Ni tako preprosto, kot bi si lahko predstavljali – vzameš osnovni model in zadek raztegneš za kakih 20 centimetrov (18 pri Ibizi ST).
Posledice (predvsem oblikovalske) takšnega daljšanja očesu navadno niso prijetne, niso pa redke. Pri Seatu so se takšni napaki izognili: nova Ibiza ST je oblikovno skladna, hkrati pa jim je uspelo ohraniti skupne poteze tako z izhodiščno, petvratno Ibizo, kot z drugim modelom z oznako ST iz iste hiše, Exeom ST.
Oblikovnih sprememb med sprednjim odbijačem in sredino strehe skoraj ni, zato lahko tudi za Ibizo ST zapišemo, da ima precej agresiven nos z veliko masko. Zadaj je sprememb seveda več. Dolžina je zrasla za 18 centimetrov in prav ves prirastek gre na račun večjega zadnjega previsa in s tem večjega prtljažnika. Na vrhu zadnjih vrat kraljuje precej velik spojler, tablico so namestili na zadnji odbijač, kljuka za odpiranje pa je seveda (kot je pri Seatih že v navadi) skrita v Seatov logo, nameščen na sredini zadnjih vrat. Na strehi so serijsko strešne letve, vedno v srebrni barvi.
Oblikovalci tokrat niso pazili le na obliko karavanskega zadka, temveč so se še posebno posvetili obliki, globini in širini prtljažnega prostora. Vse preveč avtomobilov s kombijevskim zadkom ima namreč premalo uporaben, predvsem dolg, a hkrati plitev in ozek prtljažni prostor. Ibizin je po tej plati dovolj uporaben, seveda pa ga je mogoče z zlaganjem zadnjih sedežev tudi podaljšati.
Ob tem velja omeniti precej pomembno dejstvo za družine, še zlasti tiste z enim otrokom: dvotretjinsko deljiva zadnja klop ima večji del na desni, in tako lahko levi del zložite za prevoz daljših predmetov, hkrati pa na desno stran še vedno zlahka namestite otroški varnostni sedež in ga tudi zlahka (varnostni pas) uporabljate. Prostorskih čudežev na zadnji klopi ne gre pričakovati, to vemo že iz petvratne Ibize, je pa tam glede na celotno dolžino in glede na razred, v katerega Ibiza spada, pričakovana količina prostora (tako vzdolžno kot prečno).
Skupna količina prtljažnega prostora se lahko ob popolnoma zloženi zadnji klopi poveča do 1.164 litrov (v osnovi ima 430 litrov), njegovo dno pa tudi ob posebej zloženih sedežnih delih zadnje klopi ni popolnoma ravno, temveč ima nekajcentimetrsko stopnico.
Ibiza ST bo na voljo s šestimi motorji, ob tem bo 1.2 TSI na voljo tudi kot različica ECOMOTIVE, torej s poudarkom na manjši porabi in manjših izpustih. Ponudba bencincev se začne z 1, 2-litrskim trivaljnikom z 51 kilovati oziroma 70 'konji', sledi mu 85-'konjski' 1, 4-litrski štirivaljnik, vrhunec ponudbe pa je 1.3 TSI s 105 'konji'. Tega si je mogoče zaželeti tudi v kombinaciji s sedemstopenjskim menjalnikom DSG ter kot ECOMOTIVE, torej z dodatkom sistema start-stop ter regeneracijo energije pri zaviranju, kar porabo zmanjša, čeprav zmogljivosti ostanejo enake.
Dizelska ponudba (vsi trije motorji imajo sistem skupnega voda) se začne s trivaljnim 1.2 TDI, na voljo pa sta še štirivaljnika z 1, 6 litra delovne prostornine in 90 oziroma 105 'konji'. Vsi ročni menjalniki so na žalost le petstopenjski. Ibizo ST si je mogoče zaželeti tudi kot različico Sport, ki ima nekaj trše podvozje in čvrstejše stabilizatorje.
Ibiza ST bo na slovenske ceste zapeljala julija (DSG bo na voljo jeseni), njene cene pa bodo nekaj višje od petvratne različice – po prvih napovedih za dobrih 500 evrov
(ali malenkost več).
Dušan Lukič, foto: Tovarna
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem