Ste vedeli, da ima osveženi Up v potniški kabini skoraj toliko prostora kot Polo in da z novim motorjem ponuja, takole čez palec, podobne pospeške kot Golf GTi prve generacije?
Z oblikovno in tehnično osveženim Upom (v tovarni ga sicer vztrajno označujejo up!) so mislili predvsem na mlade, zato ni čudno, da je bilo veliko govora o novem poskočnem motorju in vašem telefonu, ki z naloženo aplikacijo deluje tudi kot navigacijska naprava.
Toda pojdimo po vrsti. Prvi vtis naredijo že predelane luči, drugačni odbijači, vzvratna ogledala z vgrajenimi smerniki, tipalo za dež ter kamera za pomoč pri vzvratni vožnji (dodatna oprema, vendar prvič sploh možnost pri tem avtomobilu), potem pa ne smemo mimo večopravilnega volanskega obroča, sistema Climatronic s filtrom proti alergenom in osrednjo daljinsko ključavnico (serijsko pri vseh različicah). Ob tem je treba poudariti, da pri nas sploh ne bodo ponujali osnovne opreme (Take Up) z najšibkejšim motorjem (44 kW/60 KM), temveč boste lahko izbirali le med opremama Move Up in High Up. Prva bo že v serijski opremi ponujala čelni varnostni blazini, stranski varnostni blazini, stabilnostni sistem ESC, funkcijo samodejnega zaviranja v sili pri mestni vožnji, klimatsko napravo, radio Composition Phone z dvema zvočnikoma, sistem prostoročnega telefoniranja in na žalost samo kit za popravilo poškodovane gume (kar že zdaj štejemo v minus, saj pri večjih luknjah ta sistem nič ne pomaga). Šele oprema High Up prinese bombonček, ki se mu reče radio Composition Phone s šestimi zvočniki, in serijsko držalo za vaš mobilni telefon, ki pozneje deluje tudi kot del avtomobila. Če smo natančnejši: pri bolje založenem Upu lahko v uporabno držalo namestite svoj mobilni telefon (ni pomembno, ali temelji na iOS-u ali Androidu) z različno velikim zaslonom (do 5,5 palcev), nato nanj naložite primerno aplikacijo in telefon začne delovati kot radio (z že naloženo vašo najljubšo glasbo), kot potovalni računalnik z različnimi podatki o vožnji ter kot navigacijska naprava (TomTom). Sistem deluje brez žic, lahko pa telefon priključite na vhod za USB in takrat se bo tudi polnil. »Mladim je zelo pomemben njihov mobilni telefon, zato smo avtomobil zgradili dejansko okoli njega,« so trdili volkswagnovci na mednarodni predstavitvi, ob tem pa malce zamolčali, da je to zanje tudi ceneje.
Druga novost je nov koncernski litrski turbomotor, ki smo ga (sicer z različnimi močmi) vozili že v osveženem Audiju A3 in Škodi Octavii. To je prvi prisilno polnjeni motor za Upa, zato ni čudno, da kljub samo trem valjem ponuja kar 90 'konjev' in omogoča pospešek od 0 do sto kilometrov na uro v samo 9,9 sekundah ter končno hitrost 185 kilometrov na uro. Prva izkušnja z novim motorjem je bila prijetna, saj je razmeroma tih in predvsem dovolj močan za Volkswagnovega malčka, po podatkih potovalnega računalnika pa je med Milanom in Lago di Como porabil samo 5,3 litra. Nov motor prihaja k nam avgusta, z opremo Move Up pa bo stal 10.727 evrov. Poleg 55-kilovatnega atmosferskega motorja bodo sčasoma pri nas ponudili še električno različico, 50-kilovatnega motorja na stisnjeni zemeljski plin (CNG) pa pri nas ne bo na voljo.
Izbirali boste lahko med 13 barvami karoserije, tremi barvami strehe in desetimi različnimi 3D-dekorativnimi folijami za popestritev armaturne plošče. Če ste navdušeni avdiofil, pa ne smete prezreti posebne različice, ki je nastala s priznanim proizvajalcem Beats Audio. Dejstvo, da za zvok poskrbi sedem zvočnikov, ki imajo moč kar 300 vatov, je verjetno dovolj za celotno sosesko, ne le za majhen mestni avtomobil, kaj pravite?
Volkswagen Up je dozorel, hkrati pa ostaja mlad po duši. Če ob tem upoštevamo še nižjo ceno, saj je Up v primerjavi s predhodnikom zdaj cenejši kar za okoli tisočaka, potem je tudi v tem pogledu bližje mladim.
Besedilo Aljoša Mrak
Foto tovarna