TRD je okrajšava za oddelek Toyota Design Development. S paketom opreme za GT86, ki so ga pokazali na pariškem salonu, omogoča res skoraj samo to – spremenjen videz.
Toyota je svoj oddelek TRD ustanovila že davnega leta 1954, a je ves čas ostal zgolj na domačem trgu. Njihovega dela do zdaj v Evropi nismo poznali. Z novim lahkim športnim GT86 se stvari spreminjajo – ker je avtomobil namenjen predvsem ljubiteljem, ki se z GT86 ne bodo vozili zgolj v službo ali pa tja sploh ne. S številnimi deli, ki so namenjeni aerodinamičnim in voznodinamičnim izboljšavam, bodo omogočili, da bo vsak lastnik GT86 zase izbral tisto, kar se mu za lastno uporabo zdi najbolj potrebno.
Deli za namestitev oziroma spremembe na karoseriji bodo na voljo v beli ali črni barvi, lahko pa tudi zgolj z osnovnim premazom, kar omogoča lastne barvne kombinacije. Med vsemi temi deli se zdi najzanimivejši difuzor iz nerjavečega jekla, ki učinkovito zmanjša odstopanje zadnjega dela karoserije pri večjih hitrostih in s štirimi majhnimi, kot ribje plavuti izoblikovanimi spojlerji učinkovito usmerja upor zraka ter izboljšuje stabilnost pri vožnji naravnost. Zanimivo je, da so ta difuzor razvili kar konstruktorji GT86 s Tecujem Tado na čelu, glavnim konstruktorjem avtomobila. »Pri delu v vetrovniku smo ugotovili, da lahko z majhnimi dodatki na karoseriji precej izboljšamo njeno aerodinamično učinkovitost. Predvsem gre za to, da smo marsikaj uporabnega ugotovili že med delom pri našem projektu formule 1, s katero žal nismo prav nikoli okusili slasti zmage. A pri načrtovanju običajnih avtomobilskih konstrukcij so aerodinamični izsledki lahko zelo učinkoviti,« pravi Tada.
Poleg aerodinamičnih dodatkov so na avtomobilu seveda najbolj vidna sprememba tudi drugačna, 18-palčna platišča. Ta so iz kovane litine, predvidena pa so tudi za to, da se skladajo z novimi zavornimi čeljustmi. Kot drugo možnost pri Toyoti ponujajo platišča iz lite snovi z desetimi naperami podobnega videza, kot so jih do zdaj izdelovali pri TRD.
Vpliv na dinamično obnašanje avtomobila imajo seveda deli za nadomestitev serijskih delov obes. Novi blažilniki in vijačne vzmeti omogočijo, da se višina od tal spremeni, blažilniki pa so tudi nastavljivi, da se lahko prilagodijo različnim potrebam posameznih cest (predvsem za uporabo na krožnih stezah). Za boljšo stabilnost karoserije in manjše zvijanje tokrat sploh kot prvi avtomobilski izdelovalec predstavljajo vratni stabilizator. Gre za dodatek, ki poveča trdnost v bokih karoserije in tako za malenkost popravi obnašanje avtomobila. Po načelu: boljša trdnost – boljša vodljivost in lega na cesti.
In kakšni so vtisi z vožnje s Toyoto GT86, oplemeniteno z vsemi dodatki TRD? Treba je imeti res izostrene čute, da lahko kar na oko in brez pomoči štoparice zaznamo spremembe v obnašanju. Seveda je že zaradi spremenjenih koles (z nekaj širšimi in bolj 'športnimi' gumami) občutek v ovinkih drugačen, kar je najbrž tudi posledica tršega podvozja. Toyote GT86 pa ne spremeni v temelju, ta še vedno ostaja avtomobil, s katerim lahko brez večjih težav uživate.
Besedilo: Tomaž Porekar
TRD – dodatni deli
Prednji spojler
Bočna spojlerja
Spojler na pokrovu prtljažnika
Spojler na zadnjem odbijaču
Okraski na izpušnih ceveh
Zadnji difuzor
Komplet zavornih čeljusti monoblock
Neposredna zavorna povezava
Komplet blažilnikov
Komplet vijačnih vzmeti
Komplet stabilizatorjev
Povezava zgornjih pritrditev vzmetnih nog
Vratni stabilizator
Pokrov hladilnika
Pokrov oljnega filtra
Športni oljni filter
Športni zračni filter
Pokrov lija posode za gorivo
Ročica menjalnika (za ročni in samodejni menjalnik)
Nalepka TRD
Gumb za zagon avtomobila
Platišča iz kovane ali lite lahke litine
Okvir prednje registrske tablice
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem