Od daleč, a zelo blizu

6. 1. 2019 | Dušan Lukič
Deli

Kitajski trg električnih avtomobilov je največji trg tovrstnih avtomobilov na svetu. Poglejmo takole: prodaja najbolje prodajanega električnega modela je večja od celotne letnega avtomobilskega trga pri nas. Ampak: kako blizu so ti avtomobili evropskemu okusu?

 

Nekateri zelo daleč, nekateri pa zelo blizu. Eden takšnih je tudi Geely Emgrand EV. Da je ravno avto te znamke na ravni, ki bi se zlahka kosala z nekitajsko konkurenco, ni presenetljivo – Geely je vendarle koncern, ki ni lastnik le te blagovne znamke, ampak tudi Volva na primer. In oni so tisti, ki za Volvo razvijajo električne komponente. Emgrand EV pa je pravzaprav vzorec, kako narediti avto, ki bi se lahko prodajal kjerkoli po svetu.

Emgrand EV je, da se najprej 'znebimo' osnovnih podatkov, 4,6 metra dolga limuzina (o karavanu ali petvratni različici, ker gre za avto za kitajski trg, seveda ne razmišljajo), ki ima dovolj prostora tako v kabini kot tudi v prtljažniku, ki je na ravni klasičnih, neelektričnih limuzin.

Notranjost je, to zlahka zapišemo, povsem na ravni evropskih izdelkov – tako po materialih kot po kakovosti izdelave, vsaj na hitro in pri novem avtu. Enako velja za infozabavni sistem, merilniki so (lahko) povsem digitalni. Sedi se dobro, dobro pa je rešeno tudi upravljanje pogonskega sklopa. Regeneracijo je mogoče z vrtljivim gumbom na sredinski konzoli nastavljati v treh stopnjah (najmočnejša skoraj omogoča vožnjo le s stopalko za plin, manjka edino možnost, da bi se avto brez uporabe stopalke zavore tudi ustavil), Emgrand ima seveda tudi eko način delovanja pogonskega sklopa, ki omeji najvišjo hitrost in v celem zmanjša zmogljivosti pogonskega sklopa.

Ta v normalnem načinu zmore 120 kilovatov, motor pa je nameščen spredaj in prek enostopenjskega menjalnika poganja sprednja kolesa. Baterija? 52 kilovatnih ur kapacitete zmore, kar je dovolj za več kot 300 kilometrov realnega dosega (NEDC podatek pravi 400). Na oko bi lahko ocenili, da bi se znala poraba na našem normnem krogu gibati nekje v povprečju evropskih EV, torej nekje okoli 14 do 15 kilovatnih ur za 100 kilometrov, kar pomeni doseg nekje okoli 330 ali 350 kilometrov. Seveda ima možnost predgretja in možnost prednastavitve časa polnjenja.

Na hitrih polnilnih postajah se Emgrand polni z močjo 50 kilovatov, z izmeničnim tokom pa nekje okoli 6 kilovatov, kar je za vsakdanjo uporabo več kot dovolj.

In kako se Emgrand pelje? Vsaj tako dobro kot Nissanov Leaf, na primer. Je dovolj tih, položaj za volanom je dober, volan je (v nasprotju z večino kitajskih avtomobilov) nastavljiv po globini.

In cena? Ta za Evropo seveda ni znana, a na domačem trgu tak Emgrand stane nekje od 27 tisočakov evrov naprej pred subvencijo. Takšna cena bi pri nas pomenila le 20 tisočakov, na kitajskem trgu pa zaradi višjih subvencij še manj: le okoli 17 tisočakov. In za tak denar bi jih tudi v Evropi prodali veliko več, kot so jih sposobni narediti.

Peterica najboljših

Poleg Geelyja smo preizkusili še tri izmed najbolj prodajane kitajske peterice, le najbolje prodajanega, BAIC EV-200 ne, saj je na njem odpovedala elektronika.

Najmanjši je Cherry iEV5. Mali štirisedežnik je dolg le 3,2 metra, zato so tako zadnji sedeži kot prtljažnik res bolj zasilni. Motor ima le 30 kW moči, a ker ima baterija kapaciteto 38 kWh, je dosega za slabih 300 (oziroma dobrih 250) kilometrov. Notranjost? Zelo kitajska, torej precej cenena in z malo opreme, tako asistenčne kot udobnostne. Zakaj je tako zelo prodajan? Kar je poceni – po odšteti subvenciji precej pod 10 tisočakov evrov.

Malo dražji je BYD e5. Stane skoraj točno 10 tisočakov (po odšteti subvenciji), gre pa za Geelyju podobno limuzino, a s precej slabšo kvaliteto materialov in izdelave. Enako velja za opremo, baterija pa ima zmogljivost 38 kWh, kar na koncu pomeni slabih 250 kilometrov dosega. Četrti, ki smo ga preizkusili, je JAC EV200, ki je malo manjši, a po kvaliteti izdelave in uporabnosti zelo podoben BYD, a ima baterijo le z le 23 kWh zmogljivosti in temu primerno kratek doseg (le okoli 120 kilometrov). A ker je tudi tu cena ugodna, pred subvencijo okoli 23 tisočakov, se vseeno prodaja dobro.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del