Izrek smo si sposodili pri akciji za večjo varnost v cestnem prometu, vendar je pisan na kožo tudi prenovljenemu Peugeotu 308.
Novega Peugeota 308 boste takoj prepoznali po dnevnih lučeh v obliki LED-diod, predelani maski, drugačnem levčku, novih žarometih in nekaj dodatkih 'kroma'. Nekaj sprememb je tudi pri platiščih, najmočnejša različica GTi pa ima še bolj izrazito podobo. Če pogledamo statistiko, so prejšnjega 308 prodali v 68,3 odstotka v obliki kombilimuzine, 23,4 odstotka v družinski različici SW in 8,3 odstotka v kupe-kabrioletski različici CC. Zato je logično, da so h karoserijskemu plastičnemu kirurgu zapeljali vse tri različice, ki bodo morale na trgu vztrajati še vsaj dve leti, ko naj bi dnevno svetlobo ugledal naslednik.
V notranjosti je vredno omeniti le drugačno sredinsko konzolo, zato pa je pri tehniki malce več novosti. Pri Peugeotu so najbolj ponosni na svojo mikrohibridno tehnologijo pri 1,6-litrskem motorju e-HDi, ki si ga lahko omislite z robotiziranim ali ročnim menjalnikom. Glede na izkušnje vsekakor priporočamo ročni menjalnik, ki 112-'konjskemu' turbodizelskemu motorju veliko bolj pristaja, saj zagotavlja več udobja pri vožnji. Povprečno je Peugeot 308 izgubil okoli 25 kilogramov (seveda odvisno od različice), pritaknili so mu gume z manjšim kotalnim uporom, že prej omenjenemu turbodizlu pa še sistem stop&start. Sistem, ki samodejno ugaša motor na kratkih postankih, se kiti s tehnologijo druge generacije, ki zmanjšuje čas ponovnega zagona (s 400 ms je za 40 odstotkov hitrejši), je pogumnejši (motor pri ročnem menjalniku ugasne že pri 20 km/h, pri robotiziranem pa pri 8 km/h) in s tem učinkovitejši (15 odstotkov manjša poraba v mestnem okolju in 5 g CO2 manj izpustov na prevoženi kilometer).
Kombilimuzino si lahko privoščite za 15.980 evrov, uporabnejšo različico SW za 16.680, najbolj uživaškega CC pa za 24.000 evrov. Cene so na prvi pogled malce višje kot pri 'starejšem' 308, vendar pogled na seznam opreme razkrije pomembno razliko: novi 308 ima vselej (torej tudi pri osnovni opremi) klimatsko napravo, tempomat, omejevalnik hitrosti in radio s CD-predvajalnikom ter z možnostjo poslušanja datotek MP3. Podobno kot predhodnik pa ima vsak 308 serijsko čelni varnostni blazini, stranski varnostni blazini in stabilnostni sistem ESP, zato ste lahko z varnostjo vsaj na prednjih sedežih več kot zadovoljni. Od Accessa pa so paketi opreme Active, Allure, GTi in Sportium seveda še bolje založeni.
So spremembe dovolj velike, da pritegnejo, ali so bili pri Peugeotu premalo drzni? Privrženci levčkov bodo trdili, da 308 s svojo zračno notranjostjo ostaja merilo v tem razredu, nasprotniki te francoske znamke pa, da z novo masko in drugačnimi lučmi pač niso navdušili. Najpomembnejši pa so nevtralni kupci – ti bodo odločili, ali so bili pri Peugeotu s spremembami uspešni.
besedilo: Aljoša Mrak, foto: Peugeot
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem