Avtomobil, ki ga želi sam Jay Leno, a ga lastnik pod nobenim pogojem noče prodati

24. 8. 2024 | Nika Arsovski
Deli

Spoznajte Duesenbergov Model A!

Duesenberg je ime, ki odmeva med avtomobilskimi navdušenci in zbiratelji po vsem svetu. Gre za blagovno znamko, ki je s svojo ekskluzivnostjo in izjemno visokimi cenami pustila neizbrisljiv pečat v zgodovini avtomobilizma. Sprva so v podjetju izdelovali izdeloval letalske in morske motorje ter dirkalne avtomobile, leta 1919 pa so izdelali tudi prvi cestni avtomobil Duesenberg – Model A. To je avto, o katerem sanjajo najbolj prefinjeni zbiratelji, in eden izmed njih je tudi slavni Jay Leno, a kaj ko so tudi tistim z najdebelejšimi denarnicami sanje lahko nedosegljive.

Preberite še:

Duesenberg Model A je še dandanes ikona prestiža. Svoj čas je bil nadvse priljubljen med filmskimi zvezdami in najbogatejšimi ljudmi tistega časa, njegova cena pa je bila kar dvakrat višja od Cadillaca ali Packarda.

Model A, ki ostaja nedosegljiv celo za Lena

Zgodba o Modelu A se začenja s Samuelom Castlom, ki je bil svoj čas zelo pomemben politik in je Duesenbergu naročil izdelavo avtomobila, ki bi ustrezal njegovim potrebam. Tako se je rodil prvi Model A, ki je imel vgrajen vrstni osemvaljni motor – prvi serijsko proizveden motor te vrste. Z močjo 88 konjskih moči je bil najmočnejši motor, nameščen v cestnem vozilu tistega časa, saj so se ostali avtomobili ponašali s približno 40 do 50 konjskimi močmi. Poleg izjemnega motorja je bil avto opremljen z dirkalno tehnologijo – štirikolesnimi hidravličnimi zavorami.

Avtomobil, ki ga želi sam Jay Leno, a ga lastnik pod nobenim pogojem noče prodati
Vin Wiki

Avto je imel nekoliko nenavadno obliko – bil je črn, oglat in opremljen z mehanizmom za izpust izpušnih plinov skozi pokrov motorja, kar je omogočal ročaj v kabini. Zanj je bilo potrebno odšteti 6.500 dolarjev, kar ob današnji inflaciji znese približno 116.000 dolarjev oz. 105.000 evrov.

Ko je Duesenberg predstavil Model J, je Castle svoj avtomobil poslal nazaj v tovarno, da bi ga posodobili z deli Modela J. Inženirji so zamenjali blatnike in volan ter avto poslali nazaj na Havaje. Po Castlovi smrti leta 1959 je vozilo prešlo v roke Castlovega nečaka Jamesa, ki se je v 60. letih preselil v San Francisco. Avtomobil je tako postal njegov vsakodnevni voznik, saj se nikomur niti sanjalo ni o vrednosti, ki jo je imelo vozilo.  

Avtomobil v slabem stanju

Samuelov sin Jimmy Junior je avtomobil želel obnoviti, zato ga je odpeljal k strokovnjaku za restavriranje. Ta je avto popolnoma razstavili in ugotovili, da je zaradi let, preživetih v vlažnem in slanem okolju, v slabem stanju. Z veliko truda jim je uspelo obdržati kar največ originalnih delov, a restavriranje je trajalo vrsto let in bilo dokončano šele 2013.

Avto so nameravali predstaviti na prestižnem tekmovanju Concours d'Elegance v Pebble Beachu tistega leta, vendar so tik pred dogodkom ugotovili, da motor ne deluje pravilno. Odkrili so težavo na motorju, vendar ni bilo dovolj časa, da bi ga zapeljali v delavnico, zato so avto popravili kar na mestu.

Avto je kljub temu osvojil drugo mesto v razredu Duesenbergov. Lastnik nad rezultatom ni bil razočaran, avtomobil pa je padel v oči Jay Lenu, ki je bil prepričan, da si zasluži več. Ko ga je prvič ugledal je bil prepričan, da ga more imeti. Stopil je do Jimmyja Castleja in mu ponudil prazen ček z besedami: "Zapiši katerokoli številko." A kaj ko je dobil košarico. Jimmy se je namreč odločil, da bo Duesenberg ostal v družini, čeprav bi zanj verjetno iztržil krepko čez 13 milijonov.

Dobrodošli v vasi, kjer je vsako drugo vozilo superšportnik

Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"