Vozili smo: Višje, hitreje, dlje: Volkswagen Golf Variant GTD, Alltrack in Variant R

12. 7. 2015
Deli

Golf je pri Volkswagnu središče vsega dogajanja, pa čeprav so poleg njega v ponudbi še številni drugi modeli. A tako široke ponudbe, kot je pri Golfu, ni nikjer drugje.

Višje, hitreje, dlje – tako so pri Volkswagnu opisali novinarsko predstavitev treh novih različic Golfa. Vsem trem je skupno to, da gre za karavansko karoserijo, da so torej Varianti. Pravzaprav so res, le da so pri tistem, ki je opredeljen kot višji, to oznako opustili in je le Alltrack. Ime je seveda znano, saj so že prejšnji rod Passata, ki je primeren za vožnjo po terenu, pri Volkswagnu imenovali tako. Doslej je bilo med več kot 30 milijoni vseh Golfov dva milijona takšnih s karavansko karoserijo, z oznako Variant.

Volkswagen ponudbo Variantov pri Golfu razširja z močnejšima modeloma, bencinskim s 300 'konji' ter GTD-jem s 184 'konji'. Alltrack pa so si pri Volkswagnu zamislili kot osebni avtomobil in terenec v enem – torej lahko rečemo, da ga imajo za idealnega križanca! Alltrack bo nasprotno kot pri zrcalnem modelu Seata, torej Leonu X-Perience, in podobno kot pri Škodi Octavii Scout imel zgolj štirikolesni pogon. Ob tem je razdalja od tal do spodnjega roba avtomobila povišana za 20 milimetrov (v primerjavi z običajnim Golfom). Alltrack bo postregel z motorji s štirimi različnimi zmogljivostmi, tremi TDI-ji in enim TSi-jem. Pri tem je najmočnejši, dvolitrski TDI s 184 'konji', enako zmogljiv kot običajni Variant GTD. Razlika med njima je v tem, da GTD lahko moč zanesljivo spravi na cesto ter se izkaže kot hiter potovalni avtomobil, ki je hkrati tudi zelo gospodaren z gorivom. V Alltracku pa je seveda združen s štirikolesnim pogonom in šeststopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, kar zagotavlja odlične lastnosti tudi za vožnjo po terenu. GTD Variant je zelo hiter, celo 231 kilometrov na uro zmore, v različici s šeststopenjskim ročnim menjalnikom pa v normnem povprečju porabi zgolj 4,4 litra goriva na 100 kilometrov.

Golf GTD se od drugih turbodizelskih Golfov razlikuje po poudarjeni športnosti v vseh pogledih, pri videzu, opremi notranjosti ali pripravi podvozja. Variant GTD ima enak zadek kot drugi Varianti (v nasprotju s petvratnim GTD-jem, ki ima drugačnega). Ločimo ga lahko zgolj po kromiranih izpušnih ceveh in napisu na zadku. Precej bogata je tudi oprema, serijsko ima biksenonske žaromete, 17-palčne kolesne obroče ter radio Composition Touch.

Od danes velika sprememba pri iPhonih

V povsem drugo smer je šla zasnova R Varianta. Dvolitrski turbobencinski TSI zmore kar 300 'konjev', za primeren prenos moči na cesto skrbi štirikolesni pogon, dobavljiv je zgolj s šeststopenjskim dvosklopčnim menjalnikom (DSG). Ob 250 kilometrih na uro nadaljnje dirjanje prepreči elektronska zapora, do 100 kilometrov na uro pospeši zgolj v dobrih petih sekundah. Golf R Variant je izdelek posebnega hčerinskega podjetja Volkswagen R GmbH. Tam se ukvarjajo tako s pripravo hitrih serijskih različic kot tudi s posebnimi športnimi Volkswagni. Zdaj so se prvič lotili tudi bolj 'tovornjaške' različice Golfa R. Seveda je namenjen tistim, ki hočejo biti hitri. Takšen vtis pusti R Variant tudi v preizkusu na dirkalni progi. Dirkališče Ascari v bližini Ronde na jugu Španije je postavil nizozemski zanesenjak za vse hitrosti Klaas Zwart (in uspešen podjetnik), načrt za dirkališče pa je prispeval najuglednejši arhitekt te vrste Hermann Thilke. Obnašanje Golfa R s podaljšanim prtljažnim zadkom je tudi na dirkališču presenetljivo športno, vodljivost odlična, progresivni volanski mehanizem, štirikolesni pogon in močan motor pa omogočajo prav zabavno in hitro vožnjo. Pri tem se kot dobra pomoč pri pospeševanju iz ovinkov izkaže elektronski diferencial XDS+ (spredaj in zadaj), ki lahko tudi zavre notranji kolesi in omogoči učinkovitejše zavijanje. Tako kot Golf R ima tudi R Variant dodatno elektronsko pomoč ESC s športnim programom. Tisti, ki jih ESC moti, ga lahko celo povsem izključijo. Podvozje je prirejeno tako, da je Variantovo dno za 20 milimetrov bliže cesti, kar tudi prispeva k boljši legi, blaženje je prilagodljivo. Vodja zasnove celotnega Golfa R pri Volkswagnu Guido Sever je ob tem dejal: »Glede stabilnosti in doseganja hitrosti nas je R Variant presenetil, saj bi bil, če ne bi imel elektronskega omejevalnika, celo hitrejši od petvratnega.« Serijsko je obut v 18-palčna kolesa, v dodatni opremi so za palec večja.

Pri vseh različicah Varianta je seveda prtljažnik enako velik, in to dobesedno: 605 litrov prtljage je kar precej, če še to ni dovolj, bo pomagalo preklapljanje naslonjal zadnje klopi.

Golf Alltrack se tokrat pojavlja povsem na novo. Volkswagen je ponovil tisto, kar se je kot uspešno že izkazalo pri Passatu. Iz karavanskega Golfa je torej pripravil terenca.

Golf Alltrack smo lahko preizkusili po precej zahtevnem terenu, kjer je presenetljivo spreten plezalec. V pomoč mu je štirikolesni pogon, še bolj pa elektronske diferencialne zapore XDS+ (z drugačno programsko podporo kot pri R). Alltrack ima tudi dodatek za samodejno nadziranje spuščanja avtomobila po strmih klancih (kjer stalno hitrost lahko izberemo, elektronika pa nato avtomobil spušča samodejno). Za štirikolesni pogon je zadolžena sklopka Haldex (petega rodu), ki kot sredinski diferencial deluje na zadnjem paru koles. V primeru običajne vožnje deluje le prednji pogon, ob razlikah hitrosti vrtenja prednjih in zadnjih koles se vklopi štirikolesni pogon, elektronika po potrebi uravnava razmerje navora med prednjima in zadnjima kolesoma. Za vožnjo po terenu izberemo poseben program (prek izbire voznega profila na infozabavnem zaslonu na sredini armaturne plošče). Alltrack bo navzven zagotovo dobro prepoznaven. Ne le da je višje nasajen, tu so tudi drugačni odbijači z drugačnim videzom maske, zaščito podvozja, plastičnimi oplatami okoli odprtin blatnikov, pragom, 17-palčnimi kolesnimi obroči, srebrnima strešnima prtljažnima letvama ter seveda napisom Alltrack. Tudi notranjost ima nekaj samo za Alltrack značilnih dodatkov, z usnjem obložena volanski obroč in prestavna ročica ter spremenjene obloge notranjosti.

Potem ko pri predzadnjem rodu Golfa njegova karavanska različica ni bila preveč priljubljena, se zdi, da bo zdaj drugače. S številnimi možnostmi izbire bodo res lahko prišli na račun skoraj vsi tisti, ki iščejo dovolj prostoren in zmogljiv avtomobil. Za vse druge je tu navsezadnje že Golf Sportsvan, prihajata pa še Touran (letošnjo jesen) in Tiguan (pozimi).

Besedilo Sebastjan Plevnjak foto tovarna

Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji