Camry, dolgo se že nismo videli

Toyotin Camry se po 14-letni pavzi vrača na evropska tla v svoji osmi generacijski izdaji. Tokrat izključno s hibridnim pogonskim sklopom.

Toyota ne bi bila na položaju enega od vodilnih svetovnih avtomobilskih proizvajalcev, če ne bi k nekaterim spremembam pristopila s precejšnjo mero poguma in samozavesti. To, da je Auris menjal Corollo in nato spet Corolla Aurisa ter da je Avensisa zdaj zamenjal Camry, so tvegane poteze z vidika zavedanja znamke med kupci, a Toyota trdno stoji za svojimi odločitvami.

Spomnimo, Camryja so predstavili daljnega leta 1982 in je bil osem generacij prisoten na več kot 100 trgih po svetu, kjer je dosegel izjemne prodajne uspehe. Pravzaprav, z več kot 19 milijoni prodanih primerkov velja za enega od najbolj prodajanih avtomobilov na svetu. No, v zadnjih 14 letih ga je v Evropi nadomeščal Avensis, ki se je težko kosal s številno konkurenco na majhnem kosu kolača, imenovanem limuzinski segment.

Nova generacija Camryja je dejansko zasnovana popolnoma od temeljev, za to pa se uporablja nova, globalna platforma TNGA, na kateri med drugim nastajata Corolla ter RAV4. Po načelu prvega moža Toyote, Akia Toyode, ki zapoveduje: “No more boring cars”, je tudi Camry prevzel nekatere smernice te ideologije, a vseeno ne toliko, da bi ga lahko označili za športno naravnan avto. Namreč, Camry je v prvi vrsti poslovna limuzina, ki ji ustrezata eleganten videz in umirjen karakter. Vse linije na avtu so uglajene, dobra končna izdelava in kromirani zaključki pa napeljujejo k simpatiziranju s premijskim razredom.

Enako velja za notranjost. Sicer je zaznati malce ameriškega pridiha pri oblikovanju armaturne plošče, a so zato materiali, izdelava in nabor opreme precej bolj naravnani po željah evropskih kupcev. Sicer pa je kabina izjemno prostorna, kar nam obljublja že podatek o 2.825 milimetrih medosne razdalje. Voznik in sovoznik bosta deležna obilice prostorskih centimetrov in udobja, saj je skoraj vse podrejeno temu. Okej, boste rekli, zato pa na zadnji klopi ostane malo prostora. Se hecate? Medtem ko Škodinega Superba postavljali za merilo pri prostornosti na zadnjih sedežih, je lahko zdaj tudi drugače. Namreč, tudi če voznik izrabi ves nabor centimetrov za vzdolžni pomik sedeža, bo zadaj za kolena prostora dovolj. Če pa si med dodatno opremo izberete izdaten salonski paket, boste prek opravilne ploščice v naslonu za roko sami odločali o temperaturi, položaju sedeža, senčnikih itd. Bogata oprema je seveda eden od magnetov, ki bo privabljal kupce k Toyoti. V nabor serijske opreme tako spada njihov komplet pomagal Safety Sense, ki zajemajo pripomočke, kot so radarski tempomat, sistem za zaznavanje pešcev ter preprečitev trka, opozorilnik za zapustitev voznega pasu, samodejno prilagajanje snopa dolgih luči, kamera za vzvratno vožnjo itd.

Če bi nam kdo pred desetimi leti rekel, da bo na trg poslal limuzino brez dizelskega motorja, bi takrat rekli, da je nor. A pri Toyoti so storili ravno to. Camry bo na voljo izključno s hibridnim pogonskim sklopom, ki ponudi 218 'konjev' sistemske moči. Če razčlenimo: v tem 'kompletu' so štirivaljni 2,5-litrski bencinar, ki dostavlja 177 'konjev' ter 221 njutonmetrov navora, elektromotor, ki se napaja iz 6,5 kWh baterije Ni-MH, pa pripomore še 88 kilovatov moči. Za prenos na kolesa skrbi neskončnostopenjski menjalnik CVT, Camry pa se lahko pohvali s številkami, kot sta 8,3 sekunde do 100 kilometrov na uro ter 180 kilometrov na uro končne hitrosti. Po 'hišnih' specifikacijah naj bi poraba goriva znašala okoli 4,4 litra na 100 kilometrov, po podatkih iz potovalnega računalnika po končani prvi vožnji pa je precej bolj verjetna številka tam nekje med petimi in šestimi litri.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del