Nihče točno ne ve, zakaj, ampak dejstvo je, da so kombiji tega razreda največ spodobne oblike, če že ne – čudni. Mégane Grandtour je prinesel precej svežine.
Na pogled se zdi skladen kot najbolj dinamični kombiji za številko večjega razreda: C5, A4, 159. Prijemi so sicer znani, a 'vžgejo': streha proti zadku vidno pada, spodnja okenska linija se dviguje, zadek pa se z boka v svoji sredini konča z robom, ki se zaključi v zadnjih lučeh.
Luči so prav tako zanimive oblike, sicer pa deljene – del je na bokih, del pa na zadnjih vratih. Ta se odpro vse do odbijača in omogočijo lahkotno nakladanje v dobrega pol metra visok rob prtljažnika, ki v osnovi meri več kot pol kubičnega decimetra, povečati pa je mogoče na več kot 1, 5 kubičnega metra.
Številke se berejo skoraj enako kot pri Scénicu, a je Grandtour od njega rahlo daljši (skupaj za dobra dva centimetra), a nižji ter lažji, zato pa tudi zmogljivejši (primerljivo z enakim motorjem) in varčnejši. Podobnosti pa tu še ni konec: Grandtour je namreč nastal na enakem medosju kot Scénic!
In res je v drugi vrsti, če ga še naprej primerjamo s Scénicom, 'le' tretjinsko deljiva klop (z eno potezo naslonjalo in sedalni del) in ne posamični sedeži, a je njegov prtljažnik vseeno prijazno prilagodljiv. Tudi pri njem se (serijsko pri drugem paketu opreme) naslonjalo sovoznikovega sedeža poklopi in tako napravi 2, 55 metra dolg prostor za prevoz daljših predmetov, povsem zadaj pa ponuja prtljažnik dodatne uporabne predale, vključno z luknjo, ki je namenjena doplačilnemu rezervnemu kolesu.
Serijsko ima Mégane Grandtour komplet za popravilo predrte gume, zato je 33-litrska luknja pri njem na voljo različnim predmetom. Še nadaljnjih 25 litrov pa so namerili v različnih predalih v potniškem delu.
Mégane Grandtour je zaradi večjega zadka v primerjavi s kombilimuzino pridobil nekaj kilogramov, kar bi se lahko poznalo pri dinamiki vožnje. Zato so mu v Parizu namenili za šest odstotkov bolj tog prednji stabilizator, zadaj za 10 odstotkov bolj toge vzmeti in mu na novo uglasili blažilnke. S tem so dosegli enako nagibanje v ovinkih kot pri petvratni kombilimuzini.
Notranjost je na prednjih sedežih enaka kot pri kombilimuzinah iste družine (tudi pri njem je voznikov sedež za sedem centimetrov nastavljiv po višini), je pa v njem zaradi za 62 milimetrov večje medosne razdalje za 61 milimetrov več kolenskega prostora na zadnji klopi.
Enaka je tudi oprema, ne kaže pa prezreti doplačilnega avdiosistema Arkamys, zvoka katerega niso uglasili le na prostor (na njegove razsežnosti in materiale), ampak tudi na število potnikov, ki se v določenem trenutku peljejo v njem, poleg tega pa še na mesto, kjer ti potniki sedijo.
Ta prestiž niti ni drag, saj v paketu opreme Expression stane 'le' 390 evrov (v višjih dveh pa celo le 70), vsebuje pa tudi priključek USB in prostoročni telefonski Bluetooth. Le malce držaji, 450 evrov, je zdaj že poznani navigacijski TomTom.
Motorji, namenjeni Méganu Grandtouru, so tudi vsi po vrsti poznani (tabela), v kratkem pa napovedujejo dve novosti: 180-'konjski' dvolitrski turbobencinski TCe in v začetku leta 2010 menjalnik z dvema sklopkama (pri njih poimenovan DCT), ki se bo najprej sparil z motorjem dCi 110.
Pogonska ponudba je motorno torej zelo pestra pa tudi ljubitelji samodejnih menjalnikov bodo prišli na svoj račun, saj sta že v začetku na voljo neskončnostopenjski CVT in klasičen samodejni menjalnik s šestimi prestavami.
Mégane Grandtour je prišel kot peta karoserijska različica Mégana tretje generacije, je pa hkrati tudi prvi Grandtour, oblika katerega kliče k vnovičnemu pogledu. Morda je prav v tem ključ njegovega (morebitnega) uspeha. Neposredni tekmeci, kot rečeno, nimajo te sreče.
Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc, Tovarna
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem