Med evropskimi taksiji so dolgo prevladovali mercedesi, v zadnjih letih pa se to močno spreminja.
Mercedes-Benz je najbolj značilna podoba taksija predvsem v Nemčiji, kjer so zlasti priljubljene limuzine razreda E. Vendar pa je v zadnjem času prodaja Mercedesovih taksijev močno padla, med januarjem in avgustom letos kar za 71 odstotkov. V tem obdobju letos je bilo prodanih 497 posebnih taksi različic Mercedes-Benza v primerjavi s 1730 v enakem obdobju lani. Po podatkih nemškega časopisa Handelsblatt je bilo med 497 prodanimi Mercedesovimi taksiji v prvih osmih mesecih leta 2024 127 primerkov razreda E in le en primerek nekoč priljubljenega razreda B. Kombi Vito je bil edini model, ki je nekoliko ohranil priljubljenost.
Na splošno je Mercedesov delež na nemškem trgu taksijev padel s prevladujočih 52 odstotkov v letu 2019 na 38 odstotkov v letu 2023, po napovedih pa bo letos padel na samo 13 odstotkov, saj naj bi več taksi prevoznikov prešlo na druge znamke. Znamka, ki prevzema vodstvo na nemškem trgu taksijev, je Volkswagen. Zlasti priljubljena sta modela Touran in Caddy. Med nemškimi taksisti je priljubljena tudi Toyota s posebnimi taksi različicami modelov Corolla in RAV4.
Za upad priljubljenosti Mercedesa pa je kriva znamka sama. Lani je namreč izvršni direktor Mercedesa Ola Kalenius napovedal, da bo znamka prenehala ponujati tovarniško predelane modele taksijev in ne bo več dajala posebnih popustov taksi prevoznikom. Pojasnil je: "Po obsežnem testiranju in analizi trga smo ugotovili, da stopnje prodaje v sektorju potniškega prometa niso bile dovolj visoke za uspešno tovarniško rešitev."
Z drugimi besedami, pri Mercedesu menijo, da se jim ne izplača razvijati in izdelovati posebnih taksi različic njihovih modelov. Kalenius je še dodal, da taksiji ne ustrezajo luksuznim standardom znamke, enako naj bi bila naravnana tudi BMW in Audi.
Vseeno pa je glavni dejavnik velikost trga taksi prevozov v Nemčiji. Letno se registrira le 6000 do 7000 novih taksijev, kar je malo v primerjavi z 2,8 milijona prodanih novih osebnih vozil. Mercedes bo še naprej ponujal možnosti luksuznih taksi storitev z limuzinami, ki temeljijo na razredu E, vendar bodo prihodnje predelave avtomobilov v taksije izvajala druga podjetja, zaradi česar bodo manj privlačni za taksi prevoznike s finančnega vidika.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del