Pri Renaultu očitno niso vraževerni, saj so po 13 letih uspeha Scenica prve in druge generacije znova zavihali rokave. Najprej so predstavili Grand Scenica, ki mu bo dva meseca kasneje sledil še Scenic.
Odločitev, da bodo najprej predstavili daljšo različico in šele nato krajšo, so utemeljevali z dejstvom, da je bil Scenic dobro sprejet, medtem ko večina ljudi sploh ni vedela za daljšo (sedemsedežno) različico, pa tudi potrebe evropskih voznikov se menda spreminjajo.
V Franciji so v povprečju prodali okoli 30 odstotkov Grand Scenicov v primerjavi s prodajnim kolačem vseh Scenicov, v Sloveniji pa je to razmerje še slabše. Pri nas je bilo prodanih okoli 15 odstotkov 'Velikih', kar 85 odstotkov pa manjših. V prihodnosti naj bi se tehnica nagnila bolj proti Grand Scenicu, saj kupci želijo vedno več prostora pa tudi dodatna sedeža ne škodita. Nikoli namreč ne veš, kdaj ju boš potreboval.
Za nepazljive in nemarne še kratko opozorilo: Scenic je že v prejšnji generaciji izgubil del imena, saj je bil le leta 1996 imenovan Megane Scenic in Megane Grand Scenic, nato pa so ga že v začetku novega tisočletja ločili od preostalih različic Megana.
Zato nič več Renault Megane Scenic, ampak zgolj Renault Scenic, nič več Renault Megane Grand Scenic, ampak le Renault Grand Scenic. Očitno je ime ostalo v glavah številnih, saj je napaka v poimenovanju kar pogosta.
Renault Grand Scenic je v osnovi petsedežnik, šele z doplačilom 650 evrov postane sedemsedežnik. Zato je tudi velikost prtljažnika različna: če ima petsedežnik od 645 do 752 litrov osnovnega prtljažnika, ima sedemsedežnik v konfiguraciji petih sedežev od 564 do 702 litra.
Nekaj prostora zavzameta sedeža, ki sta skrita dnu in ju je mogoče le z eno roko ter z eno potezo postaviti v pokončni položaj. Sedeža sta seveda pogojno uporabna, kar velja (večinoma) tudi za tekmece. Pri Renaultu pravijo, da je primeren za potnike do višine 175 centimetrov, nikakor pa ne škodi, če so vitki in dovolj gibčni, da zlahka splezajo v tretjo vrsto.
Povedano z drugimi besedami in na kratko: sedeža sta zelo primerna za otroke, starim staršem pa tako razgibavanje raje prihranite. Če ju seveda želite še kdaj spraviti ven . . Če sta vas zbegala dva podatka za posamezne različice, lahko takoj ponudimo odgovor: vzdolžno pomični sedeži v drugi vrsti!
Izredno uporabna rešitev namreč omogoča, da lahko sedeže neodvisno drug od drugega vzdolžno pomikamo za 170 milimetrov (kar je dvakrat več kot pri predhodniku), lahko pa jih tudi poljubno preklapljamo ali celo odstranimo.
Pri nameščenih sedmih sedežih pa se prtljažnik (pričakovano) zelo zmanjša, saj ponuja le 208 litrov. Torej dovolj za trgovino, premalo za obisk Ikee. Težavo reši strešni kovček, saj lahko pri Grand Scenicu dokupite prečne strešne nosilce, vzdolžnih pa ne.
Vrata prtljažnika se izdatno odpirajo navzgor, zato povprečno visoki ne boste imeli težav z nakladanjem ali razkladanjem. Če pa ste zrasli nad 180 centimetrov, se bojte izpostavljenega dela zadnje ključavnice. Nepazljivim kakšna boleča buška ne uide, kar bi lahko pri Renualtu prav gotovo elegantneje rešili.
V notranjosti oblikovalci niso delali revolucije, ampak so le posodobili že tako avantgardno digitalno instrumentno ploščo na razgibani armaturni plošči. Navduši prilagodljiv merilnik s tehnologijo TFT (Thin Film Transistor), ki je verjetno zelo poznana računalničarjem, saj naj bi imeli to tehnično rešitev računalniški zasloni.
S pritiskom na gumb na vrhu sredinske konzole si lahko omislite digitalni zapis na svetlejši ali temnejši podlagi, lahko pa imate kar merilnik vrtljajev v obliki analognega zapisa. Še vedno je sicer digitalni, a je videti povsem sprejemljiv analogni prikaz.
Odlično preglednost omogočajo velike steklene površine (vetrobransko šipo so povečali, saj so A-stebrički manjši), sicer visok položaj za volanom pa so omilili s prilagodljivim volanskim obročem in voznikovim sedežem v vseh smereh.
S priročno prestavno ročico vselej upravljamo šeststopenjski menjalnik (no, če ne štejemo neskončnostopenjskega menjalnika CVT, ki ga bodo pri nas ponujali le v kombinaciji z dvolitrskim bencinskim 103-kilovatnim motorjem), v sodobnih Renaultih pa je že kar tradicionalno, da imajo izvrstno poskrbljeno za upravljanje radia (obvolanski greben) in zagon s kartico.
No, če lahko svetujemo, vsekakor priporočamo tako imenovano pametno kartico, ki omogoča odklepanje (zaklepanje) in zagon motorja brez ključa (hmm, kartice). Na tem področju se lahko tekmeci od Renaulta le učijo.
Čeprav se pri Renaultu hvalijo, da ponujajo pri Grand Scenicu kar 92 litrov shranjevalnih in odlagalnih površin (štirje predali v podu, najmanj dva pod sedeži, šest žepov za zemljevide, 11-litrski predal pred sovoznikom, za devet litrov prostora v vzdolžno pomični konzoli med prednjima sedežema), so pozabili vgraditi zares uporaben predalnik na sredinski konzoli ali pod prestavno ročico.
Kamorkoli odložite mobilni telefon, ki ga ima skoraj že vsak, vam bo drsel v (pre)velikih predalih. Ker smo v preteklosti že večkrat pohvalili Renaultov navigacijski sistem Carminat, naj omenimo še novosti na tem področju.
Povsem nov je tovarniško vgrajen navigacijski sistem Carminat TomTom, ki je plod sodelovanja Renaultovih inženirjev in strategov podjetja TomTom (v Evropi številka ena, pri nas pa veliko bolj neznan kot Garmin). Za 450 evrov dobite 5, 8-palčni barvni zaslon, ki posreduje osnovne podatke, uporabnik pa lahko sistem posodablja prek spletnega portala le s SD-kartico.
Precej uporabnejši in prijetnejši je sistem Carminat Bluetooth DVD, ki ima sedempalčni zaslon, omogoča pa še glasovno ukazovanje, shranjevanje šestih zgoščenk, prostoročno telefoniranje, povezljivost tipa Plug&Music (i-Pod, USB . . ) itd. Seveda ima zgolj drugi navigacijski sistem, za katerega morate odšteti 1.590 evrov, prikaz dejanskih izvozov ali križišč, nad katerimi smo bili že večkrat navdušeni.
Pri podvozju so se opirali na Megana, podoben je tudi izbor motorjev. V Sloveniji bodo ponujali tri bencinske motorje in štiri turbodizelske, vsi pa bodo imeli več kot 100 'konjev'. Čeprav se večina kupcev odloča za turbodizelske motorje (1.5, 1.9 in 2.0 dCi), postajajo vse bolj zanimive bencinske različice.
Grand Scenica lahko kupite z motorjem 1.6 16V, 2.0 16V in TCe 130, kar z drugimi besedami pomeni 1, 4-litrski prisilno polnjeni motor. Na predstavitvi smo vozili tudi Scenica s tem motorjem in iz lastnih izkušenj lahko povem, da je veliko bolj uglajen in prijeten kot motor, ki ga poganja plinsko olje.
Če zanemarimo kakšen liter porabe več, je vsekakor vreden razmisleka. Znana so tudi poimenovanja paketov opreme. Osnovna je Authentique, sledita Expression in Dynamique, najvišja raven pa je Privilege.
Vsi Grand Scenici imajo štiri varnostne blazine, dve varnostni zavesi (ki ne ščitita potnikov v tretji vrsti! ), klimatsko napravo, ESP in radio s CD-predvajalnikom. Lahko pa si omislite še tempomat, brisalnika s tipalom za dež, sledljiva biksenonska žarometa, panoramsko strešno okno, parkirna tipala, večja aluminijasta platišča itd.
Najlepša Scenicova leta so nedvomno mimo (lani ga je v Evropi po prodaji prvič prehitel Citroën C4 Picasso), a v zgodovini bo zapisan kot pionir v razredu kompaktnih limuzinskih kombijev (MPV-jev). Če je bil (oziroma je še) Scenic merilo razreda, je Grand Scenic tudi prava mera za tekmece?
Prihaja različica z dvema sklopkama!
Pri Renaultu so prvič napovedali različico z dvema sklopkama, ki naj bi na trg prišla prihodnje leto. Najprej bodo tehnično poslastico pritaknili motorju 1.5 dCi 110 FAP, ki je pri nas sicer ne ponujajo, a če bo dovolj povpraševanja, se bo tudi to spremenilo.
Aljoša Mrak, foto: tovarna
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem