V prejšnji številki Avto magazina smo objavili prve vtise s tako rekoč predpremierne vožnje novega Volva V60. A Sebastjan ga je vozil tako zgodaj, da je marsikatera tehnična informacija ostajala skrita.
Zdaj smo za volan sedli še enkrat, poleg dizelskih modelov pa smo lahko zapeljali tudi bencinski T6. Ta je seveda mnogo zmogljivejši (v primerjavi s 190 ’konji’ D5 ima kar 313 ’konjev’) in seveda tišji (čeprav se tudi D4 po tej plati odlično izkaže). Na voljo je prav tako s štirikolesnim pogonom (takšnega smo tudi preizkusili), ki ga pri Volvu označujejo z oznako AWD in katerega poglavitni del je elektronsko nadzorovana večploščna sklopka Haldex.
A še bolj bosta zanimiva oba priključnohibridna modela Volva V60. Ker imata oba dvolitrski turbobencinec, ki poganja sprednji kolesi, ter elektromotor, ki poganja zadnji, imata tudi oba oznako AWD. Tako se dva modela V60 komajda kaj razlikujeta pri oznaki: tisti bencinski je T6 AWD, šibkejši priključnohibridni pa je T6 Twin Engine AWD.
Oba priključna hibrida (prihajata z zamikom približno pol leta) imata enako baterijo (ta je nameščena v sredinskem tunelu in ima kapaciteto 10,4 kilovatne ure) ter elektromotor (65 kilovatov), razlikujeta se le pri zmogljivostih bencinskega motorja in skupni sistemski moči in navoru. T6 Twin Engine ima dvolitrski turbobencinec s 186 kilovati (253 ’konji’), tisti v T8 Twin Engine ima 50 ’konjev’ več. Sistemska moč je tako 340 oziroma 390 ’konjev’. Električni doseg je seveda pri obeh enak, in sicer tja do 45 kilometrov.
V60, ki je nastal na isti platformi SPA kot S, V in XC90, premore tudi enake, vrhunske asistenčne sisteme. Novost je izboljšano delovanje sistema Pilot Assist, torej sistema, ki skrbi za delno avtonomno vožnjo. Spremembe so le programske, nova različica pa lepše sledi sredini voznega pasu in je pri tem manj vijugajoča – še zlasti v malo ostrejših avtocestnih ovinkih. Seveda sistem še vedno zahteva voznikovo roko na volanu, le da mora ta zdaj manj ’popravljati’.
Novost je prav tako nova funkcija samodejnega zaviranja pri nevarnosti čelnega trčenja (če nam pred V60 na primer zavije nasproti vozeče vozilo). Sistem (ko zazna, da je trčenje neizbežno) sproži samodejno zaviranje v sili, ki zmanjša hitrost trka in tako posledice.
Enak je ostal informativno-razvedrilni sistem, ki se mu že malce poznajo leta, a vseeno spada v vrh tovrstnih sistemov v avtomobilih (predenj bi zagotovo postavili le nove sisteme Audija in Range Roverja). Odlično ga dopolnjuje aplikacija za pametne mobilnike Volvo on Call, s katero je mogoče ne le pogledati, v kakšnem stanju je avto (količina goriva in doseg, nastavitve klimatizacije, servisni interval in podobno), temveč tudi, kje je, lahko pa ga še odklepamo in zaklepamo.
Prvi V60 so na slovenske ceste že zapeljali, cene pa se za različico D4 (ta ob T6 prihaja prva) začnejo pri 45 tisočakih (z opremo Momentum in ročnim menjalnikom). Šibkejši dizel z oznako D3 bo na voljo za slabih 42 tisočakov, pozneje pa pride najšibkejši bencinec, ki bi moral biti še malenkost cenejši.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji