Če bi se serijski Yeti zgodil leta 2005, ko so pri Škodi na Ženevi v Frankfurtu predstavili koncept, bi vozil po zelo negotovi poti. Zdaj, štiri leta kasneje, so mu namenjene že znane kolesnice, ki vodijo do uspeha.
V mislih imamo konkurente Nissana Qashqaia, Peugeota 3008, Hyundaia Tucsona, Kio Sportage in podobne, ki so poskrbeli, da razred kompaktnih SUV-ov ali križancev, kot tem mehkim terencem tudi rečemo, postaja iz leta v leto bolj priljubljen.
Pravzaprav bi lahko temu razredu rekli tudi košara jabolk in hrušk, saj tu najdemo vse mogoče. Od štirikolesno gnanih predstavnikov, pri katerih je mogoče prek stikal ukazovati pogonu, do pločevine, ki zna peljati le na dve pogonski kolesi.
Kje je tu Yeti? Povsod! Po kom je novi Škodin model dobil ime, verjetno ni treba posebej razlagati, saj gre za znano himalajsko bitje, ki naj bi ga srečal sam Reinhold Messner. No, jeseni, ko Yeti prihaja tudi k nam, ga bo imel marsikateri Slovenec kar v svoji garaži.
Pri Porsche Slovenija pravijo, da bo dvopogonski stal od približno 17 tisočakov, za različice 4 x 4 pa bo treba odšteti od 21.000 evrov. Prve kilometre smo z Yetijem odpeljali kar po slovenskem asfaltu (dobrem in luknjastem), makadamu in po terenskem poligonu nad Horjulom, kjer smo s štirikolesno gnanim novincem izvajali vaje, ki jih zelo verjetno ne bo niti odstotek njegovih kupcev. Zgolj z namenom, da vidimo, kaj zmore.
Zmore pa tale tesni sorodnik Škodine Octavie Scout res veliko, vsekakor pa več, kot je sposobno prenesti kupčevo srce. Po SUV-ovsko so njegovo karoserijo zaščitili z dodatnimi obrobami, med trebuhom in tlemi je okoli 180 milimetrov prostora.
Sedi se visoko, kar omogoča dobro preglednost (le bočni pogled je zaradi širokega B-stebrička slabši), vrat je kot sedežev pet, tista od prtljažnika se odpirajo navzgor. Prtljažnik 4, 223 metra dolgega in na zunaj ne preveč širokega (1.793 milimetrov) Yetija meri v začetnem položaju 405 litrov. Ni ogromen, je pa prilagodljiv in z nosilnostjo 545 ter priklopno obremenitvijo do 1.800 kilogramov uporaben v različnih scenarijih.
Potnik na sredini se zaradi ozkega sedeža ne bo počutil najbolje, se bo pa vsem potnikom smejalo, ko bo treba sedežem spremeniti naklon naslonjala, jih pomakniti vzdolžno (zadnje tri, vse ločeno) ali prečno (zunanja dva), jih odstraniti ali prekucniti naprej, da povečan prtljažnik dobi ravno dno.
Ja, Yeti je, kar zadeva prilagodljivost (sistem VarioFlex), odličen. Halo, Roomster! Zadnji sedeži, na katerih je veliko prostora tako za kolena kot za glave, so 20 milimetrov višji od sprednjih, kar potnikom v drugi vrsti omogoča boljši pogled naprej.
Razveseljiva je površina stranskih šip, ki spusti v notranjost veliko svetlobe, vozniku pa omogoča dobro preglednost. Notranjost ne šokira, saj je tipična Škodina z veliko sestavnimi deli Volkswagnovega porekla (od klimatske naprave do avdiosistema in tempomata). Dobri materiali, zgledna kakovost izdelave in učbeniška ergonomija z dovolj velikim številom odlagalnih mest in vsemi gumbi na dosegu rok.
Motorna izbira ni najpestrejša, je pa sestavljena iz petih članov, kar bi moralo biti ob začetku prodaje dovolj. Osnovni motor je popolnoma nov 1, 2-litrski bencinski TSI s 77 kilovati, 175 Nm in šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim menjalnikom DSG.
Osnovni je na voljo le v kombinaciji s sprednjim pogonom, kar pomeni, da boste morali, če ste za bencinca in 4 x 4, poseči po 118-kilovatnem 1.8 TSI-ju, pri katerem za manjšo porabo goriva skrbi tudi dvostopenjska oljna črpalka, ki do 3.500/min deluje pri tlaku 1, 8 bara, nad to mejo pa se dvigne na 3, 3 bara.
Da bi bilo trenje manjše, so izboljšali ležaje ročične gredi, batne obročke in druge gibljive dele motorja, natančnejše je tudi krmiljenje zaporedja vbrizgov. Če pod Yetijevim motornim pokrovom pričakujete 1, 9-litrski turbodizelski motor, vam sporočamo veselo novico: 2, 0-litrski TDI, ki je na voljo v treh različicah moči, je veliko modernejši s sistemom vbrizga po skupnem vodu in filtrom trdih delcev.
Pri Škodi nam niso postregli s prav vsemi tehnikalijami, ki pa bodo zagotovo znane še pred Yetijevim prihodom v Slovenijo. Kar je znanega, je zajeto v tabeli, iz katere je mogoče razbrati, da je šibkejši 2.0 TDI na voljo tako s prednjim kot z vsekolesnim pogonom.
Tehnično Yeti izhaja iz Octavie Scout, kar pomeni McPhersonovi vzmetni nogi spredaj in večvodilno zadnjo premo, ki pa ima za 30 milimetrov širši kolotek in stabilizator premera 23 milimetrov (spredaj). Za manj nihanja je na zadnji premi nameščen pomožni okvir, ki je s karoserijo povezan prek štirih prožnih ležajev, ki dušijo vibracije in hrup.
Serijsko na Yetija nameščajo 16- ali 17-palčna kolesa, na katera moč prenaša iz Octavie Combi 4x4 in Superba 4x4 poznani štirikolesni pogon s sklopko Haldex četrte generacije. Elektrohidravlično krmiljena večlamelna sklopka je doma na zadnji premi.
V običajnih voznih razmerah gre (pri različicah 4 x 4, seveda) na sprednji kolesi do 96 odstotkov navora, po potrebi pa Haldex na zadnji kolesi pošlje do 90 odstotkov navora. Na pogon in samodejno zaporo diferenciala voznik neposredno nima vpliva, saj je vse prepuščeno elektroniki. ESP je pri različicah 4 x 4 serijski, varnostnih blazin je do devet, sedeži imajo sidrišča Isofix, ob silovitem zaviranju nad 60 km/h pa se samodejno prižgejo vsi smerniki.
Na asfaltu Yeti preseneti z dobro vodljivostjo in s posrečeno kombinacijo udobja ter dinamike. Prav zaradi predstave na cesti, prilagodljivosti in drugih atributov je Yeti eden najboljših izdelkov iz Mlade Boleslave.
Active je začetek
Yetijeve opreme so tri: osnovna Active ponuja štiri varnostne blazine, ABS, ASR, po višini in globini nastavljiv volanski obroč dnevne luči, prikazovalnik zunanje temperature, sistem VarioFlex, preklopni sredinski naslon za roke zadaj z odprtino za prevoz daljših predmetov, strešne letve, osrednjo ključavnico, po višini nastavljiva prednja sedeža, električni pomik prednjih šip in električno nastavljivi zunanji ogledali.
Za samodejno klimatsko napravo Climatic, varnostni zavesi, voznikovo varnostno blazino za kolena, prednji meglenki, potovalni računalnik, garnituro prtljažnih mrež, ogrevani zunanji ogledali, zatemnjene šipe in zunanji ogledali in kljuke v barvi karoserije bo treba poseči po opremi Ambition.
Še stopnjo višje je Experience, ki prinaša terenski program (različice 4 x 4), smerne luči, usnje, dodatne predele, zaslon na sredinski konzoli, električno pomični šipi zadaj, daljinsko osrednjo ključavnico in dvopodročno klimatsko napravo. Precej bogata je dodatna oprema, v njej pa so najzanimivejši sistem Park Assist, speljevalna asistenca, dodatne zaščite motorja, menjalnika, ogrevanje mirujočega vozila in še marsikaj.
Mitja Reven, foto: Tovarna
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem