Vozili smo: Škoda Octavia - Vse kar povprečna družina potrebuje? No, še malo več ...

17. 5. 2024 | Gregor Žvab
Deli

Škoda Octavia je na slovenskem trgu tako priljubljena, da je bila lani najbolje prodajan avto pri nas. Podobna zgodba se nadaljuje tudi v letošnjem letu, zato je posodobitev Škodinega paradnega konja težko pričakovana tudi na sončni strani Alp.

Po prve vtise prenovljene Octavie smo se sicer odpravili najprej k našim severnim sosedom na Dunaj, od tam pa smo se po slikovitih in zavitih cestah odpeljali preko češkega vinorodne pokrajine do idiličnega mesta Mikulov. Ceste pa ravno pravšnje za preizkus kraljice Škodinih prodajnih številk. Ampak, za začetek k osnovam ...

Kaj je novega?

Na prvi pogled se Octavia ni kaj dosti spremenila. Pozorno oko bo opazilo nekaj sprememb na sprednjem delu, predvsem pri žarometih, malenkost popravljen je tudi zadnji odbijač. Razen tega pa boste morali posodobitve zunanjosti iskati s povečevalnim steklom. Zato pa se glavnina »popravkov« skriva pod kožo prenovljene Octavie.

Škoda

Morda lahko začnem tale pregled novosti kar pri najbolj očitnem, žarometih. Gre za drugo generacijo matričnih LED žarometov, ki nosijo tudi drugačen svetlobni podpis. Oblika dveh, recimo temu puščic, Octaviji precej dobro pristoji in je tako še bolj prepoznavna. Tudi pri običajnih LED žarometih je svetlobni podpis nekoliko spremenjen, saj se del žarometov »zareže« v spodnji del odbijača. Iz njega so izginile tudi meglenke, ki so sedaj del žarometov.

Deček na fotografiji je eden najbolj znanih “mafijcev” na svetu. Ga prepoznate?

Ena pomembnejših novosti pa je povsem nov info zabavni sistem, ki je zdaj prevzel izgled in funkcionalnost »večjih bratov in sester«. Izboljšana sta odzivnost in prilagodljivost, prav tako pa so razširjene funkcije storitve MyŠkoda, preko katere lahko sedaj, recimo, plačujete parkirnino neposredo preko sistema. In da, deluje tudi v Sloveniji.

Sistemu pri komunikaciji z voznikom in potniki lahko pomaga tudi umetna inteligenca, integrirana v »asistentko« Lauro (na voljo bo kasneje v letošnjem letu), vse skupaj pa se sedaj kaže tudi na (opcijskem) večjem 13 palčnem zaslonu. USB-C vtičnice zdaj zmorejo polnjenje s 45 W moči, kar je dovolj tudi za zelo spodobno napajanje prenosnih računalnikov (preverjeno).

Še bolj trajnostno naravnana

Škoda

Veliko pozornosti so namenili tudi trajnostnim materialom, ki so jih uporabili med drugim tudi na dežniku v voznikovih vratih, ter (legendarnem) strgalu za led v pokrovu odprtine za točenje goriva. Posledično slednji ni več prozorno zelene barve, temveč je siv. Zanimiv je tudi način barvanja usnja. Konjak rjavo barvo namreč pridobivajo brez kemikalij, iz kavnih oluščkov, medtem ko zrna zagotavljajo kavo v Škodinih tovarnah.

Razširjeni in posodobljeni so tudi varnostni sistemi, pa tudi motorji, ki so zdaj bolj varčni in ekološko sprejemljivejši. Kombinacija dizelskega motorja in samodejnega menjalnika bo najbrž še vedno med bolj zaželjenimi, a tudi bencinska ponudba zagotovo ne razočara. Za začetek bo sicer pri nas na voljo z bencinskim motorjem in tako ročnim, kot tudi samodejnim menjalnikom, pri čemer gre v slednjem primeru za blagohibridno različico, medtem ko je dizel spojen (za zdaj) le s samodejnim menjalnikom.

V obeh primerih gre za agregata z močjo 110 kilovatov (150 KM). Ostala motorizacija, vključno z modelom RS, ki bo po novem le bencinski, bo na voljo kasneje. Celoten razpon moči prenovljene Octavie bo tako od 116 do 265 konjskih moči. Ob prenovi so posodobili tudi volanski mehanizem ter uravnavanje podvozja DCC.

Kje je priključni hibrid?

Pride, ampak kasneje. Pri Škodi namreč pripravljajo Octavio z novim hibridnim sklopom, ki so ga predstavili s Kodiaqom in Superbom in (1.5 TSI in elektro motor) ter obljublja preko 100 kilometrov električne avtonomije. Kdaj, pa niso želeli povedati.
Gregor Žvab

Poenostavljeni paketi opreme

Prenovili so tudi pakete opreme, pri čemer so na voljo trije, Essence, Selection in Sportline, znotraj prvih dveh pa je možno kombinirati tudi šest različnih slogov notranjosti, upoštevajoč izvedenki Sportline in RS pa se ta številka dvigne na devet.

Sodobna Octavia je na trgu že 28 let, v tem času pa so jih prodali že več kot sedem milijonov. Da je zgodba o uspehu govori tudi aktualna generacija, ki je bila lani najbolje prodajan avto v Sloveniji, ta primat pa vzdržuje tudi v uvodnih mesecih letošnjega leta. S prenovo se kaj lahko zgodi, da bo Octaviji uspel zaporedni uspeh, saj cenovno ostaja v okvirjih, začrtanih pred osvežitvijo.

Pri nas je tako 1.5 TSI motor s kombilimuzinsko različico in boljšim paketom opreme Selection na voljo za  27.129 evrov, doplačilo za izvedenko Combi pa znaša dobrih 700 evrov. Dizelska Octavia se trenutno začne malenkost pod 30 tisočaki. Za paket Sportline bo treba dodati od štiri do pet tisoč evrov.

Gregor Žvab
Prva Octavia je na ceste zapeljala leta 1959 in tako letos praznuje 65 letnico. Naredili so jih 360.000, z eno izmed njih pa smo se imeli čast zapeljati tudi ob predstavitvi aktualne Octavie. In občutek? Predvsem zanimiv. Kot da bi stopil v časovno kapsulo. Je pa nekaj jasno, ... Čehi so bili že takrat ... Simply Clever.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"