Volkswagen Tiguan: Boljši, lepši in večji

14. 5. 2016
Deli

Že po prvi statični predstavitvi smo zapisali, da je Volkswagen z novim Tiguanom prijetno presenetil. Po prvih vožnjah ostajajo vtisi nespremenjeno pozitivni.

Da so se pri Volkswagnu z novim Tiguanom močno potrudili, je precej logično. Razred srednje velikih križancev je iz dneva v dan večji, v njem želijo imeti svojega predstavnika skoraj vse avtomobilske tovarne. Posledično je boj za čim večji kos prodajnega kolača neizprosen. Tudi za Volkswagnovega Tiguana, pa čeprav si ga je od leta 2007 v 170 državah sveta omislilo več kot 2,8 milijona kupcev. Pri tem so prednjačili evropski kupci, med njimi pa jasno Nemci.

A na lovorikah se v današnjih časih ne da spati, sploh pa ne Volkswagen. Čeprav so kljub starosti avtomobila kupci samo lani kupili več kot pol milijona Tiguanov. A to gre bolj na račun priljubljenosti razreda, v katerem pa nato kupci izbirajo tudi po racionalni, in ne le čustveni noti.

Novi Tiguan je od predhodnika daljši za šest centimetrov, tri širši in tudi dobre tri centimetre nižji. To pomeni, da je njegova pojava mogočnejša in bolj k tlom pritajena. A kljub temu se v primerjavi s predhodnikom ponaša z boljšim količnikom zračnega upora. Novi Tiguan pa ne razočara niti z obliko. Čeprav Volkswagen nikoli ni bil znan po revolucionarnih prenovah, so se tokrat izneverili nepriljubljeni tradiciji. Sami pravijo, da novi Tiguan ni evolucija, ampak kar revolucija. V nekaterih pogledih jim vsekakor lahko verjamemo. Oblikovne poteze so preproste, a športno navdihujoče. Ne glede na to, iz katere strani gledamo na novi Tiguan, je ta dinamičen in opazno drugačen od predhodnika. Če je bil prejšnji zaznamovan z okroglimi linijami in nežnimi prehodi, se novi ponaša s kot britev ostrimi in odsekanimi linijami, ki pa mu pri stojijo in zaradi njih tudi na cesti daje povsem drugačen vtis.

Ta znak bo v 2025 obogatel: njegovo življenje se bo korenito spremenilo

Dolžina in večja medosna razdalja (zaradi katere so se skrajšali tudi karoserijski previsi) se poznata tudi v notranjosti. Prostora je več povsod, tako v voznikovem okolju kot tudi na zadnji klopi. Drugače je obdelan prtljažni prostor, ki je v primerjavi s predhodnikom večji za 50 litrov. S skupno 520 litrov prtljažne prostornine se novi Tiguan uvršča v sam vrh. Če to ne zadostuje, je na voljo še 18-centimetrski pomik zadnje klopi, s katerim si odmerjamo več prostora v potniški kabini ali pa v prtljažniku. Če je zadnja klop pomaknjena povsem naprej, je zadaj kar 615 litrov prostora. Če pa naslonjala zadnjih sedežev zložimo, nastane praznina, velika 1.655 litrov.

Čeprav je novi Tiguan večji in širši, je od predhodnika za 50 kilogramov lažji. Največ zaslug za manjšo maso ima modularna platforma (MQB). Tiguan je prvi hišni križanec, ki stoji na njej, in vsaj prvi vtisi so pozitivni. Novinec se pelje odločneje, bolje drži smer in je nasploh bolj suveren, tudi na stranpoteh. Za takšne voznike je seveda ob osnovnem Tiguanu na voljo tudi različica Offroad, opremljena s prenovljenim štirikolesnim pogonom. Pogon 4motion s peto generacijo Haldexove sklopke ob izdatni pomoči elektronike še hitreje razporeja prenos moči na posamezna kolesa. Vozniku je v kabini na voljo tudi vrtljiv gumb, s katerim upravlja sistem 4motion active control in izbira med štirimi prilagoditvami pogona. Ob vsem naštetem pa ne manjka niti elektronske prečne zapore diferenciala XDS. Tako je lahko Tiguan tudi čisto pravi plezalec, čeprav dvomimo, da se bo veliko njegovih lastnikov z njim podajalo na ekstremne terene. A želje lastnikov so nepredvidljive. Tako je bilo denimo ob začetku prodaje prejšnjega Tiguana v Sloveniji kar 90-odstotno povpraševanje po štirikolesno gnani različici, šele pozneje se je razmerje razporedilo nekje na polovici. Jasno, tudi zato, ker so bile različice s pogonom na prednji kolesi na voljo pozneje. Tako bo tudi zdaj, pri čemer si bodo kupci v obeh različicah lahko omislili tudi sistem dinamičnega uravnavanja podvozja (DCC). A je novi Tiguan v primerjavi s predhodnikom precej bolje opremljen. Odločno več je varnostno-asistenčnih sistemov, kar nekaj jih je tudi že del serijske opreme. Tako je Tiguan serijsko opremljen s sedmimi varnostnimi blazinami, sistemom za samodejno zaviranje v sili, pa tudi s tistim za zaznavanje peščev, ki v primeru trka samodejno privzdigne pokrov motorja in s tem ublaži peščeve poškodbe.

Še najmanj razburljivosti ponuja Tiguan v notranjosti. Ta je že znana, nekako nadaljuje zgodbo iz drugih modelov. Kar seveda ne pomeni, da ji kaj manjka. Ravno nasprotno: voznika in druge potnike zadovolji v popolnosti, saj navduši z ergonomijo in uporabnostjo.

Novi Tiguan bo na voljo s številnimi že znanimi koncernskimi motorji. Nekateri bodo na voljo takoj, preostale bodo dodali pozneje. V Sloveniji bo najprej na voljo z bencinskim dvolitrskim motorjem TSI s 180 'konji', samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom, dizelska izbira pa bo najprej omejena na dvolitrski TDI s 150 'konji', s prednjim ali štirikolesnim pogonom (takšen Tiguan je bil tudi doslej v Sloveniji najbolj pogosta izbira), kupci pa bodo lahko izbrali tudi samodejni ali ročni menjalnik. Že po dobrem mesecu od začetka prodaje (ki se začne približno sredi meseca maja) bodo postopoma na voljo tudi preostale različice. Za najcenejšo različico 1.4 TSI BMT (125 'konj') s prednjim pogonom bo treba odšteti 23.982 evrov, za dizelsko 2.0 TDI (115 'konj') in prav tako prednji pogon pa 25.121 evrov. Najcenejša štirikolesno gnana različica bo z dvolitrskim motorjem TDI s 150 'konji', zanjo pa bo potrebnih 30.092 evrov.

Besedilo Sebastjan Plevnjak foto tovarna

Za Volkswagnovega Tiguana se je od leta 2007 v 170 državah sveta odločilo več kot 2,8 milijona kupcev.

Novi Tiguan je od predhodnika daljši za šest centimetrov, tri širši in dobre tri nižji.

Tiguan je prvi hišni križanec, ki stoji na novi hišni modularni platformi MQB.

Že mesec dni po začetku prodaje bo Tiguan na voljo tudi z drugimi motorji.

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem