Nekateri avtomobilski konjički niso narejeni za 'čepenje' v muzeju! Se strinjate?
Nekateri izmed najbolj zgodovinsko pomembnih avtomobilov iz zbirke muzeja Indianapolis Motor Speedway (IMS) bodo na dražbi kmalu iskali nove lastnike. V sodelovanju z dražbeno hišo RM Sotheby’s bo Speedway premožnim avtomobilskim navdušencem ponudil kar 11 avtomobilov, vsi pa naj bi lastnike našli že to jesen. Med najbolj izjemnimi vozili na seznamu sta Mercedes-Benz W196 Streamliner ‘Monza’ iz leta 1954 in Ferrari 250 LM iz leta 1964.
Preberite še:
Mercedes-Benz W196
Mercedes-Benz W196 se lahko pohvali tudi z zavidanja vredno zgodovino, saj sta ga vozila tako Juan Manuel Fangio kot Stirling Moss. Fangio je z njim dirkal leta 1954 v Buenos Airesu, naslednje leto je za volan sedel Moss, vendar šele po tem, ko je W196 dobil svoj značilni aerodinamični dizajn. Moss je med Veliko nagrado Italije leta 1955 prav z Monzo dosegel tudi najhitrejši krog. Mercedes-Benz je vozilo podaril muzeju IMS leta 1965, njegova trenutna vrednost pa je ocenjena med 50 in 70 milijoni dolarjev.
Ferrari 250 LM
Ferrari 250 LM ima pomembno mesto v zgodovini Ferrari dirkalnih avtomobilov. Pod vodstvom dirkačev Mastena Gregoryja in Jochena Rindta je prav ta dirkalnik zmagal na sloviti dirki 24 ur Le Mansa leta 1965. Na novo zmago pa so v Marinellu čakali vse do lani, letos pa je italijanski žrebec ponovno slavil po zaslugi Ferrarija 499P. Ferrari 250 LM je v svoji karieri dirkal kar na osmih dirkah, od katerih je bila le ena krajša od 24-urnih vzdržljivostnih dirk. Trikrat je nastopil na 24 ur Le Mansa in štirikrat na 24 ur Daytone.
Izkupiček od dražbe avtomobilov bo namenjen muzejskemu skladu, kar bo zagotovilo dolgoročno finančno vzdržnost muzeja, obenem pa si v muzeju obetajo tudi prenovo prostorov in razstav ter bolj poglobljene in interaktivne prikaze zgodovine avtomobilizma.
Avtomobili, ki ne ustrezajo poslanstvu muzeja
"Čeprav ima muzej IMS na tisoče edinstvenih in zgodovinskih dirkalnih artefaktov, nekateri od njih – čeprav impresivni deli avtomobilske in dirkaške zgodovine – ne ustrezajo poslanstvu muzeja," so v muzeju zapisali v sporočilu za javnost: "Po tehtnem premisleku se je muzej odločil prodati zadnja vozila v svoji zbirki, ki niso neposredno povezana z dirko Indianapolis 500 ali z Indianapolis Motor Speedway."
Med drugim bodo na dražbi nove lastnike iskali še Ford GT40 Mk II iz leta 1966, ki je istega leta debitiral v Sebringu, Chevrolet Corvette SS Project XP64 iz leta 1957, ki je morda edini Corvette z ohišjem iz magnezija, in Mercedes Brookland-Semmering Rennwagen iz leta 1908.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"