V Slovenijo je prišel novi BMW-jev X2. Za približno tretjino tistih kupcev, ki si želite nekaj drugačnega od tradicionalno oblikovanega X1.
A če je bil X2 prejšnje generacije alter ego X1 z drugačnim oblikovnim vzdušjem, so ga tokrat BMW-jevi oblikovalci postavili v bolj pragmatično vlogo različice s kupejevsko spuščajočo streho. Zato sta si z X1 spredaj tokrat precej bolj podobna (X2 je v razred prinesel osvetljene ledvičke), medtem ko je zadaj X2 spet nekaj povsem novega. Tudi, ko ga primerjam z večjima X4 ali X6 denimo. Od X1 je sicer pri 4,554 metra dolžine za 5,4 centimetra daljši.
Kaj pa primerjava s predhodnikom? Kar 19,4 centimetra več v dolžino, medosna razdalja je daljša za 2,2 centimetra, sicer pa je novi X2 tudi za 6,4 centimetra višji. Večje mere se močno poznajo v notranjosti, pa tudi v kar 90 litrov večjem prtljažniku (560 litrov v bencinskih in dizelskih ter 515 litrov v električno gnanih iX2).
Pri BMW-ju puščajo široko izbiro, a električni pogon rine v ospredje
Tudi v Sloveniji je BMW v paketu na trg poslal po dve bencinski, dizelski in baterijsko električni pogonski različici. Priključnega hibrida pri X2 ni, a ponudba je kljub temu še vedno široka in dovolj enostavna. Električno baterijska izvedenka prihaja v konfiguraciji z enim ali dvema motorjema. Močnejši iX2 xDrive30 zmore 230 kilovatov moči in 494 Nm navora, do stotice pa pospeši v 5,6 sekunde. Doseg? Do 449 kilometrov. Vstopni eDrive20 ima sprednji pogon, 150 kilovatov moči in 250 Nm navora. Z njim se boste z enim polnjenjem se boste lahko peljali nekoliko dlje - do 478 kilometrov.
Oba imata baterijo uporabne kapacitete 64,8 kilovatnih ur in se na neposrednem toku polnita z največ 130 kilovati moči, kar pomeni 29 minut polnjenja v idealnem območju in 120 kilometrov pridobljenega dosega v desetih minutah. Na 22 kilovatni domači polnilnici se napolni v treh urah in 45 minutah. Še zanimivost - BMW razvija brezkontaktno identifikacijo na polnilnicah (podobno kot to že leta deluje pri Tesli in njihovih Superchargerjih), ki je že omogočeno na omrežju Ionity.
Preberite tudi test X1: Pogojno odličen
Slovenski uvoznik se je pri ponujanju rešitev za polnjenje doma in za podjetja sicer povezal s podjetjem GL Charge. Za 650 evrov je sedaj mogoče dokupiti lično 22 kilovatno stensko polnilno postajo BMW Wallbox Plus. Smart Wallbox je na drugi strani naprednejša rešitev za integracijo s pametnim domom.
Z najmočnejšima - M35i in xDrive30 okoli Julijskih Alp
Na zahtevnih cestah prelepe pentlje okoli Julijskih Alp, ki smo jo z avtovlakom zavezali skozi Bohinjski predor, se je športno nabriti X2 M35i izkazal z odličnim podvozjem, vodljivostjo in zmogljivostmi. Z dvolitrskim prisilno polnjenim motorjem, ki zmore 221 kilovatov oziroma 300 konjskih moči ter 400 Nm največjega navora, do stotice pospeši v 5,4 sekunde.
Zavoji okoli Julijcev sicer vzbujajo veliko domišljije, ki jo potem nekoliko okrnejo anemični občutki sicer natančnega krmiljenja in izumetničen zvok motorja. Naj omenim, da pride oblikovanje zadka z za moj okus skoraj pretiranimi štirimi zaključki izpušnih cevi pri M35i najlepše do izraza. Pri tem modelu so serijsko potem vključene še športne zavore, pa potem specifična geometrija podvozja in nekateri vizualni sladkorčki v notranjosti (dodatki alcantare) in karoseriji.
Električni pogon se na drugi strani lepo poda prijetnemu, zračnemu vzdušju v notranjosti iX2. V primerjavi s predhodnikom je napredek zares očiten in počutje je na občutno višjen nivoju. Armaturna plošča je sicer enaka kot v X1, operacijski sistem pa devete generacije. Med vožnjo z vlakom sem se na hitro lotil parih igric - prek svojega mobilnega telefona v vlogi kontrolerja. Potem je tu še nabor asistenčnih sistemov, vključno z voznim pomočnikom s funkcijo menjave pasu ter pomočjo pri vožnji vzvratno (do 50 metrov).
Kaj pa cene na slovenskem trgu?
Najcenejši X2 stane 44.350 evrov. Ima dizelski štirivaljnik s 110 kilovati moči, 360 Nm navora in oznako sDrive18d (sprednji pogon). Najcenejša bencinska opcija z blago elektrificiranim trivaljnikom pa zmore 125 kilovatov moči in 280 Nm navora - zanjo je treba odšteti 45.200 evrov. Vstopni električno gnani model kot po navadi pri BMW-ju ni prav veliko dražji - 47.800 evrov. Najzmogljivejši, bencinski M35i pa stane 60.950 evrov.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem