Volkswagnov električni Golf, e-Golf, sicer (razen na Norveškem) nikoli ni bil prodajni zvezdnik pri električnih vozilih, je pa že od začetka za marsikaterega električnih vozil željnega kupca predstavljal zanesljivo izbiro.
Baterija z 22 kilovatnimi urami v kombinaciji z ne najbolj učinkovitim pogonom je poskrbela, da je bil e-Golf na papirju v primerjavi s konkurenco, ki je že zmogla tja proti 200 realnim kilometrom dosega, pač v zapostavljenem položaju.
Resnični doseg med 200 in 220 kilometri
Uradni doseg novega e-Golfa je 300 kilometrov. A doseg po zastarelem, nerealnem standardu NEDC je seveda povsem pravljična številka – v realnosti se bo ta gibal nekje med 200 in 220 kilometri. Nekaj zaslug za to ima malce bolj učinkovita pogonska tehnika, večino pa nova baterija, ki ima (ob enakem volumnu in le malce večji masi) krepko večjo kapaciteto. Ta se je s 24,2 kilovatne ure povečala na kar 35,8 kilovatne ure uporabne kapacitete.
Nova pa ni le baterija, ampak tudi motor. Ta zdaj zmore 136 na mesto 115 ’konjev’, in ker so inženirji optimizirali tudi inverterski sklop, je poraba sedaj nižja. Koliko? Dovolj, da tak e-Golf zmore tudi ob bolj živahni vožnji (in vožnji na avtocesti) zlahka prevoziti 200, lahko pa tudi več kot 220 kilometrov z enim polnjenjem.
E-Golf ima še vedno možnost polnjenja na hitrih polnilnih postajah standarda CCS (a z le 40 kilovati moči), poleg tega pa ima vgrajen 7,2-kilovatni polnilec za polnjenje z izmeničnim tokom.
Z upoštevanjem subvencije eko sklada za dobrih 32 tisočakov
Pri nas bo e-Golf nadpovprečno dobro opremljen, saj je najzmogljivejša navigacija Discover Pro že v serijski opremi, ob upoštevanju subvencije Eko sklada pa tako e-Golf v osnovi kupca stane dobrih 32 tisočakov.
Vse o novem e-Golfu lahko preberete v novi številki Avto Magazina, ki je v prodaji od 13. aprila.
Dušan Lukič
foto: Volkswagen
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji