Peugeot 405 se po več kot dveh desetletjih in pol vrača v proizvodnjo

17. 4. 2019 | Jure Šujica
Deli

Za njegovo proizvodnjo bodo po zaslugi novega partnerstva skrbeli v Azerbajdžanu.

Francoski Peugeot zadnjih nekaj let znova doživlja renesanso in si po kar nekaj letih takšnih in drugačnih težav znova dviguje ugled v avtomobilski industriji. Ta je bil še posebno močan v 80. in 90. letih, kar dokazuje peščica modelov iz tega obdobja, ki danes že veljajo za prave klasike. Eden izmed njih je model 405, daljni predhodnik aktualnega 508. A kot kaže, se slavna limuzina znova vrača v proizvodnjo, in to bolj kot ne v nespremenjeni podobi.

Če ste med tistimi, ki se sprašujete, kako je to ob trenutni strogi varnostni zakonodaji v Evropski mogoče, ali med onimi, ki so pomislili, da bi ga znova kupili, naj vam povemo, da Peugeot ostarelega modela ne bo proizvajal v EU, bo pa na voljo v eni izmed evropskih držav. Treba je sicer omeniti, da je Peugeot omenjeni avtomobil do zdaj za potrebe tamkajšnjega trga že proizvajal v Iranu, zdaj pa so Francozi sklenili partnerstvo z azerbajdžanskim podjetjem Khazar, ki bo letno proizvedel približno 10 tisoč vozil.

Nov za ceno, precej nižjo od modela 208

Navzven bo avtomobil skoraj enak tistemu, ki se je pred tremi desetletji prodajal tudi pri nas, nekoliko spremenjeni bodo le sprednja maska, sprednje ter zadnje luči, odbijač in ogledala. Notranjost bo na drugi strani povsem prenovljena, potniki pa bodo lahko uživali v klimatski napravi, električnih sprednjih sedežih, paru varnostnih mehov in celo imitaciji lesa. Pogonska agregata bosta dva, 1,8-litrski bencinski motor z 99 'konji' oziroma 73 kilovati in 1,9-litrski dizel s 104 'konji' ali 76 kilovati. Oba bosta povezana s petstopenjskim menjalnikom, na voljo pa bo tudi avtomatika.

Vsi otroci, ki kot odrasli postanejo bogati, imajo te lastnosti

Čeprav gre v osnovi za model 405, ga bodo v Azerbajdžanu prodajali pod imenom njegovega naslednika in se bo tako imenoval Peugeot Khazar 406. Bo pa zanj po evropskih standardih treba odšteti precej malo. 17.500 azarbejžanskih manatov bo njegova cena, kar je le nekaj več kot 8.000 evrov. Za ta denar boste na domačem trgu le težko našli sodoben avtomobil te velikosti.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?