Grandland X Hybrid4 je še eden v vrsti novonastalih hibridov, a z njim pri Oplu v nasprotju od večine proizvajalcev ne nagovarjajo zgolj varčnih in eko voznikov.
Kako jih tudi bi, ko pa Grandland X združuje zmogljiv 1,6-litrski turbobencinski motor in hibridni sklop. Prvi zagotavlja poskočnih 200 'konjev', dva elektromotorja (vsak na svoji osi) pa dodajata še 110 'konjev' na prednji in 113 'konjev' na zadnji osi. Sistemske moči je tako za okroglih 300 'konjev', vozniku pa je na voljo še 520 Nm navora. Takšen Grandland tako ni zgolj naravi prijazen avtomobil, ampak tudi zelo poskočen, če si seveda voznik tega želi. Glede na to, da je prednji elektromotor združen z menjalnikom pod motornim pokrovom, se sama od sebe ponuja tudi možnost zgolj prednjega pogona, a takšen Grandland s sistemsko močjo 224 'konjev' bo na voljo nekoliko pozneje.
Najprej bo torej na voljo Grandland X z oznako Hybrid4, ki že sama po sebi razkriva, da avto ponuja štirikolesni pogon. Tega seveda zagotavlja elektromotor na zadnji osi, ki se vključuje po potrebi ali pa se vključi na voznikovo zahtevo. Grandland X Hybrid4 namreč ponuja štiri različne vozne programe: Electric, Hybrid, AWD in Sport. Imena že sama po sebi razkrivajo, kaj posamezni program ponuja. Dobrodošla je funkcija e-Save, s katero namerno hranimo shranjeno električno energijo za poznejšo rabo. Izbirati je mogoče med tremi vrednostmi, ki zadoščajo za 10 ali 20 kilometrov, tretja možnost pa je, da za konec vožnje prihranimo vso električno energijo, s čimer lahko z Grandlandom zapeljemo tudi v tiste dele 'eko' mest, ki dovoljujejo samo električno vožnjo.
Oblikovno gledano se hibridni Grandland od običajnega ne razlikuje, tudi v notranjosti oziroma v prtljažniku ne, saj je baterijski sklop spravljen pod zadnjo klopjo. Litij-ionske baterije s kapaciteto 13,2-kilovatne ure naj bi v idealnih pogojih zadostovale za kar 59 kilometrov vožnje zgolj na elektriko. Za njihovo napolnitev na 7,4-kilovatni polnilnici bosta dovolj slabi dve uri, na navadni vtičnici pa se bo čas polnjenja podaljšal na dobrih sedem ur.
Za ohranjanje električne energije oziroma zbiranje Grandland med vožnjo ponuja dve možnosti rekuperiranja, ob relativno zmerni še precej bolj očitno, ki jo aktiviramo zgolj s potegom prestavne ročice. Najvišja hitrost, ki jo Grandland zmore samo na elektriko, je 135 km/h, s pomočjo bencinskega motorja pa se ta skoraj podvoji, saj z maksimalno obremenitvijo Grandland X Hybrid4 potegne kar do 235 km/h. A čeprav se zdi številka izjemno visoka, to ne pomeni, da takšne hitrosti avtu godijo. No, na odprti cesti ali avtocesti s hitrostjo avto res nima težav, a med ovinki mu priganjanje ne prija. Je pa seveda res, da zaradi konstrukcije avtomobila prehitra vožnja ne prija niti potnikom. Voznik je tu seveda izvzet.
Z avtom lahko lastnik komunicira tudi prek pametnega telefona. Preveri lahko stanje napolnjenosti baterije, določi, kdaj naj bo avto popolnoma napolnjen (če ga recimo polnimo doma čez noč) in pa na kakšno temperaturo ogret naj nas zjutraj pričaka.
Slovenska cena za novinca še ni znana, v Nemčiji pa je zanj potrebnih vsaj 51.165 evrov.
V prvi uri
1. minuta:
Avto z ničimer ne namiguje, da je priključni hibrid.
5. minuta:
Tudi vozi se kot običajni avto.
30. minuta:
Nemška avtocesta mu pristaja – vključno z odseki brez hitrostnih omejitev.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji