Bi Vespa res lahko postala "žrtev evropskega zelenega dogovora"?
Vespa, ikonični skuter, je sinonim za italijanski dizajn, hkrati pa si je v vseh teh letih pridobila kultni status. Zdaj je na dobri poti, da postane uradno priznana kot del italijanske kulturne dediščine. Zgodba o uspehu Vespe se je začela pisati leta 1946, s serijsko proizvodnjo modela z motorjem prostornine 98 kubičnih centimetrov.
Preberite še:
Vespo je zasnoval italijanski inženir Corradino D'Ascanio na pobudo podjetnika Enrica Piaggia. Kot nekdanji oblikovalec vojaških letal je želel ustvariti preprosto, ekonomično in enostavno vozilo za upravljanje. Skuter je kmalu postal svetovni fenomen, priljubljenost pa je dosegla vrhunec, ko se je leta 1953 pojavil v filmski klasiki Rimske počitnice z Gregoryjem Peckom in Audrey Hepburn v glavni vlogi. Ta prizor se je takoj zapisal v kolektivni spomin Italijanov in postal del njihove kulturne dediščine.
Častno mesto v muzejih
Danes v Italiji deluje kar 597 Vespa klubov, ki združujejo okoli 90.000 navdušencev. Vespa je postala simbol italijanskega stila, svobode in lepote, prodaja pa se v kar 83 državah po vseh celinah. Je eden najbolj prepoznavnih izdelkov industrijskega oblikovanja na svetu, kar potrjuje tudi njena prisotnost v najprestižnejših muzejih moderne umetnosti, znanosti in tehnologije, vključno z Muzejem moderne umetnosti (MoMA) v New Yorku in Triennale Design Museum v Milanu.
Italijanski minister za promet Matteo Salvini si zato želi Vespo zaščititi pred morebitnimi omejitvami, povezanimi s prekomernimi emisijami izpušnih plinov. Relevantni predlog zakona, ki ga je pripravila njegova stranka Liga, pa je že v obravnavi v italijanskem parlamentu. Predlog zakona predvideva, da se Vespa Piaggio, ki je bila patentirana 23. aprila 1946, zaradi svoje simbolne vrednosti, izjemne kakovosti izdelave ter zgodovinske, umetniške in kulturne vrednosti, prizna kot nacionalna kulturna dediščina. Salvini poudarja, da je vključitev Vespe na seznam vozil nacionalnega interesa smiselna, saj bi s tem zaščitili dediščino, mit in italijanski simbol na dveh kolesih, ki je poznan in občudovan po vsem svetu.
Po Salvinijevih besedah namreč obstaja tveganje, da bo Vespa s svojim bencinskim motorjem postala "žrtev evropskega zelenega dogovora". Njegova stranka je zato letos že večkrat poskusila zaščititi Vespo. Na 23. april, obletnico patentiranja Vespe, je regionalni svet Toskane predlagal, naj se skuter prepozna kot del UNESCOVE svetovne dediščine. Podobne predloge sta podala tudi v regionalnih svetih Lombardije in Kalabrije.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?