Danes so znani po "mopedavtih", a njihova zgodovina vas bo pustila brez besed!

22. 3. 2023 | Miha Rušnik
Deli

Ob znamki Aixam najbrž najprej pomislite na tiste male, mestne avtomobilčke, vendar so v preteklosti izdelali tudi nekaj povsem drugačnega, nenavadnega in res izjemnega!

Ko govorimo o vožnji po makadamu in brezpotjih, naša prva misel niso športni kupeji z nizkimi strehami in motorji, ki so nameščeni za voznikom, pa vendar so se v zadnjem času pojavili tudi takšni "terenci". S tem ciljamo na Porschejevega 911 Dakar in Lamborghinijevega Huracana Sterrato, ki so ga v Italiji začeli izdelovati prejšnji mesec. Slednjega oglašujejo kot prvega terenskega superšportnika, ki ima pogon na vsa 4 kolesa in motor V10. Zato, ker so jih z V12 v takšnem avtomobilu prehiteli Francozi.

Pri Lamborghiniju bodo krstili novega superšportnika; tu so zadnje podrobnosti.

 

Zares redek

Leta 1983 ustanovljena francoska znamka Aixam je znana predvsem po t. i. mopedavtih. Leta 1992 so pod imenom Mega poskusili tudi z linijo običajnih avtomobilov, vendar je njihov prvi model bil vse prej kot to. Aixam Mega Track je bil športni kupe s štirimi sedeži, ostrimi karoserijskimi linijami in spodobnimi terenskimi zmogljivostmi. Zakaj ga ne poznate in ga še niste nikjer videli? Ker so izdelali zgolj med 5 in 10 primerkov.

Hiter kljub svoji teži

Francoskega posebneža je poganjal Mercedes-Benzov 6-litrski motor V12, spojen z avtomatskim 4-stopenjskim menjalnikom. Imel je 394 KM (290 kW) in 570 nM navora, kar je zadostovalo, da je do stotice pospešil v 5,8 sekunde in se premikal z največ 250 kilometri na uro. To mu je uspelo kljub nezavidljivi teži 2200 kilogramov.

Nenavadna božična darila: straniščna školjka in parcela na pokopališču

Lamborghini Diablo, ki so ga izdelovali v istem obdobju, je do 100 kilometrov na uro pospešil v 4 sekundah in pol in razvil najvišjo hitrost 325 kilometrov na uro.

Pravi terenec

Pogon na vsa 4 kolesa je imel le prvi primerek; zaradi proizvodnih stroškov so kasneje prešli na zadnji pogon. Da z njim ni bilo treba ostati na utrjenih poteh, je poskrbelo zračno vzmetenje, ki ga je lahko z 20,3 centimetra višine povišalo za dodatnih 12,7 centimetra. To je v kombinaciji z mesnatimi gumami na 20-palčnih platiščih zadoščalo, da so ga kot terenskega športnika oglaševali tudi, ko so opustili štirikolesni pogon.

Širši in daljši od ...

V tem avtomobilu lahko udobno sedijo 4 potniki, s čimer se lahko pohvali le malo avtomobilov podobne oblike. To je mogoče zaradi ogromnih dimenzij. V dolžino je meril 5,08 metra, širok je bil 2,22 metra in visok 1,44 metra. Tako je širši od Hummerja H1 in daljši od takratne generacije Mercedes-Benzovega S kupeja

Fotografije: Drive.com, promocijsko gradivo

 

Preberite še: Ruski avtomobilski trg in tamkajšnje avtomobilske tovarne vse bližje popolni katastrofi

Priporočamo tudi: Ne boste verjeli, kateri avto je bil v februarju najbolj prodajan

Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"