Prvi kilometri z električnim Meganom, ob katerem je težko ostati ravnodušen

1. 3. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

Na atraktivnih cestah španske Andaluzije sem med vinogradi in oljčnimi nasadi prvič spoznal, kako si pri Renaultu predstavljajo svojo prihodnost. Megane E-TECH electric v Slovenijo prihaja v septembru.

Tako Renault kot Megane sta na veliki prelomnici. V “renauluciji”, pomenljivo poimenovanem Renaultovem strateškem načrtu ob prehodu na električni pogon, je zapisano, da znamka ne bo več toliko tekmovala za prvo mesto v številu prodanih avtomobilov, temveč se bo osredotočila na ponujeno vrednost. Ne bodo več proizvajalec avtomobilov, ki se ukvarja s tehnologijo, temveč tehnološko podjetje, ki se ukvarja z avtomobili. Naj povem še v starem avtomobilističnem jeziku - Renault bo postal bolj premijski.

Prvi namig je Megane E-TECH electric. Povsem novi električni Megane z novo, namensko električno platformo CMF-EV, svežo podobo in navsezadnje drugačno vozno izkušnjo. Zanimivo je, da je avtomobil tudi v živo videti večji, kot namiguje podatek 4,2 metra, kar je 16 centimetrov manj od običajnega kombilimuzinskega Megana. Električna zasnova, s katero so lahko kolesa potisnili v skrajne točke, omogoča 2.685 milimetrov medosne razdalje, posledično prostorno kabino in 440-litrski (+32 litrov pod dnom) prtljažnik, ki je sicer nekoliko manj prikladne oblike.

Preberite tudi: Poglej v drobovje novega Megana, ki prihaja šele prihodnje leto!

To ni več Megane, kot ste ga poznali...

Renaultove namere opazim že ob prvem pogledu na parkirane avtomobile. Oblika je elegantna, kvalitetna ter dovolj zanimiva in posebna, da jo opazujem kar nekaj časa in avtomobili različnih barv pustijo izrazito različen vtis. Kljuke sprednjih vrat so - kot se spodobi - pospravljene v karoserijo, zadnje pa se nahajajo ob oknu.

Aplikacija, ki porabi največ baterije: brez nje bo vaš telefon zdržal dlje

Notranjost je še vedno prepoznavna, a zares izboljšana v vsakem pogledu - tu so storili vsaj po en korak naprej in navzgor. Materiali, oblikovanje in s tem tudi počutje so namreč občutno na višjem nivoju. Pred menoj sta dva zaslona - osrednji desni je postavljen pokončno in nekoliko obrnjen proti vozniku, pod njim pa ostaja vrstica stikal za osnovne funkcije. Na otip prijeten volan ni povsem okrogel in nakazuje na šestkotnik - vse te lastnosti pri električnih vozilih zvenijo že nekoliko klišejsko, a vendarle so to pri Renaultu naredili na svoj način. Všeč mi je obvolanska prestavna ročica za hitro akcijo pri obračanju, ki je v električnih vozilih še posebej smiselna, namenski gumb na volanu za preklaplanje voznih načinov, ohranili pa so tudi obvolansko ročico za upravljanje zvoka.

V vožnji udoben, tih in sproščujoč, a s trikom v rokavu

V vožnji se Megane izkaže kot udoben in sproščujoč avtomobil, ki ima v rokavu nekaj trikov. V načinu comfort podaja navor z občutkom - za udobno speljevanje brez sunkov, ki so značilni za električna vozila. V vožnji je nato presenetljivo tih tudi za električno vozilo, zelo dobro so poskrbeli predvsem za izolacijo cestnega hrupa. In ker so odzivi električnega pogona v športnem načinu potem precej bolj izostreni, so Meganu tokrat namenili kar presenetljivo neposreden volanski mehanizem. Vodljivosti v prid pa gre tudi nizko težišče avtomobila, čeprav zmogljivejši Megane tehta kar 1.636 kilogramov.

Na začetku bosta naprodaj namreč dve konfiguraciji - 96 kilovatni motor z baterijo zmogljivosti 40 kilovatnih ur ter 160 kilovatni motor z baterijo zmogljivosti 60 kilovatnih ur. Zmogljivejši pogon omogoča 470 kilometrov dosega, drugi pa 300. Pod toplim andaluzijskim nebom sem v zmogljivejšem Meganu raznoliko in atraktivno traso prevozil z razmeroma ugodno porabo - 15,9 kWh/100 km, po 230 prevoženih kilometrih pa je ostalo še 30 odstotkov napolnjenosti baterije. Na izmeničnem toku se oba polnita z močjo 22 kilovatov, na neposrednem pa z močjo 130 oz. 85 kilovatov, kar pomeni 300 oz. 200 kilometrov pridobljenega dosega (po WLTP merjenju) v 30 minutah polnjenja.

Povedati je potrebno tudi manj prijetno novico - Renaultova ambicioznost ima svojo ceno. Takšen Megane bo (brez vštete subvencije) stal od 34 tisočakov naprej, z zmogljivejšim pogonskim sklopom in nekaj kljukicami pri dodatni opremi pa bo cena hitro prešla 45.000 evrov. K nam prihaja zgodaj jeseni. V družini Megane ponudba sedaj - če upoštevam še Conquest - sloni pravzaprav na treh različnih platformah. Obstoječi Megane bo naprodaj predvidoma še kakšni dve leti, od takrat naprej pa se bo Megane E-TECH electric imenoval le še kot - Megane.

Preberite tudi: Renault razkriva tudi Australovo notranjost, o kateri pa je znanega še nekaj več

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del