Če bi vas morda srbelo skoraj 400 tisočakov, kolikor velja najnovejši KTM X-bow GT-XR, vam bodo zdaj lahko z veseljem ustregli pri uradnem zastopniku za to (avtomobilsko) znamko. Ime pa tudi ni neznano – Grand Auto je hrvaška podružnica izraelske Taavure, ki skrbi za uvozniške posle za cel kup znamk – med drugim tudi za Renault, Nissan, Dacio in MG.
Poznavalcem je seveda vse jasno – KTM seveda ne izdeluje samo motociklov, pač pa že od leta 2008 v svoji manufakturi pri Gradcu tudi avtomobile (sicer je ločeno podjetje z imenom KTM Sportscars). No, pravzaprav izdeluje en model v nekaj različicah. Bolje bi bilo, če bi rekel dva modela – z nekaj bolj ali manj različnimi verzijami. Vsi se imenujejo X-bow (beri: Crossbow) z dodatnimi oznakami. S predstavitvijo najnovejšega so pri uvozniku v Zagrebu slovesno naznanili začetek zgodbe s to znamko.
Dirkaški geni s cestnim blagoslovom
Že v prvi, izvirni verziji je bil to predvsem napol (milo rečeno) dirkaški avtomobil, ki je bil homologiran za uporabo na cesti in poseben zaradi svojega karbonskega monokoka ter odprte strehe brez vetrobranskega stekla. Ter seveda odprte zasnove in vdelanih sedežev (z le nastavljivimi pedalkami). Čez leta se je seveda marsikaj spremenilo, nastajale so nove, manj ortodoksne verzije (R, RR, GT – ko je R dobil vetrobransko steklo), toda osnovni monokok je ostajal enak, ravno tako kot osnovni modeli še vedno uporabljajo Audijev prisilno polnjen štirivaljnik (220 kW oz. 300 KM), nameščen prečno in sredinsko zadaj, ter dvosklopčni menjalnik, ki poganja zadnja kolesa.
Iz GT2 v GTX
Šele z novim modelom GT2 so pri KTM, kjer so morali prebroditi tudi nekaj hudih let in za nekaj časa celo ustaviti proizvodnjo, prebili led. Gre za čistokrvni dirkalnik za razred GT2, ki je moral zaradi pravil dobiti daljšo medosno razdaljo (od pokritega dirkaškega modela za razred GT4), s tem pa tudi pokrito kabino z dvižno zastekljeno (pleksi) kupolo. Skupna dolžina je zrasla na več kot 4,6 metra (40 cm več od osnovnega modela). Audi je prispeval legendarni petvaljnik z dvema litroma in pol prostornine, ki ga je obdelal specialist Lehmann, Hollinger pa je dodal sekvenčni menjalnik.
Za tem so splavili še GTX, kot so poimenovali izvedenko modela GT2, ki je namenjena ljubiteljem prireditev »track day«, kjer lahko v nadzorovanih razmerah na dirkališču preizkusijo svoje avtomobile. Zadnji korak v evoluciji tega modela je seveda homologirana verzija. Tako je nastal zelo poseben in ekskluziven model z oznako GT-XR. Gre pravzaprav zares za povsem iz karbonskih vlaken narejen dirkalnik s cestno homologacijo, klimo, ABS … in manj kot 1200 kilogrami suhe teže. Konkurenca BAC, Pragi, Radicalu in podobnim "track day" orodjem.
Nič ni prepuščeno naključju
Za snovanje vseh treh so se pri KTM obrnili po pomoč v hišni studio Kiska, ki mu je dal obliko, Dallara je seveda naredila monokok in karbonsko karoserijo, dirkaški specialist Reiter je poskrbel za zasnovo podvozja (vpetje vzmeti in blažilcev po principu »pushrod«) in pogona, Lehmann se je podpisal pod motor (kakšnih 368 kW ali 500 »konjev« zmore, 100 manj od GT2 in ga požene do 100 km/h v 3,4 s), Akrapovič pa je prispeval izpušni sistem.
Skratka gre za izjemno ekskluziven bolid, dvosed, ki je tudi glede na zmogljivosti pravzaprav kar superšportnik oziroma bolj model, ki je morda pol koraka nižje in ga v tujini označujejo z oznako 'junior' superšportnik. Pri KTM pa pravijo, da je letna proizvodnja omejena na približno sto vozil, kar zagotavlja potrebno ekskluzivnost. Glede na ceno pa pri zastopniku previdno napovedujejo šest vozil - za celo regijo.
Preberite še: Novo v Sloveniji: Mercedes-Benz E je zapeljal na slovenske ceste
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor