Pri Michelinu so predstavili letno gumo, ki se tudi odlično pelje po snegu. Ne imejte nas za nore, saj ima tudi certifikat za zimsko vožnjo (oznaka z zasneženo goro in snežinko) ter napis M+S! Zato lahko pozabite na spomladansko in jesensko gnečo pri vulkanizerjih.
Čeprav je bilo med redkimi novinarji, ki smo sodelovali na mednarodni predstavitvi v Ženevi, zaznati veliko začudenja in skepse, so pri Michelinu prepričani, da bo to njihova največja novost zadnjih nekaj let. Pravzaprav prava revolucija, saj ne govorimo o vseletni gumi (te so v osnovi predelane zimske gume!), ampak o pravi letni gumi.
V dokaz, da je CrossClimate nekaj posebnega, so nam zagotovili tri pogoje, s katerimi se običajno srečujejo vozniki. To je polno zaviranje v suhem, vožnja v krogu po mokrem in hrib, poln snega. V prvem so dokazali, da ima guma CrossClimate približno enako zavorno pot kot letna guma Michelin Energy Saver+, v drugi vaji se je pri oprijemu izkazala kot najboljši tekmeci z letnim in zimskim profilom ter v zadnji, da se ob speljevanju v zasnežen klanec lahko povsem enakovredno kosa z zimsko gumo Michelin Alpin 5.
Kako jim je uspelo? Seveda so pri sestavi mešanice zelo skrivnostni, saj nam je uspelo izvedeti, da so uporabili zadnjo generacijo kremena (siliko), da so pri simetričnem profilu V zelo skrbno oblikovali dezen ter jim namenili zareze za boljše zaviranje in trakcijo (pravijo jim samozapirajoče, da dosežejo večjo trdnost blokov na tekalni površini, poleg tega pa dosegajo celotno debelino profila ter ustvarjajo učinek krempljev na snegu). Prvega maja 2015 bodo začeli prodajati 21 dimenzij velikosti od 15 do 17 palcev (in širin od 185/65 R15 92V do 225/45 R17 94W, kar pomeni 70 odstotkov potreb evropskih avtomobilistov), 1. junija pa še dodatni dve. Proti koncu prihodnjega leta se bodo pridružile gume CrossClimate za križance in dostavna vozila.
»Tudi mi smo presenečeni, kako dobre so te gume na vseh podlagah, tudi na ledu, hkrati pa je treba vedeti, da to niso niti športne gume niti gume za povsem snežne razmere. Zato jih vozniki verjetno ne bodo natikali na hitre avtomobile niti na avtomobile, ki se dlje časa vozijo v zahtevnih snežnih razmerah, bodo pa odlična izbira za kratke snežne padavine, kot jih imate v Sloveniji,« je dejal predstavnik Michelina. Ker nam črv nezaupanja vseeno ni dal miru, nam je zagotovil, da mešanica ni tako mehka, da bi s tem kakorkoli zmanjšali domet oziroma življenjsko dobo gume. »Pri Michelinu smo na dolgo življenjsko dobo naših gum zelo ponosni, zato ima CrossClimate povsem enako trajnost kot denimo Michelin Energy Saver+.« Zmogljivosti nove gume so potrdili tudi pri neodvisnih nemških organizacijah Tüv Süd in Dekra ter francoskem podjetju UTAC CERAM, v kratkem pa naj bi jo dali tudi v test ADAC-u, vendar se morajo še dogovoriti, ali jo bodo primerjali z letnimi, zimskimi ali celoletnimi.
CrossClimate bo cenovno med letno in zimsko gumo, od letne bo približno 10 odstotkov dražja.
Ali ste vedeli:
- Da so pri Michelinu gumo CrossClimate preizkušali v sedmih državah? To so Nemčija, Kanada, Finska, Francija, Poljska, Španija in Švedska.
- Da so jo razvili samo v treh letih? Navadno za novo gumo potrebujejo povprečno štiri leta in osem mesecev.
- Da so jo preizkušali v temperaturah od ‒30 in +40 stopinj Celzija?
- Da je pri razvoju gume CrossClimate sodelovalo 150 inženirjev?
- Da so naredili več kot tisoč laboratorijskih testov, kjer so preverjali material, tekalno površino in osnovno konstrukcijo?
- Da so pred predstavitvijo naredili pet milijonov testnih kilometrov?
Besedilo Aljoša Mrak, foto tovarna
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji