Svetovna prodajna uspešnica je zdaj na voljo z novo trdo streho. Nismo daleč od resnice, če jo označimo za najlepšo doslej.
Pri Mazdi še naprej poudarjajo, da v njihovih avtomobilih voznik ni nikoli sam. Predvsem zato, ker sta voznik in avto eno. Če kje, potem to zagotovo velja v Mazdi MX-5. Voznik je ob zaprti strehi povezan z avtomobilom, med vožnjo z odprto streho pa, karikirano, z vsem svetom. Okolica je na dosegu roke, veter, ki gre skozi lase, občutek le še poudarja.
13-sekundni striptiz le do hitrosti 10 km/h
Do zdaj je veljalo, da je MX-5 čistokrvni roadster, torej športni dvosedežni avtomobil z možnostjo odpiranja bodisi mehke ali trde strehe, a različica RF je nekaj povsem novega. Seveda novega za svet Mazde MX-5. Ta je od leta 1989, ko je prvič zapeljala na ceste, večino od več kot milijona kupcev osvojila predvsem z zložljivo mehko streho. Vmes je sicer bila na voljo tudi s trdo streho, a prodaja zadnje je bila bolj ko ne zanemarljiva.
Zdaj pa je Mazda MX-5 dosegljiva v različici RF (Retractable fastback), kar naj bi pomenilo zložljiv športni zadek. In ne le zadek, kar cela podoba je resnično všečna. Z novo streho MX-5 namreč ni dobila le novega pomena, temveč tudi povsem novo obliko. Čeprav je streha zložljiva, se ne zloži v celoti, saj se ne zložijo bočne stranice, in MX-5 se tako prelevi v targo. Postopek traja 13 sekund, ne glede na to, ali se streha zapira ali odpira. Žal je postopek mogoče izpeljati le do hitrosti 10 kilometrov na uro, kar je bolj ko ne na mestu, saj je hitrost takoj, ko speljete, hitro višja od omenjene.
Manj vetra v laseh za 2.500 evrov več
Podoba je ob zaprti strehi torej zelo všečna, odprta streha pa prinaša dvojni plus. Prvi je oblika, drugi količina vetra v kabini. Jasno, pravih ljubiteljev roadsterjev piš vetra ne moti, a za vse nedeljske voznike ga je običajno preveč. V MX-5 RF ga je predvsem zato, ker zadnji konec strehe ni zložljiv, bistveno manj. Zložita se streha in zadnja steklena (in ogrevana) šipa, kar zadostuje, da voznik uživa v okolici, pri tem pa je vrtinčenja zraka v potniški kabini vsekakor manj. Hkrati se je tako ob zmernem pihanju mogoče peljati s precej večjo hitrostjo.
Japonci pravijo, da različica RF predstavlja vrh ponudbe, zato ne bo na voljo z vsemi opremami, odpadle bodo predvsem osnovne. V primerjavi s primerljivo različico običajne MX-5 bo RF dražja za približno 2.500 evrov, a kupec ne bo dobil samo drugačne strehe, temveč tudi nasploh boljšo serijsko opremo.
Ja, tudi s samodejnim menjalnikom!
Prvič v zgodovini Mazde MX-5 bo v Evropi avto na voljo tudi s samodejnim menjalnikom. Kot v večini primerov bo zanj v Sloveniji treba doplačati približno 2.000 evrov, dosegljiv pa bo le v različici z močnejšim motorjem. Prestavljanje s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom je mogoče tudi prek obvolanskih ušes, kar še poudarja odlično vozniško izkušnjo. MX-5 je tako lahko igrača, a vseeno zahteva precej vozniške pameti. Pogon je namreč speljan k zadnjemu kolesnemu paru, zato je na mokri podlagi zabave lahko hitro več, kot si je voznik želi. Toliko več zabave pa je zagotovljene na suhi podlagi, ko MX-5 zmore resnično veliko, in to ne glede na izbrani menjalnik in motor, saj tudi šibkejšemu motorju in ročnemu menjalniku ne gre gledati v zobe.
Mazda MX-5 prinaša zavidljivo raven povezanosti podvozja, motorjev in menjalnika ter tudi v različici RF ostaja čistokrvni športnik, ki pa ni le to, ampak prav tako navdušuje z udobjem in prestižem.
besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Mazda
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?