Pisalo se je leto 1974 in Volkswagen je na trg poslal Scirocca, štirisedežni kupe, ki naj bi športne avtomobile približal množicam. A športnost je bila takrat (po zmogljivostih) precej drugačna kot danes.
Prvi Scirocco je bil na voljo z 1, 1-litrskim in 1, 5-litrskim motorjem (50 in 85 'konjev'), popolnoma novi Scirocco, tokrat gre za tretjo generacijo tega kupeja, pa bo oktobra zapeljal na slovenske ceste s precej močnejšimi motorji (in boljšimi zmogljivostmi).
Pa vseeno: najšibkejši motor novega Scirocca je po prostornini manjši od močnejšega motorja iz leta 1974. Osnova je tokrat namreč 1, 4-litrski bencinski štirivaljnik – seveda podprt z neposrednim vbrizgom goriva in turbinskim polnilnikom. 122 'konjev' je precej več od tedanjih 85. Toda ob prihodu na trg tega motorja še ne bo na voljo, ob začetku prodaje bo 1, 4 TSI zmogel 160 'konjev' (ne le ob pomoči turbine, temveč tudi kompresorja), druga izbira pa bo dvolitrski turbo z 200 'konji'.
K obema motorjema serijsko sodi šeststopenjski ročni menjalnik, oba (in pozneje tudi najšibkejšega) pa si bo ob doplačilu mogoče zaželeti tudi s šest- ali sedemstopenjskim menjalnikom DSG z dvema sklopkama. Da je DSG precej boljša izbira od ročnega menjalnika, verjetno ni treba posebej poudarjati, bobnenje iz izpuha ob pretikanju s polnim plinom pa je še dodaten plus.
Ob prihodu najšibkejšega TSI-ja na trg (to naj bi se zgodilo zgodaj prihodnje leto) bo Scirocco (nekoliko svetoskrunsko) dobil tudi dva dizelska motorja. Seveda gre za novi dvolitrski TDI s sistemom skupnega voda, enkrat s 140 in drugič s 170 'konji'. Vsi motorji seveda izpolnjujejo najzahtevnejše okoljske norme, (zaradi turbinskega polnilnika) zagotavljajo veliko navora že v najnižjih vrtljajih in hkrati tudi ugodno majhno porabo.
Med prvimi kilometri po portugalskih cestah se je poraba 200-'konjskega' Scirocca ustavila pri 11 litrih, s tem da je bila večina avtocestnih kilometrov prevoženih s krepko ilegalnimi hitrostmi, preostalo je bila mestna vožnja, nekaj kilometrov pa smo prevozili tudi na ovinkasti gorski cesti.
Scirocco daje jasno vedeti, kakšna naj bi bila Volkswagnova oblikovalska prihodnost (vključno z obliko jeseni prihajajoče šeste generacije Golfa). Žarometi imajo črna ohišja, maska je tanka (in brez kroma), odbijač je bolj izrazit. Športnost prednjega dela se odločno nadaljuje tudi zadaj, kjer izstopajo močno izbočeni boki in blatniki, majhna prtljažna vrata z močno nagnjeno šipo in v celoti zelo nizka silhueta – Scirocco je ob 4, 2 metra dolžine in 1, 8 metra širine visok le 140 centimetrov.
V notranjosti se bodo v Sciroccu najhitreje udomačili tisti, ki so že kdaj sedeli v (recimo) VW-jevemu Eosu. Armaturna plošča in merilniki so namreč enaki, enako velja za sredinsko konzolo. Drugačne so seveda obloge vrat in sedeži (sedi se nizko), zanimivo pa je, da je zadaj dovolj prostora, da ne predolge poti tam preživi tudi odrasla oseba.
Tudi prtljažnik je povsem vsakdanje uporaben, treba se je sprijazniti le z visokim nakladalnim robom, ki je takšen večji togosti karoserije na ljubo. Ta je kriva tudi za to, da ima lahko Scirocco čvrsto, športno podvozje (za doplačilo si je mogoče zaželeti sistem DCC, s katerim se uravnava čvrstost blažilnikov) in živahno, toda predvidljivo lego na cesti. Sicer je podvozje zelo podobno (in seveda popolnoma enake zasnove) tistemu iz trenutnega Golfa GTI, le da je nekoliko čvrstejše in da so koloteki širši.
Novi Scirocco bo na slovenske ceste zapeljal oktobra, o cenah pa pri podjetju Porsche Slovenija še niso znali dosti povedati, saj se o njih še pogajajo. Vendar lahko glede na objavljene nemške cene ugibamo, da se bo cena 160-'konjskega' TSI-ja začela pri kakih 23 tisočakih in pol, dvolitrskega pa pod 26 tisočaki ? seveda bo oprema že v osnovi zelo bogata (ESP, šest varnostnih blazin, samodejna klimatizacija, 17-palčna platišča, oba prednja sedeža nastavljiva tudi po višini . . ).
Cena 122-'konjskega' TSI-ja bo uradno znana še pozneje, verjetno pa se bo gibala tik pod 22 tisočaki. In samo ugibamo lahko tudi o ceni dizlov: dobrih 25 tisočakov za šibkejšega in slabih 27 za močnejšega. Toda do prihodnjega leta, ko naj bi ti motorji prišli na trg, se lahko še marsikaj spremeni.
Dušan Lukič, foto: tovarna
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem