Neverjetni motorist, ki je s tem motorjem podrl rekord in v 24 urah prevozil več kot 4000 kilometrov

26. 6. 2023 | Nika Arsovski
Deli

Četudi imate radi svoj motor, si predstavljate to?!

Vsak motorist ve, da večurna vožnja niti najmanj ni udobna, še manj enostavna.

Ivan Cervantes, petkratni svetovni prvak v enduru (ob tem pa še španski prvak v motokrosu), se je odločil podreti Guinnessov svetovni rekord - največjo prevoženo razdaljo z motorjem v 24 urah.

Za ta podvig je izbral Triumph Tiger 1200 GT Explorer, s katerim je prevozil osupljivih 4012 km.

In zakaj prav ta motor?

Triumph Tiger 1200 GT Explorer je zasnovan za dolga potovanja, poganja pa ga 1160-kubični motor z največjo močjo 112 kW (150 KM) in največjim navorom 130 Nm. A moč tu v resnici niti ni tako pomembna, bistveno je predvsem udobje. Ivan je potreboval dovolj udoben motocikel, da bi se lahko vozil ure in ure.

Omenjeni Triumph ima ogrevane ročaje in sedež ter nudi odlično zaščito pred vetrom.

Ob vsem tem pa ima še 30-litrski rezervoar za gorivo, ki je prav tako odigral pomembno vlogo pri podvigu. Gre za serijski motocikel s standardnimi gumami Metzeler Tourance.

Rekordna 4012 km dolga vožnja je potekala na High-Speed Ringu v tehničnem centru Nardò v Italiji. Ta testna steza, primerna za velike hitrosti, je bila zgrajena leta 1975, dolga pa je 12,5 km.

Da bi premagal svetovni rekord, je moral Ivan prevoziti več kot 3406 km, pri hitrosti kakih 200 km/h.

Seveda so mu pri Triumphu delo nekolik olajšali s postajališčem, kjer je lahko natočil gorivo, nekaj pojedel in popil ter uporabil stranišče.

Vse to je bilo treba narediti čim hitreje, da ne bi s tem ogrozil uspeha doseganja novega rekorda.

Brez težav seveda ni šlo. Za začetek je prevozil 14 krogov, potem pa je sledil prvi postanek za gorivo (pri Triumphu so predvidevali, da bo s polnim gorivom naredil kakih 17 krogov).

Da bi bile stvari še hujše, prvo točenje goriva ni potekalo po pričakovanjih, kajti ekipi je uspelo natočiti le 21 litrov, saj črpalka za gorivo ni pravilno delovala.

Pri drugem postanku je bila težava odpravljena in Triumph je »posrkal« 28 litrov, kar je Ivanu omogočilo, da je dosegel Triumphovo oceno 17 krogov s polnim rezervoarjem.

Po 4 urah in 12 minutah je imel na števcu že 1000 km.  

Serijski motor ne more nastaviti tempomata na najvišjo hitrost. To je pomenilo, da je moral Ivan nenehno uporabljati zapestje, zaradi česar se je po določenem času pojavila bolečina v desnem zapestju.

Da bi premagal to težavo, je Ivan zamenjal roki in držal plin z levo.

Drug dejavnik, ki bi lahko preprečil dosego rekorda, je bil dež. Deževati je začelo, ko je Ivan že 13 ur in 13 minut pridno zbiral kilometre. Da bi bilo še huje, se je mračilo. Asfaltna cesta je postajala vse bolj spolzka, vidljivost je bila vse slabša.

Ob tej priložnosti so zamenjali pnevmatike, Ivan pa je priložnost izkoristil za kratek počitek, saj časa za pravi spanec ni bilo. Tako mu je le v 19 urah uspelo preseči dosedanji rekord (3407 km), a po petih minutah počitka je bil motorist že nazaj v sedlu svojega motorja. Adrenalin je pretehtal!

Pa še nekaj norih podatkov o podvigu. Povprečna hitrost v 24 urah je bila 167,79 km/h. Ivan je opravil 317 krogov in porabil 520 litrov goriva ter naštel več kot 18 postankov v boksih.

Preberite še: Ko je bila Škofja Loka motociklistični center Slovenije ...

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del