Nekdanji smučarski as Jure Košir je pred leti navduševal s svojimi spretnimi in hitrimi predstavami na belih strminah, dandanes pa bolj kot hitrost pri avtomobilih ceni kvaliteto, varnost in funkcionalnost. Vse komponente, vključno s hitrostjo, je prepoznal v francoskih športnih avtomobilih, ki kmalu prihajajo tudi na slovenski trg.
Čeprav bi si dandanes kazen še vedno najhitreje lahko prislužil za prehitro vožnjo, je njegovo premagovanje kilometrov dandanes neprimerljivo manj divje, kot nekoč slalomiranje po belih strminah. Jure Košir priznava, da se danes od doma raje odpravi pravočasno, saj to prinese prepotreben mir na cesti.
Zaprisežen ljubitelje francoske avtomobilske znamke Renault, nam je v intervjuju priznal, da so mu električni avtomobili še kako mamljivi, a bi v mu trenutni situaciji težave povzročalo pomanjkanje infrastrukture za njihovo polnjenje. Velik ljubitelj motorjev pa ima marsikaj povedati tudi o lepotcih na dveh kolesih. Po 15-letih se je sicer končala tudi njegova romanca s Harleyjem, a so v snovanju že novi motoristični podvigi, tokrat v drugačni družbi.
Nam za začetek zaupate, kaj vam pomeni avtomobil. Je le način za premagovanje razdalj ali tudi neke vrste užitek?
Avto ima pri meni več različnih pomenov. V resnici je vse, kar sem v življenju počel, bilo na nek način povezano z avtomobili. Kot športnik, predvsem pa alpski smučar, si zaradi pomanjkanja prog vezan na tujino, kar je povezano s številnimi potovanji. Avto je tako v mojem življenju odigral zelo pomembno vlogo. Seveda je vožnja lahko tudi užitek, včasih pa gre le za premagovanje razdalj. Dandanes mi je zato najpomembneje, da mi avtomobil dobro služi. Da je varen, funkcionalen in kvaliteten.
Kako bi ocenili svoje poznavanje avtomobilov? Bi znali kaj pri avtu popraviti tudi sami?
Uh, pri novejših avtomobilih mi ob gledanju pod pokrov hitro postane jasno, da je motor bolje pustiti na miru. Če pa pogledam avtomobile iz časa moje mladosti, to pa je bilo precej bolj preprosto. Vem, kako deluje motor in pri starodobnikih bi znal kaj pošramfati tudi sam. Pa recimo, zamenjati kolo.
Ko smo že pri starodobnikih. Imate kakšno šibko točko glede le teh?
Res, so mi izjemno atraktivni. Na družabnih omrežjih spremljam kar nekaj profilov z ikoničnimi jeklenimi konjički, v svojem življenju pa sem že imel možnost sedeti tudi za volanom nekaterih Saj veste, starodobnik za starodobnika. (smeh) Prav posebej pa me veseli prihod znamke Alpine v Slovenijo, uradni salon Alpine bo podjetje ASP v Lescah (ki je medtem že odprlo svoja vrata). Gre za športno vejo Renaultovih avtomobilov, ikonično avtomobilistično znamko, v sklopu katere so obudili in re-designirali stari ikonični model ter na tržišče lansirali tri različne modele.
Sprejeti so odlično. Počaščen sem, da bom imel priložnost sodelovati pri predstavitvi te znamke, ki je bila tako zmagovito prisotna tudi v dirkaškem športu. Od zmag na Le Mansu pa v Monte Carlu. Alpine ima marsikaj skupnega s francoskimi Alpami, kot tudi moja smučarska kariera. No, navdušujejo me tudi stari Mustangi, konec koncev mi je ljuba tudi Corvetta iz mojih rojstnih let. Pa seveda začetni modeli Porsche 911. Čudovitih starodobnikov je cel kup.
Kako pa se kaj znajdete za volanom?
Na zrelejša leta je moja vožnja precej bolj umirjena. Skušam se pravočasno odpraviti na pot, tako je vožnja bolj umirjena in prijetna. Zdi se mi sicer, da se je kultura vožnje močno spremenila tudi pri nas, tako bolj upoštevamo pravila kot nekoč. Poskušam biti kar se da vzoren voznik, če pa koga zgrabi dirkaška vnema, obstajajo tudi temu namenjene proge.
Kaj o vaših voznih sposobnostih pravijo vaši najbližji?
Otroci se včasih smejijo mojim pripombam, ko se znajdemo v gneči. Kolona gre na živce prav vsem, sam pa takrat rad kaj pokomentiram. (smeh) Ampak ni sile.
Za katero vrsto prometnega prekrška, bi si najlaže prislužili kazen?
Joj, saj nekaj kazni pa sem si že prislužil, a so me tudi izučile. Radarji so nas v zadnjem času prisilili, da smo vsi malce umirili svojo vožnjo.
Kaj pa so o vas porekli policisti? So vas prepoznali, kadar ste vknjižili prekršek?
Včasih so me prepoznali, spet drugič ne. A ne igram na to karto. Nikakor ne bi želel vplivati na policistovo odločitev. Kadar me ustavijo se trudim biti kar se da spoštljiv. Če sem storil prekršek, priznam krivdo in se ne preprekam z njimi.
Kaj je dandanes za vas najpomembnejša karakteristika avtomobila? Kaj pa je bila nekoč?
Danes je na prvem mestu varnost. Opazim tudi funkcionalnost vozila samega, ki mi pomeni precej več kot včasih. Veste, življenjski slog se je spremenil. Ko enkrat dobiš družino potrebuješ precej več prostora, kot kadar si sam. Kot otrok pa sem bil pozoren predvsem na števce in konjske moči. (smeh) Sedaj bolj cenim varnost, ekonomičnost, tudi dizajn.
Kater avto pa se trenutno nahaja v vaši garaži?
Vozim Renault Megane Conquest, ki je odličen 'crossover. Z njim sem izjemno zadovoljen, saj dobro služi mojim potrebam.
Razmišljate o tem, da bi presedlali na elektriko?
Ja, o tem že dlje časa intenzivno razmišljam. Trendi se definitivno pomikajo v smer zaščite okolja in elektrika je ena izmed teh smernic. Na žalost pa v naši garaži v središču Ljubljane še ni primerne infrastrukture, da bi električni avto lahko brezskrbno napolnil. Bomo videli, kako bo v naslednjih letih.
Ste še ponosen lastnik motorja?
Uh, katerega? (smeh) Motorjev sem v svojem življenju zamenjal kar nekaj. Kar 15 let sem imel Harley Davisona, potem nekaj časa Cafe Racerja Hondo letnik 82. Dobra za pogledat, za daljše vožnje pa neprimerna. Trenutno motorja nimam, ampak sem prepričan, da temu ne bo prav dolgo tako. (Smeh)
Kaj ste imeli prej? Izpit za motor ali avtomobil?
Najprej sem imel motorističnega, tega sem opravil že s 16 leti. S tekmami in poletnim delom sem privarčeval dovolj denarja, da sem si kupil Gilero, ki je bila replika Moto 3 motorja. Na tiste čase gojim resnično lepe spomine. Na začetku sem izbiral predvsem hitre motorje, z leti pa se je tudi to spremenilo. Danes so mi ljubši potovalni motorji.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"