Škoda Kodiaq: Dobri medved

16. 12. 2016
Deli

Škodin Kodiaq je prvi njihov večji terenec, s katerim bodo zadovoljili tudi potrebe tistih, ki iščejo nesorazmerno veliko prostornost.

Pri Škodi niso izpustili niti ene priložnosti, da bi širšo avtomobilsko javnost obvestili o prihodu njihovega novega, velikega terenca, ki bo tudi njihov prvi avtomobil za prevoz do sedmih potnikov. Škodine ambicije segajo visoko, torej v razred večjih terencev, in daleč, za Kodiaq je velika prodajna perspektiva ne le v Evropi, ampak tudi na Kitajskem. Posebna slovesna statična novinarska predstavitev v začetku septembra v Berlinu, nato velik nastop na pariški avtomobilski razstavi, prej in vmes še postopna predstavitev vseh podrobnosti, vse le zato, da bi velik avtomobil vzbudil primerno pozornost. Kodiaq je torej rojen, zdaj bi moral shoditi. In tudi je. Čeprav bo k nam prispel šele marca, smo lahko preizkusili tudi že vožnjo po ovinkastih cestah Mallorce.

Kodiaq je vsekakor velik, saj lahko vanj v najboljšem primeru v treh vrstah sedežev sedi do sedem potnikov (z voznikom vred). Že na prvi pogled je prepoznaven kot Škoda, govorica linij, ki jih je zasnovala ekipa oblikovalcev z Jozefom Kabanom na čelu, je jasna, videz preprost, pri čemer je zaznaven prenos sodobnih Škodinih družinskih oblikovalskih linij v razred terencev. Pri tem igrajo pomembno vlogo široka tridimenzionalna maska, oglati izrezi robov blatnikov, ki so obrobljeni s plastiko, žarometi so vzorčeni v posebni tehniki, meglenke so postavljene visoko v odbijačih.

Tudi pri oblikovanju notranjosti so uporabili preproste poteze, zdi se odlično ergonomsko pripravljen, za boljši vtis ob umetnih masah skrbijo še dodatki, na primer alkantara na sedežih ali takšni iz brušenega aluminija na vratih ali armaturni plošči. Vtis dopolnjuje možnost izbire desetih barvnih odtenkov razsvetljave notranjosti. Kodiaq izstopa z odlično prostornostjo, za potnike je res veliko prostora, tudi za noge, še zlasti v drugi vrsti. Sedeži te klopi so predeljeni v razmerju 60: 40, mogoč je vzdolžni premik (za 18 centimetrov). Kodiaq bo pri znamki Škoda zadovoljil tudi potrebe vseh, ki iščejo veliko prostora za prevoz prtljage ali celo tovora. Ob zloženih sedežih druge ali druge in tretje vrste je prtljažnik lahko 2.065- ali 2.005-litrski, v avtomobil lahko naložimo predmete, dolge do 2,8 metra (če preklopimo tudi naslonjalo sovoznikovega sedeža). Dovoljena obremenitev lahko tehta več kot 700 kilogramov.

Motorna oprema je kar klasična za Škodo, ponujajo izbiro med tremi turbobencinskimi motorji (125, 150 in 180 'konj') ter dvema turbodizloma (150 in 190 'konj'). Dobavljivi so v kombinaciji z ročnim (šeststopenjskim) menjalnikom ali dvosklopčnimi (šest- ali sedemstopenjskim), izbrati je mogoče sprednji ali štirikolesni pogon. Brez alternativ je kupec le pri najmočnejšem turbodizlu, ki je povezan zgolj s sedemstopenjskim DSG in v kombinaciji 4 x 4.

Prav ta je na preizkusu najbolj zadovoljil (seveda tudi zaradi dobrih zmogljivosti), a poudariti moramo zelo dobro zvočno izolacijo karoserije, uglajen prenos menjalnika ter prilagodljivo podvozje, ki ga uravnavamo skupaj s preostalimi nastavitvami na avtomobilu v programih različnih voznih profilov. Zmogljivosti in lega na cesti zadovoljijo, glede zmožnosti zagotavljanja primernega udobja na slabših cestah pa bo treba počakati še na preizkus na domačih cestah, tiste na Mallorci so bile presenetljivo dobro vzdrževane in brez omembe vrednih lukenj.

Škoda se s Kodiaqom pojavlja v prelomnem času, ko je nujno, da avtomobili ponujajo vso mogočo elektronsko opremo. Naštevanje, kaj vse lahko odkljukamo na dolgih spiskih dodatne opreme (nekatera je lahko tudi sestavni del opremskih paketov), so razdelili na dve poglavji – pomoč pri vožnji in sistem povezljivosti ter Škodine oskrbe. Varnostni sistemi ponujajo opozorilnik prekratke varnostne razdalje z vključeno zavoro v sili, zaščito pred trki v pešce, zaščito potnikov v kabini, nadzor mrtvih kotov, samodejno vzdrževanje vožnje po voznem pasu ... Pri sistemih za udobje naj omenimo nadzor nad okolico avtomobila s kamerami, pomočnika za vožnjo v prometnih zastojih, prilagodljivi tempomat, zaznavanje prometnih znakov, pomočnika za vožnjo prikolice. Posebno ponudbo sestavlja paket Škoda Connect. Tu je osrednji sestavni del mobilni sistem povezljivosti, eden od pomembnih sestavin pa Škodin sistem oskrbe (Care Connect) – klic v sili, poročilo o stanju avtomobila, samodejno obveščanje o prometni nesreči, prijava na servisni pregled, informacijski klic, zunanji dostop do avta. Na voljo je tudi aplikacija za pametne telefone Škoda Connect, ki omogoča zunanji dostop do avta, nadzorovanje podatkov o vožnji, vnašanje ciljev, območij ali določanje omejitve hitrosti, iskanje avta, tudi s funkcijo troblje in utripa luči, iskanje parkirnega prostora, zunanji alarm v primeru kraje avta, obveščanje o zastojih in izračun potrebnega časa pred začetkom poti. Škoda ponuja različne naprave za info-zabavni sistem; če se kupec odloči za najpopolnejšega, bo dobival podatke o prometnih tokovih v realnem času, navigacija bo podprta s programoma Google Earth ter Street View, pomaga nam lahko Googlov iskalnik ponudbe v okolici s številnimi podatki, podatki o cenah goriva v okolici ...

Omenimo še več kot 30 rešitev na Škodin način Simply Clever, med njimi je kar veliko res zelo uporabnih, na primer zaščita robov bočnih vrat, pa prilagodljivost notranjosti za spanje, reže za kartice, drobiž in ključe na sredinski konzoli, prostor za telefon z indukcijskim polnilnikom, vlečna kljuka z električnim izvlekom, dežnika v sprednjih vratih, strgalo za led v pokrovu posode za gorivo, vtičnici za USB, AUX in priključek za 230 V, nosilec za parkirni listič na vetrobranskem steklu, ročna svetilka v prtljažniku, električno gnana vrata prtljažnika z možnostjo odpiranja z gibom noge.

Škodin Kodiaq je na prvi pogled morda manj vpadljiv, a z zelo prepričljivo vsebino. Pravzaprav pravo nasprotje svojega medvedjega imena. Če bi aljaški medved kodiak ob srečanju najbrž vsakomur odvzel dih in razsodnost, je Škodin Kodiaq vreden dobrega razmisleka, zakaj ga potrebujemo. Za kar bo zagotovo še dodatno poskrbel zaradi obljubljenega cenovnega pristopa. Cen pri Škodi sicer še niso razkrili, a obljubljajo osnovno različico za nekaj več kot 21.000 evrov. Tu pa že lahko velja pridevek iz naslova – ta medved je lahko dober.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del