Po prvi predstavitvi Lagune tretje generacije sem zapisal: nova Laguna se odlično pelje. To še vedno trdim, ampak kaj naj zdaj rečem za Laguno GT?
Vse je v kriterijih in tole v primeru Lagune GT še posebej velja. Če je ('klasična') Laguna zelo dobro vodljiva za svoj ciljni krog kupcev, predvsem pa opazno boljša od prejšnje generacije, potem velja tudi, da je Laguna GT odlično vodljiva za ? svojo ciljno skupino voznikov. Zavite gorske korziške ceste, kjer divjajo tudi relijski vozniki na dirki za svetovno prvenstvo, so bile odličen poligon za prvi vtis: to, kar ponuja Lagunin Active Drive, v tem trenutku za marsikateri športni avtomobil ni dosegljivo.
Teorija lahko zmede in vnaprej postavi napačne sklepe. Res je, da štirikolesni volani izpred 20 let niso dobili dostojnega naslednika, iz česar bi lahko sklepali, da so sodobni geometrija podvozja, (dvokolesno) krmiljenje, gume in še kaj naredili zadosten korak naprej, da je štirikolesni volan postal (vsaj ekonomsko) neupravičen. A Laguna GT takšno razmišljanje postavi na glavo.
Tudi odličen, debelejši in športno ergonomski volanski obroč, čvrsto (a nemoteče pri vstopanju in izstopanju) oprijemljiva sedeža ter dirkaške stopalke ne zmedejo: odzivnost tega volana in njegova natančnost sta v vrhu ponudbe ? zagotovo pa med avtomobili, ki so naprodaj za še sprejemljiv denar.
Renaultovi možje trdijo, da GT ni namenjen športnim voznikom, temveč džentlemenom, ki radi športno vozijo. Zelo skromno. Morda je približno 100-kilometrski preizkus res prekratek za popolno oceno (čeprav je bil, kot rečeno, poligon idealen), vseeno pa se dinamika odziva podvozja lahko zlahka kosa tudi z enkrat dražjimi in po neki nepisani definiciji bolj športnimi avtomobili. V ovinke se, ne glede na njihov polmer oziroma na hitrost vožnje, GT lepo nasloni in volan niti za trenutek ne trzne nepredvidljivo, verjetno pa še najbolj izstopa obnašanje v hitrih prevojih (iz enega v drugi ovinek), kjer se GT pokaže v najlepši luči: volan ne zahteva nikakršnih popravkov, voznik pa sukanja zadnjih koles sploh ne zaznava; le avtomobil se odlično pelje skozi ovinke.
Zelo dobra stran Lagune GT je tudi ta, da daje občutek, da s tem podvozjem udobnost vožnje ne trpi, kar pomeni, da je ciljna skupina kupcev lahko krepko širša, kot so si zamislili pri Renaultu: od 'klasičnih' kupcev Lagun do športno nastrojenih (družinskih) voznikov, ki morda Renaulta doslej sploh niso še imeli.
Če se vidite med zgoraj opisanimi možnimi lastniki in če vam je poleg tega Laguna tudi všeč, je to le še dodaten razlog, da resno razmislite o različici GT. Vaši kriteriji o kinematiki podvozja ter volana so pri tem lahko zelo visoki.
Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem