Vozili smo: Porsche Cayenne GTS

Verjetno smo avtomobilski novinarji kdaj dolgočasni in se ponavljamo. Toda v primeru osemvaljnega motorja je jasno, da ga poslušaš raje kot radio. In če k temu dodaš še prijetno obliko, sploh pa napis Porsche na zadnji strani avtomobila, mi je malo mar, če se ponavljam!

Porsche Cayenne GTS, za katerega se je v prvi različici odločilo natanko 15.766 kupcev, se umešča med osnovni Cayenne S in Cayenne Turbo. Torej, ni najhitrejši niti najmočnejši, pa spet ne najpočasnejši, a je pravzaprav svojevrsten. Čeprav na prvi pogled okorno velik, je v detajlih neverjetno športno dinamičen. Celo do te mere, da ga pri Porscheju ne uvrščajo zgolj med S in Turbo, ampak zanj pravijo, da je povsem samosvoj, s svojim lastnim karakterjem. Tako se postavlja z večjimi režami za zajemanje zraka na prednjem delu avtomobila in zatemnjenimi stekli prednjih žarometov skoraj v enakem slogu kot Turbo. GTS-a bo mogoče prepoznati tudi po črnem okvirju stranskih šip, po že serijskih 20-palčnih aluminijastih platiščih (RS Spyder design), v rdeče obarvanih zavornih čeljustih, zatemnjenih zadnjih lučeh, po drugačnem in zajetnejšem zadnjem spojlerju in v mat črno barvo obarvanih manšetah izpušnih cevi. V notranjosti je opaznih razlik veliko manj, bodo pa njegovi sedeži že serijsko oblečeni v kombinacijo usnja in alkantare.

V primerjavi s Cayennom S je GTS nižji za 24 milimetrov, če je opremljen s serijskim vzmetenjem, in za 20 milimetrov, če je opremljen z opcijskim zračnim vzmetenjem. Na račun večjih koles sta širša tudi koloteka: prvi za 13 in zadnji za 17 milimetrov. Kot se za pravega športnika spodobi, je GTS (ob vseh drugih 'obveznih' sistemih) serijsko opremljen tudi s sistemom PASM (Porsche active suspension management), ki omogoča številne nastavitve podvozja v smislu udobne (Comfort) vožnje, običajne (Normal) ali športne (Sport). Če je Cayenne GTS opremljen z zračnim vzmetenjem, je za prilagajanje višine Cayennovega trebuha na izbiro pet različnih višin.

V primerjavi s predhodnikom, je motor v novem GTS-u močnejši za 15 'konjev', kar pomeni, da je najmočnejši med atmosferskimi motorji v Cayennovi kolekciji . Ob tem je 15 Nm več tudi navora, zato ne čudi, da je za 10 km/h večja tudi največja hitrost. Ker pa je GTS v primerjavi s predhodnikom za več kot 150 kilogramov lažji, je tudi varčnejši ‒ pri Porscheju obljubljajo povprečno porabo le 10,7 l/km, kar je za 3,2 litra manj od predhodnika. Ob tem je za 81 g/km manjši tudi izpust CO2. Ti podatki so tako ugodnejši tudi zavoljo osemstopenjskega samodejnega menjalnika, čigar zadnji dve prestavi (sedma in osma) služita izključno varčevanju z gorivom in sta namenjeni zgolj vožnji po avtocesti, zato Porsche Cayenne GTS največjo hitrost doseže v šesti prestavi!

A Cayenne GTS ni namenjen le vožnji po avtocesti in doseganju velikih hitrosti. Že ob zagonu motorja ta z nizkimi toni naznani, da je motorni orkester osemvaljni ter voljan hitre in športne vožnje. Ob izbiri programa Sport se sprostijo tudi kanali izpušne cevi, ki zvok usmerijo tudi v kabino avtomobila. Ušesa zastrižejo, koža se naježi, noga postane težja in zabava se začne ...

In tukaj bom končal!

besedilo: Sebastjan Plevnjak • foto: Tovarna

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del