Majhen, a za Lexus velik

Pri Lexusu veliko stavijo na malega križanca, ki naj bi prepričal evropske kupce in tako poskrbel za bolj številčno in prepoznavno prisotnost na trgu.

Avtomobilske znamke ne živijo od prodaje najdražjih modelov. Tega se zavedajo tudi pri Lexusu, zato so s pridom izkoristili hišno znanje in novo platformo GA-C, na kateri že nastaja Toyotin C-HR. Tako so prišli do dobre osnove za napad na trg malih premijskih mestnih križancev, ki je že dodobra zasičen z znamkami, ki so na evropskih tleh bolj uveljavljene od Lexusa. A to ne pomeni, da se Lexus v ta boj ni podal pogumno.

Jasno, kaj drugega kot napad z vsemi orožji jim ne preostane. Oblika je pomemben dejavnik, zato so tudi pri malem UX-u šli na nož. Skoraj dobesedno, kajti novinec ima oster, narezan, prepoznaven obraz z veliko satenasto masko hladilnika motorja. Zgodba se skozi bok nadaljuje vse do zadka, ki je poseben zaradi štrlečih luči, ki so skozi celotno širino avta povezane v celoto in zaradi posebne oblike poskrbijo za boljši pretok zraka čez avto.

Čeprav avto zaradi kompaktnosti deluje razmeroma majhen, pa je v notranjosti prostora dovolj. Tudi višjerasli vozniki bodo spredaj našli ugoden položaj za volanom, medtem ko bo zadaj prostora dovolj, če boste s tistimi spredaj naredili malce kompromisa pri odmiku sedeža. Je pa zanimivo, da čeprav streha nakazuje hiter padec, je nad glavami potnikov prostora dovolj. Pri tem je davek očitno terjal prtljažnik, ki se s 320 litri ne more ravno pohvaliti, a bo dovolj, če ga bosta uporabljala le dva potnika.

Veganske sarme: recept, pri katerem mesa sploh ne boste pogrešali

Za dobro počutje v notranjosti pa ni dovolj le dobro odmerjen prostor. Tu nastopi Lexusova prefinjenost pri izbiri materialov, kakovosti izdelave in rokodelskih spretnostih. Rokodelskih spretnostih? Ja, šli so celo tako daleč, da je usnje na sedežih prešito z enako ročno tehniko, kot jo na Japonskem uporabljajo za šivanje kimonov. Želite še? Za vrata ni dovolj, če se le zaloputnejo. Oddati morajo prefinjen občutek kakovostne izdelave in pri tem je bilo dejansko storjenega veliko, da bi to dosegli.

Sicer pa je kabina oblikovno dovršena, s prijetnimi barvnimi kombinacijami, ergonomsko je pametno zasnovana ter zvočno dobro zatesnjena. Vse je dobro premišljeno z izjemo upravljanja infozabavnega vmesnika prek drsne ploščice, ki zahteva veliko treninga, da pride do spontane intuicije. Za čim bolj brezskrbno vožnjo poskrbi skupek varnostnih asistenčnih sistemov, med katerimi pa je treba izpostaviti dobro delovanje radarskega tempomata v navezi z asistentom za ohranjanje vozila v voznem pasu.

Lexus je od nekdaj veljal za znamko, ki svoje avtomobile oplemeniti z napredno, nekonvencionalno pogonsko tehniko. Tudi pri UX-u ni nič drugače. Ker je bil cilj ustvariti avtomobil, ki bi se po voznih lastnostih enačil z nižje nasajenimi kombilimuzinami, je bilo razmišljanje inženirjev usmerjeno v zagotavljanje togosti karoserije ter izboljšanje podvozja v prid čim manjšemu nagibanju karoserije. Pri motorjih ni presenečenj. Pri Lexusu večinoma stavijo na hibridni sklop, ki je sestavljen iz dvolitrskega štirivaljnika z visokim kompresijskim razmerjem (14 proti 1) ter dveh elektromotorjev v sklopu neskončnostopenjskega menjalnika CVT. Tako osvežen hibridni sistem je zdaj zmožen, dokler je v nikelj-hidridnih baterijah dovolj energije, na elektriko peljati s hitrostjo do 115 kilometrov na uro, poraba pa naj ne bi presegala 5,3 litra po testih WLTP.

Za vse, ki bi si želeli štirikolesnega pogona, so se domislili rešitve s še enim elektromotorjem na zadnji osi. Tako gnan UX vas morda ne bo ravno izkopal iz blata, bo pa zagotovil boljši oprijem na spolzkih podlagah in malce več dinamike pri pospeševanju iz ovinkov. Še dve skrajnosti: za vse, ki si ne želijo hibrida, so pri Lexusu pripravili le bencinsko gnanega UX-a s 171 'konji', za konec leta pa obljubljajo popolnoma električno različico s 150-kilovatnim motorjem ter baterijo s kapaciteto 53 kilovatnih ur, ki bo zagotavljala 350-kilometrski doseg.

Novi UX je v Sloveniji na voljo od konca marca, cene za hibridnega UX-a pa se začnejo pri 33.950 evrih.

Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji