Logotip, ki si ga številni razlagajo narobe, praznuje 100. rojstni dan

26. 1. 2023 | Jure Šujica
Deli

Nekateri v njem vidijo kokoš, drugi Indijanca, katera pa je prava razlaga?

Leto 2023 je leto okroglih jubilejev za znamko Škoda. Na hitro je mogoče našteti tri ali štiri pomembnejše, vsekakor pa so najbolj pomembni tisti z najdaljšo brado. Tako recimo letos pri Škodi – mimogrede znamka je po zaslugi Laurina in Klementa nastala že leta 1895, a se je takrat ukvarjala le s kolesi – obeležujejo 110. obletnico prvih vozil z oznako M. A Vsaj tako pomemben je dogodek, ki je sledil natanko desetletje kasneje.

Leta 1923 so namreč pri Škodi predstavili in patentirali povsem nov logotip, ki ga poznamo še danes. O tem, kaj predstavlja, je kar nekaj razlag, od tega, da gre za kokoš, do tega, da predstavlja glavo indijanskega poglavarja. No, bolj pravilna je vsekakor druga razlaga, a tudi ta ni povsem točna. Čeprav se v njeni zgodovini pojavlja okrogel relief Indijanca, silhueta v svojem bistvu predstavlja nekaj drugačnega.

Preberite še: Je to sanjska hiša ali kaj?! Danski zbiratelj Porschejev živi v pravi avtomobilistični pravljici

Pravzaprav je bil portret Indijanca, ki ga je ustvaril prodajni direktor Škode v mestu Plzeň Toma Maglič, nekaj časa glavna izbira upravnega odbora znamke, naposled pa so med 300 prispelimi kreacijami izbrali zmagovalno: puščico, ki jo skozi zrak nosi pet peres, s čimer so želeli poudariti hitrost in lahkotnost svojih vozil (leta 1908 je Škoda izdelala najhitrejši avtomobil s štirivaljnim motorjem na svetu).

Nobelov nagrajenec svari: umetna inteligenca lahko povzroči izumrtje človeštva

A omenjeni logotip je bil nato deležen sprememb. Namesto petih peres (tudi ta različica je sicer bila patentirana) so obdržali zgolj tri, saj je bilo poenostavljen logotip lažje vliti. Tak logotip so nato v nespremenjeni podobi (in v modri barvi) na svojih dokumentih uporabljali do leta 1993, na avtomobilih pa še dve leti dlje – vse do prihoda Škode Octavie, ki je naznanila novo dobo znamke.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"