... na steni povej, kateri pickup najlepši je zdaj. Glede na maloštevilnost v tem razredu so primerjave čisto mogoče, a po drugi strani v tem razredu videz ne pomeni vsega.
V tem razredu namreč kupci izbirajo avtomobile tudi po tem, kaj ponujajo. Tako oblika ni najpomembnejša, štejejo namreč tudi uporabnost, zmogljivosti, asistenčni sistemi in seveda cena. No, nekaj pa zagotovo šteje tudi zgodovina. In Mitsubishijeva je kar pestra.
Začetki segajo v leto 1946, ko je Mitsubishi predstavil svoj prvi trikolesni pickup Mizushima, z nosilnostjo 400 kilogramov. Prvi pravi, enotonski pickup (predhodnika L200) pa so predstavili leta 1978. Doslej ga je doletelo že pet prenov, zanj pa se je po vsem svetu odločilo že skoraj pet milijonov kupcev. L200 je Mitsubishijev drugi najbolje prodajni model, hkrati pa znotraj znamke velja tudi za pionirja štirikolesnega pogona. Evropa sicer ni pravi trg za tovrstne avtomobile, a vseeno je L200 v Evropi prisoten že od leta 1991. Novinca bodo izdelovali na Tajskem, naprodaj pa bo v kar 150 državah sveta.
V Sloveniji so te številke bistveno manjše. V minulem letu je bilo skupaj prodanih le 865 pickupov. Krepko prvi je Ford Ranger, krepko drugi pa Mitsubishi L200. V povsem novi podobi je L200 v Slovenijo pripeljal že sredi septembra in je dosegljiv za 22.900 evrov.
A kot rečeno, podoba ni vse. Že res, da so pri Mitsubishiju novemu L200 namenili bolj prepoznavno podobo, ki se sklada s preostalimi hišnimi modeli in je hkrati tudi bolj možatega videza, a dejstvo je, da Japonci stavijo predvsem na to, kaj bo avto ponujal. Tako je avto malenkostno višji, opremljen z LED-lučmi tako spredaj kot zadaj (ki so postavljene višje zaradi lažjega prečkanja vode), večja in bolj robustna pa sta tudi odbijača. A brez skrbi – vožnja s tem ni nič obremenjena, saj L200 še vedno zmore 30-stopinjski vstopni in 22-stopinjski odhodni kot.
Pohvalno je navkljub omenjeni robustnosti novi L200 od predhodnika daljši zgolj 2 centimetra, še vedno pa se ponaša tudi z enim od boljših obračalnih krogov v svojem segmentu. Kupcem bo na voljo zgolj en motor, pri čemer bo 2,2-litrski dizelski agregat na voljo z ročnim ali novim, šeststopinjskim samodejnim menjalnikom. Motor je prav tako močno prenovljen in se zdaj ponaša z nižjo maso, z izboljšanim vbrizgom goriva in mirnejšimi delovanjem. Jasno je, da 150 ‘konjev’ ne zmore čudežev, a za spodobno vožnjo jih je več kot dovolj.
Pickupi niso namenjeni dirkanju, ampak so predvsem za marsikoga tudi delovni stroji. In za tiste, ki se s takim avtom zapeljejo tudi zunaj urejenih cestišč, bo pomemben podatek, da ostaja L200 vešč vožnje tudi na neutrjenih podlagah. Vozniku je na voljo vrtljiv gumb, prek katerega lahko izbira zgolj zadnji pogon, štirikolesnega ali štirikolesnega z uporabo zapore sredinskega diferenciala. Pri strmem spuščanju navzdol pa vozniku seveda pomaga tudi elektronski nadzor vožnje navzdol HDC. Ob vsem omenjenem Mitsubishijevi strokovnjaki obljubljajo manjše zvijanje karoserije in boljše blaženje, hkrati so zadnji blažilniki večji v korist boljši nevtralizaciji neprijetnih vibracij.
L200 je prenovljen tudi v notranjosti. Spremenjena je sredinska konzola, drugačni so merilniki, ob novih materialih in boljšemu oblazinjenju sedežev pa sta dodana tudi dva USB-priključka. Za lažje manevriranje L200 ponuja kamero s 360-stopinjskim pregledom okoli vozila, opremljen pa je tudi s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi, ki so bolj stalnica v razredu osebnih avtomobilov.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem