Za tiste čase inovativno dostavno vozilo s kabino nad motorjem ni nikoli dočakalo serijske proizvodnje, fotografije pa so našli šele pred kratkim
Strokovnjaki iz Opel Classic so na dražbi odkrili osem starodavnih fotografij dostavnega vozila, pozabljenega prototipa Blitza z zaprtim tovornim prostorom. Gre za zasnovo, ki se je pri lahkih gospodarskih vozilih uveljavil šele mnogo let kasneje, Oplov prototip iz sredine tridesetih let prejšnjega stoletja pa ni dočakal serijske proizvodnje.
Takrat so bili namreč uveljavljeni dostavniki z dolgim sprednjim delom, kratko kabino in tovornim prostorom. Posnetki, ki so se zdaj pojavili, kažejo, da je Opel razvil tudi poltovornjak serije Blitz, pripravljen za proizvodnjo. »Slike niso bile na voljo nikjer v Oplovem arhivu. Kolikor vemo danes, nobena publikacija ni nikoli omenila vozila. Znanje o edinstvenem prototipu je bilo desetletja izgubljeno,« pravi vodja Opel Classic Leif Rohwedder.
Ime projekta 1,5-23 COE je s svinčnikom zapisano na hrbtni strani fotografij poleg žiga takratnega Oplovega foto oddelka, Številke označujejo gibno prostornino (1488 ccm) in približno medosno razdaljo (2,40 metra), okrajšava COE pa pomeni "Cab Over Engine" (kabina nad motorjem). Ta zasnova zagotavlja bolj kompaktno karoserijsko zgradbo in večjo okretnost ob enako velikem tovornem prostoru, saj je motor nameščen pod ali neposredno pred sedežem v voznikovi kabini.
Pred izbruhom druge svetovne vojne so bili prvi tovrstni dostavniki na voljo le v majhnih količinah na v ZDA, Nemčiji in Franciji. Namesto tega so bili takratni kupci navajeni na vozila z dolgimi pokrovi motorja, ki jih je Opel, takrat vodilni evropski proizvajale gospodarskih vozil, uspešno ponujal v razredih nosilnosti od 300 kilogramov do treh ton.
O tehničnih podrobnostih Blitza 1,5-23 COE ni znanega veliko. Po intenzivnejšem iskanju v arhivu podjetja pa so strokovnjaki Opel Classic naleteli na vsaj en dokument, na informacijsko brošuro v angleškem jeziku za enotonsko različico modelnega leta 1937, ki omenja 1,5-litrski motor ali osi iz legendarnega tovornjaka Blitz. Konstrukcija je bila za tisti čas napredna; razen pregrade, dna tovornega prostora in dela strehe je bila karoserija v celoti izdelana iz jekla. Takrat naj bi načrtovali tudi 1,5-tonski tovornjak s šestvaljnikom in dvojnimi pnevmatikami. Poleg dostavnika risbe prikazujejo tudi tovornjake s kesonom in 15-sedežno različico minibusa.
V Nemčiji so bila takrat lahka gospodarska vozila opredeljena kot nepomembna za vojne aktivnosti in pri Oplu so se morali sprijazniti s tem, da vozilo ne bo dočakalo začetka serijske proizvodnje.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji