Seat Ibiza Cupra, FR in Bocanegra

30. 8. 2009 | Dušan Lukič
Deli

Da bo stvar bolj razumljiva, bo tokrat treba začeti s pojasnilom: Bocanegra je le oznaka opreme, ki si jo lahko zaželite pri Ibizi FR ali Ibizi Cupra.

Tudi notranjost se vizualno loči od manj prestižnih različic: sedeži so oblečeni v črno blago z rombastim rdečim vezenjem, seveda so na strateška mesta po kabini razmetali rdeče B-je, malce drugačne so uporabljene plastike, serijske so tudi obrobe iz ogljikovih vlaken. Mimogrede: letno bodo izdelali le 1.000 Ibiz z oznako Bocanegra.

A vrnimo se k osnovi – in ker je osnova vedno Ibiza FR ali Cupra, je seveda bolj pomembno, kakšni sta ti različici. Navzven se Ibiza FR od klasične tri- ali petvratne Ibize (FR je na voljo v obeh karoserijskih različicah) razlikuje po nižjem sprednjem spojlerju, drugačnih odbijačih z večjimi luknjami, v maski ni navpičnih reber, zadaj je spodnji del odbijača črn, izpušna cev pa je dvojna.

V notranjosti so zamenjali volanski obroč, sedeže in merilnike (zdaj temni z belo osvetlitvijo), voznik pa bo takoj opazil tudi, da prestavna ročica (in prestavna ušesa ob volanu) pripadajo menjalniku DSG. Gre za sedemstopenjsko različico (s suhima sklopkama), na sprednja kolesa pa prenaša moč oziroma navor 1, 4-litrskega štirivaljnika, podprtega s kompresorjem in turbopuhalom (konec leta bo FR dobila tudi dizelski motor). Prvi je namenjen dobremu dihanju pri nižjih, drugi pri srednjih in višjih vrtljajih.

Ta znak bo v 2025 obogatel: njegovo življenje se bo korenito spremenilo

Vozniku je tako na voljo 110 kilovatov oziroma 150 'konjev' največje moči, največji navor, 220 Nm, pa je na voljo že pri vsega 1.250 vrtljajih. Seveda je zmogljivostim prilagojeno tudi podvozje – v primerjavi s klasično Seatovo različico Sport je to za pet milimetrov nižje, vzmeti so za 20 odstotkov trše, primerno pa so seveda otrdili tudi blažilnike.

Prednji stabilizator je za milimeter debelejši, vse skupaj pa dopolnjuje sistem XDS, torej elektronska različica zapore diferenciala. Sistemu pri delovanju pomagata elektronika in mehanika sistema ESP, bistveno pa je, da pri izgubi oprijema (vrtenju v prazno) notranjega kolesa pri pospeševanju v ovinku tega sicer zavira (in tako prenaša več navora na zunanje kolo), a dokler avto drži začrtano smer, ESP ne posreduje z zaviranjem preostalih koles ali odvzemanjem moči motorju.

Enak sistem je mogoče najti tudi v različici Cupra, ki je na voljo le pri Ibizi SC (torej trivratni različici). Ta ima še za pet milimetrov nižje podvozje in še za 15 odstotkov trše vzmetenje. Namesto standardnih 288-milimetrskih sprednjih zavornih kolutov (enakih kot na Ibizi FR) si je mogoče zaželeti (za doplačilo, seveda) večje 312-milimetrske kolute s pripadajočimi čeljustmi znamke AP Racing.

Pod motornim pokrovom je bližnji sorodnik 1, 4-litrskega stroja iz Ibize FR, ki tu zmore 180 'konjev' in 250 Nm navora. Za njegov razvoj so poskrbeli pri Seatu, v primerjavi z VW-jevo 170-'konjsko' različico pa zmore 200 vrtljajev več (6.200 namesto 6.000), ima 0, 15 bara več nadpritiska, vse to pa so dosegli le s posegi v elektroniko.

Ibizo FR, Cupro in različico Bocanegra je v Sloveniji že mogoče naročiti, prve pa bodo prispele čez slabe tri mesece. Tudi cene so že znane: FR bo (trivratna) stala od 19.529 evrov, Cupra 22.495, za različico Bocanegra pa bo treba doplačati od 800 do 900 evrov glede na to, ali je osnova FR ali Cupra.

Dušan Lukič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem