Ljudje smo si različni, takisto tudi naši okusi. A ko je govora o športnih avtomobilih, so mnenja precej podobna - ni jih veliko avtomobilov, ki so tako markantni kot tisti, ki pripeljejo iz tovarne Aston Martin.
Krivično je seveda, da nekatere avtomobile zapostavljamo zaradi zadev, nepovezanih z avtomobilizmom, a dejstvo, je, da je ugled znamke odvisen tudi od tega, kakšni lastniki jih vozijo. Kakorkoli, ko se pripelješ z avtomobilom znamke Aston Martin, si gospod - od glave do pete. In ni nujno, da si Anglež.
Aston Martin je bil tudi zame od nekdaj gosposki avto, pa nenazadnje je to že leta nazaj dokazal tudi James Bond. In tudi zdaj, sem prepričan, da ne bi tajni agent prav nič trpel, če bi mu služil za prevozno sredstvo novi Vantage.
Ime se v zgodovini Aston Martina sicer pojavlja že desetletja, saj so z njim označevali tudi visokozmogljive oziroma superšportne različice, zdaj pa že nekaj časa nastopa kot samostojen model in tako nadaljuje dinastijo pravih športnih avtomobilov.
Oblikovno Vantage ponuja angleški aristokratski oblikovalski pristop - ostre in odsekane linije, minimalna karoserijska previsa, pri čemer prednji del krasita povsem nova (in morda celo za oko premajhna) žarometa. Ker je bila pri snovanju avtomobila vodilna nit imenovana aerodinamika, seveda ostaja velika maska, ki zajema zrak in ga vodeno vodi pod avtomobilom. Hkrati je avto opremljen s spojlerji, stranskimi pragovi in zadnjim zračnim difuzorjem, pri čemer slednji poskrbi za nizek zračni podtlak, hkrati pa skrbi, da ne nastajajo odvečne turbolence, ki bi motile pretok zraka pod avtomobilom.
Novinec si platformo deli z modelom DB11, za pogon pa mu služi 4.0-litrski Mercedes-AMG biturbo bencinski motor, ki ponuja 375 kW oziroma 510 'konj' ter 685 Nm navora. Za prestavljanje je v testnem avtu skrbel ZF-ov osemstopenjski samodejni menjalnik, sicer pa je lahko Vantage edini avtomobil, kjer lahko Mercedesov motor sodeluje tudi z ročnim menjalnikom. Motor je na prednji osi potisnjen povsem nazaj proti potniški kabini, menjalnik pa je nameščen na zadnjo os, s čimer so inženirji dosegli idealno porazdelitev teže v razmerju 50/50 glede na osi avtomobila.
Verjetno pa večino vseeno zanimajo številke - zgolj tono in pol težki Vantage z mesta do 100 km/h pospeši v vsega 3,6 sekunde, največja hitrost pa znaša 314 km/h.
A četudi so zgornje številke še tako fascinantne, bolj kot z njimi, Vantage preseneti z vožnjo. Ta je presenetljivo mirna, še posebej, če imamo v mislih Mercedesov model GT, ki je z enakim motorjem precej bolj nervozen in zahteva precej več pazljivosti, še posebej takrat, ko si z njim dajemo duška po ne ravno najboljši vozni podlagi. Vantage je povsem drugačen. Skoraj zavajajoče lahkotno vodljiv, tako, da voznik pravzaprav (pre)hitro postane brezskrben. Je pa seveda potrebno zasluge za odlično vožnjo pripisati tudi elektronski zapori zadnjega diferenciala, s katero je Vantage serijsko opremljen kot prvi Aston Martin na sploh.
V notranjosti bo tudi neizkušen poznavalec opazil precej podobnosti z Mercedesovimi modeli, saj je tudi osrednji zaslon sposojen pri Nemcih. A vsi dvomi in pomisleki izginejo v hipu, ko zaženemo motor. Izpušne cevi poskrbijo, da se koža naježi, motor pa, da se nariše nasmeh na obraz. Kot že rečeno, je Vantage lahkotno vodljiv, predvsem pa je pohvalno zelo elegantno vozen tudi pri majhnih hitrostih.
Ampak slednje je pravzaprav logično, ker gospodje pač ne potrebujejo hitre in divje vožnje, da dokažejo kaj so, mar ne?
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del