Na lepše

Ljudje smo si različni. Enim je všeč to, drugim ono, najraje pa imamo tisto, kar je naše.

Še kako pomembno je to, ko se odločamo za dopust. Vsi bi dopustovali v razkošni vili, a kaj, ko je peklensko draga. Potem je na vrsti odrekanje – odvzeti kakšno zvezdico ali plačati (pre)več. Pa tudi tu ni pravila – v dobri veri je marsikdo že doplačal precej več, kot je hotel, potem pa – razočaranje. Seveda ni treba razlagati, kako zoprno je potem preživljanje dopusta. Nekaj, česar se veselimo malodane vse leto, postane nekaj, na kar hočemo kar se da hitro pozabiti.

Rešitev? Ena od njih je zagotovo avtodom. Z njim imamo vse, kar potrebujemo, vedno na dosegu roke, predvsem pa točno vemo, kaj nam avto – beri hiša – ponuja.

Dve osebi lahko spita z zaprto streho, dodatni dve si morata odpreti spalnico v zgornjem nadstropju.

Dve osebi lahko spita z zaprto streho, dodatni dve si morata odpreti spalnico v zgornjem nadstropju.

Volkswagen

Seveda je tudi tu izbira precejšnja. Lahko se odločimo za več prostora in žrtvujemo vozne lastnosti, lahko spimo bolj asketsko in se vozimo gosposko. Lahko pa izberemo srednjo različico, ki na najvišji možni ravni ponuja oboje. Tudi tu je seveda izbira individualna, a z več kot 175.000 prodanimi primerki skozi štiri generacije se samovoljno ponuja Volkswagen California. Predvsem zato, ker je oblikovno na ravni kombija, torej Transporterja oziroma, če želite, Multivana, s čimer so zagotovljene odlične vozne lastnosti, predvsem pa ga lahko parkiramo v malodane vsako parkirno hišo na svetu. Zagotovo se je že kdaj pred vami znašel velik in okoren avtodom, ki vam je potovalno hitrost precej omejil in zaradi njegove velikosti ste ga na zaviti cesti težko prehiteli. Verjetno ste si takrat (tako kot avtor sam) dejali, da s tako velikim in okornim vozilom nikoli ne boste povzročali gneče na cesti.

Preurejala garažo in našla skrivnostne stopnice. “Naj pokličem policijo?”

V primerjavi s predhodnikom nova California 6.1 (oznako 6.1 je podedovala po zadnji prenovi vseh različic osnovnega Transporterja) pri samem bivanju ne prinaša revolucionarnih sprememb. Tega, kar deluje, se pač ne spreminja, in to pri Volkswagnu seveda vedo. Je pa seveda res, da si kupci oziroma uporabniki želimo maksimalnega udobja in ugodja ne samo v vožnji, temveč tudi pri bivanju. In prehranjevanju oziroma pripravi hrani. Bolje opremljene različice že serijsko ponujajo kuhalni prostor, zdaj pa je prvič kuhinja na voljo tudi v osnovni različici Beach.

V primerjavi z razkošnejše opremljenimi izvedbami Californie, v katerih dobite zajeten kuhinjski blok skupaj s hladilnikom in kuhinjskim lijakom, je v osnovni različici Beach Camper na voljo zložljiva mini kuhinja z enim kuhalnikom in improviziranim lijakom. In zakaj je to pomembno? Zato, ker je lahko različica Beach Camper v tretji vrsti opremljena s trisedežno klopjo, to pa pomeni, da se lahko na pot poda petčlanska družina. Pri preostalih različicah je namreč zadnja klop namenjena zgolj dvema osebama. Kuhinja v različici Beach Camper je opcijska, če se kupec zanjo ne odloči, pa lahko namesto nje prvič doslej (v različici Beach Tour) izbere drsna stranska vrata tudi na levi strani avtomobila.

Osnovna kuhinja v različici Beach Camper.

Osnovna kuhinja v različici Beach Camper.

Volkswagen
Kot doslej bo nova California na voljo s tremi paketi opreme (Beach, Coast in Ocean), pri čemer pa je vse mogoče individualno nadgraditi.

V prenovljeni Californii 6.1 je precej izboljšanja tudi dvižna streha. Jasno, z njo se pridobi prostor za dodatno posteljo pod oblaki, ki ga pri bolje opremljenih različicah opravi elektrohidravlični pomik, sprožen s pritiskom gumba v kabini. Tudi sicer je kabina okrašena s kar nekaj tehničnimi bombončki, med katerimi moramo posebej navesti nov elektronski modul za upravljanje pametnega doma – od ogrevanja, prižiganja/ugašanja luči, polnjenja in ne nazadnje odpiranja zgornjega nadstropja.

A bolj kot z bivalnim prostorom se nova California lahko pohvali z voznostjo in motorji. Tako kot celotna Transporterjeva paleta je tudi California zdaj na voljo z novim elektromehanskim volanskim mehanizmom, ki je nujen, da je lahko avto povezan s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi. Ob tem ne gre zanemariti dejstva, da je mogoče izbirati med tremi zmogljivostmi (110, 150 ali 199 ‘konj’) dvolitrskega TDI motorja, pri čemer srednja lahko, močnejša različica pa že serijsko sodeluje s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom DSG ​in pa opcijsko tudi s štirikolesnim pogonom.

Razkošje, če si privoščiš boljšo opremo.

Razkošje, če si privoščiš boljšo opremo.

Volkswagen

Vse omenjeno je dovolj, da je California 6.1 brezkompromisni potovalnik. O tem smo se prepričali med tridnevnimi testnimi vožnjami po vzhodni Kanadi, kjer smo v slabih treh dneh prevozili več kot 600 kilometrov. Sicer smo preizkušali najmočnejšo različico, a vseeno lahko brez težav zatrdim, da je na svetu malo avtodomov, ki se lahko pohvalijo s podobno agilnostjo. A brez skrbi, California 6.1 ni odlična samo v vožnji, ampak se da z njo tudi živeti. In to celo pri zelo nizkih temperaturah. Tudi o tem smo se prepričali, saj se je prvo noč živo srebro gibalo okoli ničle, notranjost te premične garsonjere pa je bila kljub temu prijetno ogreta.

Morda je prostora v bivalnem delu res bolj malo, a se zato California pelje dobro kot le redki, če sploh, drugi avtodomi.

V prvi uri

1 minuta:

Za volanom nimaš občutka, da prevažaš garsonjero.

60 minuta:

Kanadčani so nas ustavljali in se zvedavo muzali okoli potovalnika.

1. noč:

Zunaj je bila skoraj ničla, a sobica je bila prijetno topla.

1. Jutro.

V Californii 6.1 pogrešam WC in notranji tuš. Zunanji pri nizkih temperaturah ne pomaga kaj dosti!

ZNAČILNOSTI:

Moč: od 81 do 146 kW

Menjalniki: 6-stopenjski ročni/7-stopenjski samodejni

Število potnikov: do 5

Število postelj: 2, zgornja z možnostjo popolnega odpiranja baldahina in spanja pod milim nebom.

Cena: Od 44.974 do 79.990, že naprodaj

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"