Volvo V70 in XC70

23. 5. 2007
Deli

Novi Volvo V70 (in njegov derivat XC) je v novi gene­raciji postal bolj športen, lepši, še udobnejši, varnejši, večji in boljši. Še bolj tekmovalen je tudi odnos do konkurentov - marsikateri mu namreč ni več dorasel.

Volvo z novim V70 ni presenetil. Še vedno gre za kombi skandinavskega dizajna, tokrat narejenega po novih Volvovih oblikovalskih smernicah, to je z bolj poudarjeno masko, z ‘rameni’, z dolgim nosom, s klasično odsekanim zadkom, z novimi lučmi, novimi odbijači, vendar z obliko, ki takoj spomni na poreklo prejšnjih Volvov, s katerimi si je ta švedski proizvajalec ustvarjal (in ga še ustvarja) ime. Pravzaprav je V70 tokrat čisto nov, po mnenju Frederika Arpa (ki mu po prvih testnih vožnjah po Nemčiji pritrjujemo) pa bo zaradi nove oblike, še večje stopnje udobja, razkošja in praktičnosti privlačnejši ne le za klasične kupce tega Volva (družine z otroci), ampak tudi za aktivne posameznike z visokimi zahtevami.

Novi V70 in XC70 sta v primerjavi s predhodnikom zrasla v vse smeri, prirastek pa je prinesel tudi 60 dodatnih litrov prtljažnega prostora, v katerem je malo neizpolnjenih želja. Odvisno sicer od opreme, a prtljažnik ima lahko dvojno dno, s tem da razdelilne police (pod njo so lahko nizkotonec, obvezna oprema …) ni treba dvigovati, ampak se dvigne kar sama. Kot motorni pokrov.

Zadnja klop je deljiva (40/20/40), zložljiva po posamičnih sedežih v nekaj potezah v ravno dno, prednji sovoznikov sedež je tudi preklopljiv, kar prinaša kar najboljšo prilagodljivost za prevažanje tovora. Dodatno so v pomoč še pritrdilna mesta za prtljago, med dodatno opremo pa je še izvlekljiva polica za lažje natovarjanje.

Potnikom so inženirji v primerjavi s prejšnjo generacijo V70 (in XC70) namenili še več notranjega prostora. Razdaljo med prvim in drugim sedežem so povečali za 21 milimetrov (potniki zadaj imajo tako več prostora), visoki potniki na prednjih sedežih pa bodo veseli dodatnih 30 milimetrov v ramenski višini. Prednji sedeži imajo (glede na opremo) poleg ogrevanja tudi možnost hlajenja. Klimatsko napravo se lahko zažene z daljinskim upravljalnikom (na nekaterih trgih je zanj treba doplačati), s katerim lahko tudi ukažete, da se vrata prtljažnika odprejo kar sama. Med bogatejšo opremo je tudi odličen Alpinov glasbeni sistem Dolby Pro Logic II Surround s prestižnimi zvočniki danskega proizvajalca Dynaudio, ki prebira tudi glasbo zapisano v formatu MP3. Otroci pa bodo lahko na zadnji klopi uživali ob gledanju filmov na DVD-jih.

Armaturna plošča je tipično Volvovska, dobro izdelana in sestavljena iz kakovostnih materialov. V njej je čutiti pridih S80, tanka plošča na sredinski konzoli pa je narejena po vzoru C30, S40, V50 …

Varnost je tudi v V70 in XC70 na prvem mestu. Ob klasičnih elementih (varnostne blazine, ABS …) so tu še WHIPS druge gene­racije, SIPS (Side Impact Protection System, poznan iz S80), dodatne ojačitve iz jekla (tri različne stopnje trdnosti) in ‘zmečkljivi’ deli za blažje in trše trke ter prilagodljiva zadnja sedeža za otroke (v dveh višinah: za otroke, ki so visoki od 115 do 140 centimetrov oziroma od 95 do 120 centimetrov). Za njihovo varnost so za 60 milimetrov raztegnili varnostni zavesi, prilagodljiva pa je tudi zatezna sila varnostnih pasov.

Za varnost skrbi tudi sistem, ki voznika ob zaznavanju približevanja trku opozori na nevarnost z glasovi in vizualnimi znaki ter pripravi zavore na učinkovitejše delovanje. Sistem smo preizkusili v praksi in ugotovili, da je lahko koristen, pri prehitevanjih pa vas lahko ‘zmoti’ z opozorili na nevarnost trka. Volvo je v V70 in XC70 vgradil tudi sistem prilagodljivega tempomata, ki deluje podobno kot podobni sistemi pri tekmecih (BMW-ju, Mercedes-Benzu, Lexusu …), torej zavira in pospešuje glede na vozilo pred njim.

Pri preizkusu smo ugotovili, da avtomobil ne zavre do popolne zaustavitve, ampak pri padcu hitrosti (pod 30 kilometrov na uro) tempomat samodejno izključi, zaviranje pa prepusti vozniku. Ravno tako sistem prilagodljivega tempomata ne deluje pri hitrosti nad 200 km/h. Tudi BLIS (Blind Spot Information System) je lahko sopotnik v V70 in XC70. Opozarjanje na druge udeležence v prometu v mrtvih kotih ogledalc je lahko koristno, manj pripraven pa je sistem v dežju, saj ga motijo dežne kaplje. Uradna predstavitvena gradiva obljubljajo, da je električna ročna zavora serijska, serijski pa je tudi DSTC (Dynamic Stability and Traction Control).

Novost pod motornim je (V V70 prvič v zgodovini) vgrajeni šestvaljnik s tehnolgijo ‘twin-scroll’. Vrstni aluminjasti turbo šestvaljnik je debitiral že v S80, v V70 pa da od sebe 210 kilovatov in 400 Nm navora. Skupaj ima V70 šest motorjev (menjalnika - ročni in samodejni Geartronic - sta šeststopenjska), XC70 pa dva, oba povezana s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Za podrobnejše podatke v zvezi z motorji obeh novincev naj vaše oči skočijo na priložene tabele.

V70 in XC70 se peljeta bolje kot predhodnika, kar ni čudno, saj je vzvojna trdnost boljša za 15 odstotkov, podvozje so temeljito prenovili, na listi doplačil pa si lahko kupci odkljukajo tudi elektronsko nadzorovano polaktivno podvozje Four-C s tremi izbirami nastavitev. Na predstavitvi smo preizkusili tako T6 kot tudi D5. Prvi ima štirikolesni pogon.

XC70 je na voljo tudi s HDC-jem (s pomočjo za vožnjo po klancu navzdol). Sistem se je na preizkusih, ki so vključevali tudi teren ‘off-road’ s 35 odstotnim klancem, dobro izkazal. XC70 je SUV-ovsko ‘predelani’ V70.

Od tal je trup oddaljen 210 milimetrov, za večjo zaščito pred praskami skrbi zaščitna plastika, po tovarniških podatkih pa gre lahko takšen (terenski) kombi v 300 milimetrov globoko vodo. V primerjavi s predhodnikom so izboljšali še terenske zmogljivosti (kote vstopa, izstopa, prehoda), čeprav le za malenkost. Nova V70 in XC70 prihajata v naše kraje predvidoma septembra, naročite pa ju lahko že zdaj.

Mitja Reven, foto: Mitja Reven, tovarna

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del