Pri Chevroletu pravijo, da niti en kos ni enak kot pri prejšnjem Aveu. To je dobra popotnica, a sama po sebi še ni porok za to, da je novi Aveo boljši od prejšnjega. Pa je. Boljši. In to kar opazno.
Kdo se ne bi obrnil za njim? Novi Aveo je vreden pozornega pogleda; ima izrazito (deljeno) prednjo masko s še večjim znakom znamke na sredini, ima (znova) okrogle luči, ki res malce spominjajo na motocikel, ima visoki ramenski črti, nizke šipe in padajočo streho, ima skrito kljuko zadnjih vrat, s čimer bi rad 'skril' zadnja vrata (in tako upravičil le petvratno kombilimuzino), in ima okrogle luči tudi zadaj. Predvsem pa ima agresiven pogled in še bolj agresiven nastop.
Notranjost rahlo odseva tisto, po čemer je znana Corvette – po optično ločenih delih kokpita na levo in desno stran. Merilniki, zmes analogne in digitalne tehnike ter z modro osvetlitvijo (sicer pa tehnično nič posebnega), pa oblikovno spet trkajo na dušo motociklistom. Znotraj tega pa številni predali in odlagalna mesta, predvsem pa za ta razred kar veliko prostora. Rahlo povečanje zunanjih mer se očitno pozna tudi v notranjosti.
Pri Chevroletu si je Aveo zaslužil povsem novo zasnovo mehanike, vključno s podvozjem, za katero pravijo, da je med najbolj togimi v segmentu. Iz opisa ni razvidno (še vedno gre za McPhersonovi nogi spredaj in poltogo premo zadaj), a pomembna razlika je v drobnih detajlih in nastavitvah. Jasno sliko bo dal šele daljši preizkus, v kratkem druženju pa se je zelo dobro izkazal.
Prvi val Aveov bo prinesel tri motorne prostornine (osveženih) bencinskih strojev s štirimi močmi v kar lepem razponu, torej je ponudba s tega gledišča dobra. Motorji so tehnična klasika, a izza volana kar prijazni. Menjalniki so ročni petstopenjski (in s povsem dobrimi gibi prestavne ročice), zmogljivejša stroja pa sta lahko sparjena tudi z novim, šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Ta ponuja tudi ročni način pretikanja – s preklopnim gumbom na levi strani vrha prestavne ročice.
S prestižnimi izdelki prestižnih znamk se sicer ne more kosati, je pa novi Aveo zelo dostojen tekmec v srednjem sloju. Tehnično sicer vztraja v dobrem povprečju, oblika ga dviguje zelo visoko, izdelava je na videz in ob prvem stiku zelo dobra in Aveo daje zaradi naštetega vtis zanesljivega in dobrega avtomobila.
Najboljše pa šele pride. Kot smo že vajeni, spada Chevrolet med znamke, ki poskušajo v Evropi slediti dobremu reku – ponuditi veliko avtomobila za spodoben denar. Če drži, kar napovedujejo pri slovenskem zastopniku, bo Aveo v tem pogledu zvezda: za manj kot 10 tisoč evrov bo med drugim ponujal dobre štiri metre dolžine, 70 'konj', klimatsko napravo, daljinsko osrednjo ključavnico, električno pomični šipi, avdiosistem, ki bere tudi mp3, šest varnostnih blazin, zavorni ABS, pogonski ASR in – stabilizacijski ESP!
Zdaj verjamete, da je od prejšnjega ostalo le še ime?
Motorji, karoserije, oprema
Poleg petvratne kombilimuzine bo na voljo tudi štirivratna limuzina, ki pa na našem trgu na splošno ne kotira visoko. Za trivratno različico trdno trdijo, da je ne bo. Bodo pa jeseni na voljo sodobni turbodizelski motorji (1,3 litra, dve moči), ki sicer še posebno v tem segmentu pri nas izgubljajo tržni delež, a bodo kljub temu dobro popestrili ponudbo. Na voljo bo v petih paketih opreme, kjer najdražji prinese električno pomično sončno streho, 17-palčna lahka platišča in usnjene (prednja ogrevana) sedeže.
Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del