Subaru Levorg: Vidi v barvah

6. 11. 2016
Deli

Subaru je z modelnim letom 2017 presenetljivo hitro osvežil lani predstavljenega Levorga. Največja sprememba je to, da je opremljen s kompletom posodobljenih varnostnih pripomočkov Eyesight, ki v novi generaciji delujejo s pomočjo barvne stereo kamere.

Pri Subaruju so tehnologije za aktivno zaviranje vozil v sili, bolj znane s kratico AEB, začeli razvijati in preizkušati že leta 1989, med letoma 1999 in 2001 pa so jih prvič uvedli v svoje modele. Med letoma 2003 in 2005 so delovali s pomočjo precej drage kombinacije stereo kamere in radarja, vmes pa so preizkušali možnost uporabe razmeroma poceni laserskega radarja 'lidarja', kar pa se ni obneslo po pričakovanjih, zato so leta 2008 predstavljeni sistem EyeSight V2 opremili s črno-belo stereo kamero. Letos predstavljena tretja generacija sistema EyeSight V3 deluje s pomočjo visokokontrastne barvne stereo kamere, ki ustvari virtualno tridimenzionalno sliko ovir pred avtomobilom, ki jo pri svojem delovanju izkoristijo sistemi za pomoč vozniku.

Sistem deluje podobno kot človeški vid. Stereo kamero sestavljata dve mono kameri, ki sta med seboj precej oddaljeni in snemata vsaka svojo sliko, ki ju računalnik stalno primerja med seboj. Glede na zamaknjenost podob na posnetkih obeh kamer, ki je odvisna od njihove oddaljenosti od avtomobila, sistem izračuna oddaljenost objektov od avtomobila. Podobi bližnjih predmetov sta na kombiniranem posnetku obeh kamer namreč bolj oddaljeni druga od druge, pri bolj oddaljenih pa sta bliže skupaj ali pa se prekrivata. Ko sistem na podlagi prekrivanja slik oceni oddaljenost posameznih ovir od avtomobila, ustvari tridimenzionalno dogajanja pred avtomobilom in glede na oddaljenost ovir določi prioritete pri ukrepanju.

Sliko stereo kamere za delovanje uporablja več varnostnih sistemov. Pre-Collision Braking (zaviranje pred naletom) voznika opozori z zvokom in ikono ter je operativno od 1 do 200 kilometrov na uro. Lane Sway Warning (opozarjanje na nenadne spremembe smeri) voznika v primeru spanca opozori s šestimi kratkimi zvočnimi signali in ikono, deluje pa nad hitrostjo 60 kilometrov na uro. Pre-Collision Throttle Management (nadzor nad plinom za preprečevanje trka) vozniku pomaga, da se izogne trku z avtomobilom pred seboj zaradi preuranjenega starta pred semaforjem, tako da mu prepreči pospeševanje in ga opozori z zvočnim signalom. Adaptive Cruise Control (aktivni tempomat) med križarjenjem samodejno vzdržuje razdaljo do vozila pred seboj in deluje med 30 in 180 kilometri na uro. S pomočjo stereo kamere delujejo tudi Lane Departure Warning (opozarjanje pred skrenitvijo s prometnega pasu), Lead Vehicle Starting Allert, ki voznika opozori na speljevanje avtomobila pred njim, in Pre-Collision Braking Assist (pomoč pri zaviranju pred naletom), ki do hitrosti 50 kilometrov na uro popolnoma prepreči nalet, nad hitrostjo 50 kilometrov na uro pa zmanjša njegove posledice. S tretjo generacijo EyeSighta so v nabor pripomočkov vključili še Lane Keep Assist, ki je aktiven nad hitrostjo 60 kilometrov na uro in vozniku pomaga vzdrževati smer vožnje.

Preurejala garažo in našla skrivnostne stopnice. “Naj pokličem policijo?”

Kljub željam po drugačni motorizaciji Subaru Levorg, tudi zaradi sistema Eyesight V3, z novim modelnim letom ostaja pri edinem bokserskem štirivaljniku 1.6 DIT, ki deluje v kombinaciji z menjalnikom Lineartronic CVT s šestimi elektronsko določenimi prestavami in dvema režimoma delovanja, 'inteligentnim' in 'športnim'. Njegovih 170 'konjskih moči' in 250 njutonmetrov se na vsa štiri kolesa v osnovi 60-odstotno razporedi na prednji, 40-odstotno pa na zadnji kolesi, po potrebi pa tudi na vsa vmesna razmerja med povsem prednjim ali zadnjim pogonom. Inženirji so še dodatno izboljšali vzvojno trdnost karoserije in za 15 odstotkov izboljšali zvočno izolacijo karoserije, dosedanjima paketoma opreme Free in Sport Style pa so dodali še vrhunski paket Sport Unlimited, ki vsebuje čisto vso opremo, ki je na voljo v Levorgu in ga ni mogoče nadgraditi.

Subaru je s 1. aprilom letos doživel organizacijsko spremembo. Njegov proizvajalec Fuji Heavy Industries se je namreč preimenoval v Subaru Corporation, kar je med drugim odraz tega, da njegov avtomobilski sektor obsega kar 93,8 odstotka vse dejavnosti podjetja, letalska tehnologija, industrijski izdelki in drugo pa le 6,2 odstotka. Poudarili so tudi stalno rast proizvodnje, ki se bo letos predvidoma izrazila v 9,6-odstotnem povečanju z lanskih 957.900 na 1.049.700 avtomobilov letos, skoraj toliko, kot jih je letos osveženi načrt predvideval za leto 2021. Po novih predvidevanjih naj bi se proizvodnja do leta 2019 povečala na 1,132 milijona, s čimer se bodo močno približali največjim zmogljivostim 1,28 milijona avtomobilov na leto.

V prihodnjih letih bodo predstavili po en nov model na leto, kar se bo še letos odrazilo na novi Imprezi, s katero bo predstavljena tudi platforma nove generacije. Za leto 2019 napovedujejo nov motor z zmanjšano delovno prostornino, leta 2018 bo na ceste zapeljal priključni hibrid, leta 2021 pa bomo predvidoma spoznali električnega Subaruja.

tekst Matija Janežič, foto Subaru

Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji