Volkswagen Touran

30. 6. 2010 | Dušan Lukič
Deli

Če se vam zdi, da je novi Touran že navzven krepko spremenjen, se seveda ne motite. A zunanje spremembe so le del tistega, česar so se v imenu varčevanja z gorivom pri novem Touranu lotili Volkswagnovi inženirji.

Zunanje mere so sicer ostale skoraj enake, a že na prvi pogled je jasno, da novega Tourana ne boste po nesreči zamenjali s starim. Nos je popolnoma nov, v skladu s trenutno oblikovalsko filozofijo Volkswagna, zadek je na pogled sicer masivnejši, a hkrati tudi (predvsem zaradi oblike luči) očesu prijetnejši kot dosedanji.

Navznoter je novi Touran sicer precej bolj podoben predhodniku, a natančnejši pogled izda, da so podrobnosti dodelane, materiali boljši in stopnja osnovne opreme višja.

Osnova sicer ostaja enaka, tako podvozje kot recimo medosna razdalja, le malenkostno pa so se (zaradi lepotnih posegov) spremenile tudi zunanje mere. Zato je novi Touran enako prostoren kot dosedanji model, zadaj ima tri ločene sedeže (ki jih je mogoče odstraniti ali le zložiti, vsak od njih pa tehta 17 kilogramov), zaželite pa si ga lahko tudi kot sedemsedežnik.

Količnik zračnega upora se je z oblikovnimi spremembami z 0, 32 znižal na 0, 29, in ker se teža skoraj ni povečala, je lahko poraba tudi zaradi tega manjša. Sicer pa za varčnost skrbijo predvsem novi motorji: kar šest od sedmih se jih je namreč prvič znašlo v Touranu. Pri vseh je ključna beseda 'downsizig', torej zmanjševanje prostornine na račun prisilnega polnjenja.

Preurejala garažo in našla skrivnostne stopnice. “Naj pokličem policijo?”

Najmanjši je 1, 2-litrski turbobencinec z oznako TSI BlueMotion Technologies, ki zmore 77 kilovatov oziroma 105 'konjev' največ­je moči, zraven pa vedno spada šeststopenjski ročni menjalnik. Dva decilitra večji motor zmore 140 ali 170 'konjev', v obeh primerih pa mu pri dihanju pomagata tako mehanski kompresor kot turbopuhalo, poleg tega si je pri obeh mogoče namesto serijskega ročnega menjalnika zaželeti sedemstopenjski dvosklopčni DSG.

Najšibkejši dizel ima dve različici. Iz 1, 6 litra prostornine so VW-jevi inženirji izvlekli 90 oziroma 105 'konjev'. Močnejši je na voljo tudi v različici BlueMotion (seveda s sistemom start/stop) ali pa s sedemstopenjskim menjalnikom DSG. Najmočnejša dizla sta dvolitrska: 140-'konjskega' v Touranu že poznamo, 170-'konjski' pa je novost.

Prav oba modela z oznako BlueMotion sta seveda namenjena tistim, ki želijo krepko varčevati pri porabi. Dizel za 100 prevoženih kilometrov potrebuje le 4, 6 litra goriva, bencinec pa 5, 9.

Sveža izdaja avtomobila seveda pa ne pomeni le nove oblike in motorjev, temveč tudi nekaj tehničnih sladkorčkov. Tourana si je tako zdaj mogoče zaželeti z elektronsko nadziranimi blažilniki (sistem CDC) pa z novo, dopolnjeno različico sistema za samodejno parkiranje, ki zna Tourana bočno stlačiti na še manjši parkirni prostor, naučil pa se je tudi vzvratnega parkiranja.

Poleg naštetega si lahko zaželite še navigacijo z za dotik občutljivim zaslonom LCD pa samodejne dolge luči in marsikaj drugega. Novi Touran bo na slovenske ceste zapeljal septembra, pričakujemo pa, da cenovno ne bo odstopal od dosedanjih primerljivo opremljenih in motoriziranih (glede na zmogljivosti) avtomobilov.

Dušan Lukič, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del