino 659 kubičnih centimetrov, z vzporednim dvovaljnim agregatom, ki je pihnil dobrih stotnijo 'konjev'. Dizajn že, ta je super, ampak hmm... vzporedni dvovaljnik? Bodo kupci zagrabili, če se bo iz koncepta res rodil pravi stroj, smo se takrat praskali za ušesi.

Napenjanje loka

Italijani so ga res porodili konec leta 2020 in mi smo ga že peljali. Agregat je 'razrezan' motor večjih, starejših sester RSV4 in Tuono 1100 z enako vrtino 81mm in z daljšim hodom (61,93 mm). Skepsa je bila odveč. Prednosti vzporednega dvovaljnika pred agregatom V-zasnove, poleg cene in lažjega vzdrževanja, je kar nekaj: več prostora na zadnjem delu agregata, zadnji blažilnik ni izpostavljen toploti izpuhov, tudi daljša zadnja nihajka še vedno omogoča kratko medosno razdaljo, ki je pomembna za okretnost motocikla. Agregat pri novi RS 660 je stresni del aluminijastega okvirja, motocikel deluje kompaktno, okretno – kot kakšen dvotaktni dirkalni stroj.

Spomin in primerjava poneseta misli v zgodovino. V čas devetdesetih, ko je na svetovnih dirkališčih v rokah Rossija, Biaggija, Capirossija in preostalih prinašala zmage, konkurenci pa povzročala glavobole dvotaktna GP 250, Janezi Novaki pa so se postavljali s civilno Aprilio RS 250. RS 660 ima torej močne dirkaške gene, ni pa zanimiva samo v svoji mehanski notranjosti, temveč s svojim ostrorobim dizajnom požene kri vsakemu pravovernemu ljubitelju športnih motociklov. Dizajn, kljub sodobnim konturam, nakazuje hišno poreklo. Posebno pozornost si zaslužita oklep in sprednja maska, oba elementa sta zasnovana na podlagi Aprilijinih izkušenj v dirkanju in izdatnem testiranju v vetrovniku. Zadeva se imenuje Aprilia Active Aerodynamics (A3), vse skupaj pa pripore k boljšemu pretoku in odvajanju zraka mimo celotnega motocikla, pri večjih hitrostih vpliva tudi na stabilnost. Sprednja svetila so sestavljena iz kombinacije treh glavnih žarometov LED in dveh robnih luči DRL, v katere so integrirani tudi smerniki.

Puščica je izstreljena

Tudi elektronika, ki je zložena v novi RS 660, zasluži posebno poglavje. Motocikel je mogoče voziti v treh načinih delovanja: Commute, Dynamic, Individual (plus dveh Challenge in Time Attack za na stezo), v prav toliko načinih delovanja agregata. Nastavitve na pregledni armaturni plošči z obiljem podatkov, ki jo zaznamuje medijska platforma Aprilia MIA, s katere se lahko prek bletootha voznik poveže s pametnim telefonom, so logične in enostavne. Ne manjka niti osemstopenjski sistem proti zdrsu zadnjega kolesa (ATC), sistem nadzora dvigovanja prednjega kolesa (AWC), 'quickshifter' za prestavljanje brez uporabe sklopke, tempomat in sistem za delovanje ABS-a tudi v zavojih. K zmanjšanju mase, celoten motocikel na tehtnici suh pokaže le 169 kilogramov, pripomore uporaba lahkih delov, sprednji kolesni obroč recimo tehta 3,56 kg, zadnji pa 5,38 kg.

Zadetek v tarčo

Ko sedem nanjo, sem že v prvih metrih presenečen nad položajem za dokaj razprtim krmilom. Nisem dirkaško skrivenčen za vetrnim ščitom, položaj je podoben tistemu na sestrskem modelu Tuono. Ni agresiven, kar pride posebej prav za vožnjo v mestni gneči. Opazujem detajle odlične izdelave, še bolj uživam v linijah dizajna. Oklep je dvoslojni, z vmesnim praznim prostorom za boljši pretok zraka. Sedež je kurjaško rdeč. Hej, tile pri Aprilii radi dražijo – tako kot z ostrimi linijami prednjih in zadnjih svetil. V programu Dynamic v drugi, nato v tretji in četrti z uporabo odličnega 'quickshifterja' privijem plin in iz nenavadnega trikotnega izpušnega sistema na spodnjem delu motocikla se oglasi grlen dirkaško oster, a kultiviran zvok. No, če ne želite dražiti sosedov, je RS 660 v nižjih vrtljajih mogoče peljati tudi tišje. Pri vožnji v zavoje in v njih je natančna, mirna, predvidljiva, sprednji par štiribatnega Brembovega zavornega kompleta pa vliva precejšnje zaupanje. RS 660 je pravi zadetek v tarčo.

*Tribarvna puščica

Besedilo: Primož Jurman · Foto: Uroš Modlic

Infoboxes

Prodaja: PVG

Cena osnovnega modela: 11.490 €

Cena testnega modela: 11.490 €

Tehnični podatki

Motor: 659 cm³, vrstni dvovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajen

Moč: 73 kW (101 KM) pri 10.500 vrt/min

Navor: 67 Nm pri 8.500 vrt/min

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga, quickshifter

Okvir: aluminijasti

Zavore: spredaj 2 x kolut 320 mm, zadaj 1 x 265 mm kolut, izklopljiv ABS

Vzmetenje: spredaj obrnjene teleskopske vilice Kayaba, fi 41, zadaj enojni blažilnik

Gume: spredaj 120/70 ZR 17, zadaj 180/55 ZR 17

Višina: 820 mm

Posoda za gorivo: 15 litrov, poraba na testu: 5,2 100/km

Masa (suha): 169 kg


Hvalimo in grajamo

+ značaj agregata

+ dizajn

+ položaj na motociklu

+ izdelava

+ armaturna plošča

- vidno polje v ogledalih

- nerodno nameščen gumb za dolge luči

Končna ocena

Aprilia RS 660 je sodoben (super) športni stroj, ki ni namenjen ortodoksnim dirkačem, temveč širši in manj zahtevni skupini ljubiteljev športnih motociklov. Ti jo bodo zaradi okretnosti, položaja in odličnimi motornimi karakteristikami, tudi opreme, uporabljali tako za pot v službo kot za športni dan na stezi ob koncu tedna. Pa še strupeno dobro je videti.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"