Suzuki je v zadnjih nekaj letih temeljito prenovil modelno ponudbo in edini, ki je še čakal na zelo potrebno prenovo, je bil Swift, eden od njegovih najbolj ključnih modelov. Novi Swift, ki se je pripeljal to pomlad, vsekakor vzbuja občutek, da se je čakanje izplačalo.
Suzuki Swift je namreč dobil močno osvežene obline, a hkrati, kot pravijo pri japonski znamki, obdržal vse atribute, ki so bili značilni za Swifta iz generacije, ki se poslavlja, in tiste pred njo. Ti sta tudi edini, po kateri pri Suzukiju štejejo zgodovino tega modela. Swifta, ki se ga nekateri še spomnimo iz osemdesetih in devetdesetih let prejšnjega stoletja, namreč ne obravnavajo enako kot njegovo reinkarnacijo, ki je na ceste zapeljala leta 2004, korenito prenovo prvič doživela leta 2010, zdaj pa prihaja že v tretji generaciji.
Novi Swift je od predhodnika podedoval močno ramensko linijo, črna stebrička A in pokončno urejene sprednje in zadnje luči. Ker je vlogo zadržanega predstavnika znamke prevzel Baleno, so si oblikovalci pri Swiftu lahko privoščili bolj živahno zaobljene linije, ki se kažejo predvsem v sprednjem delu s široko ovalno masko in brez izrazitega odbijača, vseh šestih stebričkih črne barve, ki strehi dajo plavajoč vtis, poudarjenih blatnikih, v zadnja stebrička integriranih kljukah zadnjih vrat in LED-lučeh spredaj in zadaj. Karoserija bo na voljo v sedmih barvah, med katerimi izstopata predvsem nova dinamična odtenka rdeče in modre barve. Kupci se bodo lahko odločili tudi za eno od štirih kombinacij z drugače pobarvano streho.
Novi Swift je 10 milimetrov krajši in 15 milimetrov nižji, hkrati pa tudi 40 milimetrov širši in z 20 milimetrov večjo medosno razdaljo od predhodnika, kar se kaže predvsem v notranjosti, kjer je več prostora za potnike na zadnji klopi, dobrih 20 centimetrov dodatne širine pa so zagotovili tudi vozniku in sovozniku, ki poleg tega sedita nekoliko nižje. Za dobro četrtino oziroma 54 litrov je večji tudi prtljažnik, ki meri 265 litrov, poleg tega je 75 milimetrov daljši.
Armaturna plošča je za pet stopinj nagnjena k vozniku, med merilcema hitrosti in vrtljajev, v katera sta po zgledu ur kronografov integrirana prikazovalnika goriva in temperature motorja, je lahko črno-beli ali barvni zaslonček, večino avtomobilskih in razvedrilno-informacijskih funkcij, razen klime, ki so ji namenili posebna stikala, pa voznik in sovoznik upravljata prek sredinskega sedempalčnega za dotik občutljivega zaslona. Mogoče so povezave Apple CarPlay, Android Auto in MirrorLink, izčrpen pa je tudi nabor opreme za aktivno varnost, ki deluje na osnovi kombinacije video kamere in laserskega radarja. Obsega opozarjanje pred skrenitvijo z voznega pasu, opozarjanje pred vijuganjem po pasu, samodejno zasenčevanje žarometov, aktivni tempomat, opozarjanje pred naletom in samodejno zaviranje v sili ter še kaj.
Novi Swift je v primerjavi s predhodnikom do 120 kilogramov lažji in prazen nikakor ne preseže ene tone. Zmanjšanje teže gre predvsem na račun uporabe ultra močnih jekel na ključnih delih karoserije in nove bolj celovito oblikovane platforme, ki jo poznamo že iz Balena in Ignisa. Nova šasija v kombinaciji s prav tako novim vpetjem, vzmetenjem in volanskim mehanizmom zagotavlja boljše vozne lastnosti in bolj udobno vožnjo.
Motorja sta dva, motorne možnosti pa štiri, saj tako 1,2-litrskemu atmosferskemu bencinskemu štirivaljniku Dualjet in 1,0-litrskemu turbobencinskemu trivaljniku Boosterjet lahko priskoči na pomoč blagi hibrid SHVS. Oba motorja sta na voljo s petstopenjskim ročnim menjalnikom, atmosferski tudi z menjalnikom CVT, turbobencinski pa s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Omisliti si je mogoče tudi pogon na vsa štiri kolesa.
Novi Swift bo k nam predvidoma pripeljal konec aprila ali na začetku maja, zastopnik pa pričakuje, da jih bo letos prodal od 80 do 100. Cene še niso dokončno potrjene, a osnovni Swift z 1,2-litrskim motorjem bo predvidoma stal 10.500 evrov. Za turbobencinski motor bo treba odšteti dodatnih tisoč evrov, prav toliko za blagi hibrid, štirikolesni pogon pa bo stal 1.200 evrov.
Blagi hibrid SHVS
Suzuki Swift je v kombinaciji z obema motorjema lahko opremljen z blagim hibridnim sistemom, ki pripomore predvsem k zmanjšanju porabe goriva in izpustov škodljivih plinov, z dodatnim električnim navorom pa nekoliko pomaga pri pospeševanju. V osrčju hibrida je integrirani starter generator (ISG), ki do hitrosti 15 kilometrov na uro omogoča tudi funkcijo start/stop, gre pa za kombinacijo generatorja in elektromotorja za pomoč bencinskemu motorju. ISG v vlogi generatorja, v vsakem primeru z napetostjo 12 voltov, polni tako svinčevo baterijo, iz katere se napaja v vlogi zaganjalnika, kot tudi litij-ionsko baterijo pod voznikovim sedežem, iz katere črpa energijo, ko deluje v energijsko bolj zahtevni vlogi pomočnika bencinskemu motorju. Baterija se polni tudi med regenerativnim zaviranjem. Blagi hibrid je namenjen le pomoči motorju, in ne omogoča zgolj električne vožnje.
besedilo: Matija Janežič · foto: Suzuki
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del